Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzechowski, Marcin
dc.date.accessioned2016-12-19T07:01:18Z
dc.date.available2016-12-19T07:01:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Czechowski, Edukacja olimpijska szansą na zmniejszenie zjawiska wypadania dzieci i młodzieży z systemu oświaty, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 53-62.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-247-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20225
dc.descriptionPrezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej.pl_PL
dc.description.abstractThe work includes analysis of the basis of the Olympic Education Concept and its use in prevention of school dropout. Olympic Education is supported by the values of modern Olympic and sport. Its theoretical grounds constitute sport pedagogy developed by Baron Pierre de Coubertin. Coubertin did not create any particular educational system and didn’t introduce any definition of sport pedagogy. The lack of the rigid concept can be considered as a quality. It enables us to use the olympism and its rules to solve many problems of continuously developing World, which emerge from the needs of new generations and challenges they face. New methodological conceptions based on Olympic values have been created for decades. It is expected that the conceptions can bring many benefits for individuals and social groups. New programs have been developed, their implementation area has been broadened in order to form proper social attitudes as well as amending various pathological phenomenon. There is a strong premise to introduce the Olympic values to school system in order to boost the efficiency of educational work mainly to achieve better pupils motivation for learning and to strengthen integration of the school environment.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka;
dc.titleEdukacja olimpijska szansą na zmniejszenie zjawiska wypadania dzieci i młodzieży z systemu oświatypl_PL
dc.title.alternativeOlympic Education as a chance of reducing the phenomenon of youngsters dropping out from educational systempl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Marcin Czechowski, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number53-62pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Warszawiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-248-5
dc.referencesBinder D.L., Be a Champion in Life! A Book of Activities for Young People Based on the Joy of Participation and on the Important Messages of the Olympic Idea: an International Teacher’s Resource Book for Schools, Foundation of Olympic and Sport Education, Lausanne 2000.pl_PL
dc.referencesCathlin J., Olympic Educational Programs in Australia on the Occasion of the Sydney Olympic Game, [w:] Raport on the I.O.A.’s Special Sessions and Seminars, Olimpia 2000.pl_PL
dc.referencesCrawford S., Sydney’s 2000 Olympic Educational Programmes, [w:] Raport on the I.O.A.’s Special Sessions and Seminars, Olimpia 1999.pl_PL
dc.referencesCrawford S., The Sydney 2000 National Olympic Education Program, [w:] Raport on the I.O.A.’s Special Sessions and Seminars, Olimpia 2001.pl_PL
dc.referencesCzechowski M., Edukacja olimpijska młodzieży w wybranych krajach, „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne” 2003, nr 12, s. 3–10.pl_PL
dc.referencesCzechowski M., Promocja wartości fair play w szkołach podstawowych – efekty wychowawcze, [w:] Z. Żukowska, R. Żukowski (red.), Edukacja olimpijska w reformującej się szkole, Estrella, Warszawa 2000, s. 139–148.pl_PL
dc.referencesFatyga B., Tyszkiewicz A., Zieliński P., Skala i powody wypadania uczniów z systemu edukacji w Polsce. Raport z badań odpadu szkolnego na terenie 32 gmin, 2001, http://www.isp.org.pl.pl_PL
dc.referencesInternational Olympic Committee, Olympic Charter, 2014, http://www.olympic.org.pl_PL
dc.referencesLipiec J., Filozofia olimpizmu, PWS Sprint, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesMüller N., Olympische Erziehung, [w:] F. Thaller, H. Recla (red.), Signale der Zeit, Hofmann, Schorndorf 1975, s. 138.pl_PL
dc.referencesNaul R., Olympic Education, Meyer & Meyer Sport, Aachen 2008.pl_PL
dc.referencesNowocień J., Sport i olimpizm w systemie dydaktyczno-wychowawczym współczesnej szkoły, AWF, Studia i Monografie, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesPłoszaj K., Funkcjonowanie Klubów Olimpijczyka w szkołach gimnazjalnych, praca doktorska, AWF, Kraków 2014.pl_PL
dc.referencesŻukowska Z., Wychowawcze funkcje idei fair play w sporcie dzieci i młodzieży, [w:] Z. Żukowska (red.), Fair play – Sport – Edukacja, Estrella, Warszawa 1996, s. 167–169.pl_PL
dc.referencesŻylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, UMK, Toruń 2013.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-247-8.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord