Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 2281-2300 z 3212
-
Wielkie pytania małych ludzi – o książkach filozoficznych dla dzieci
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Tak się złożyło, że karty najwybitniejszych (a i tych mniej wybitnych także) dzieł filozoficznych zapisane zostały niemal bez wyjątku przez dostojnych, starszych panów – choć niekoniecznie z długimi brodami. Czy jednak ... -
Działania prowadzone w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach na rzecz upowszechniania kultury publikacji dla dzieci
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W artykule przedstawione zostały działania środowiska artystycznego, skupionego wokół Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, na rzecz upowszechniania kultury publikacji dla dzieci. Książka dla dzieci znajduje się w polu ... -
Czytanie obrazu – o „myślących książkach” Iwony Chmielewskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W rozważaniach na temat książek dla dzieci podkreśla się przede wszystkim potrzebę współistnienia tekstu i ilustracji w różnych wobec siebie proporcjach w zależności od wieku założonego adresata publikacji. Ilustracja ... -
Rozwój koncentracji dziecka w wieku do trzeciego roku życia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Dzieci rozwijają się w różny sposób, w zależności od indywidualnych predyspozycji, wpływów środowiska, najbliższego otoczenia, zwłaszcza rodziców. U dzieci do trzeciego roku życia można zauważyć takie cechy, jak: niepokój, ... -
Dziecko i książka w programie edukacyjnym TVP 1 „Moliki książkowe czyli co czytać dziecku”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Celem artykułu jest ukazanie wartości, wiedzy i umiejętności promowanych w programie edukacyjnym dla dzieci „Moliki książkowe czyli co czytać dziecku”, emitowanym przez TVP. Program zachęcający dzieci i ich rodziców do ... -
Serial telewizyjny jako czynnik budujący obraz II wojny światowej wśród młodego pokolenia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W tekście ukazano sposób przedstawiania świata w powieściach i powstałych na ich podstawie serialach, opowiadających o wydarzeniach II wojny światowej. W centrum zainteresowania znalazły się dwa słynne seriale telewizyjne: ... -
Nie taki diabeł straszny jak go malują? Literatura audialna w kontekście szans i zagrożeń dla rozwoju czytelnictwa współczesnej młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Wraz z wynalezieniem „grającego pudełka” i wkroczeniem w kolejną epokę komunikowania – erą Marconiego – zrodziła się nowa metoda rozpowszechniania dzieł literackich. Tym samym z jednej strony zaczęto więc ponownie oddziaływać ... -
Strony internetowe bibliotek szkolnych jako narzędzie wspierające rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci (na przykładzie analizy stron www krakowskich bibliotek szkolnych)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Przedmiotem wywodu są sposoby wykorzystania stron www jako narzędzi stymulujących rozwój zainteresowań czytelniczych dzieci. Analizie jakościowej poddano zakres i rodzaj występowania na stronach www bibliotek krakowskich ... -
Dlaczego warto czytać dzieciom? Internet jako obszar kształtowania kultury czytelniczej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Zasadniczym celem artykułu jest rozpoznanie powodów i motywacji, jakie skłaniają współczesnych dorosłych do czytania książek swym dzieciom, przez co wpływają oni na rozwój podopiecznych, a także kształtują ich przyszłe ... -
Cyfrowe narzędzia promocji czytelnictwa lektur obowiązkowych na poziomie gimnazjum
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Ogólnopolskie badanie czytelnictwa młodzieży, zrealizowane w 2010 roku, pokazało, że młodzież nieczytająca książek (ani w czasie wolnym, ani w ramach obowiązku szkolnego) stanowiła 14% ogółu polskich piętnastolatków. W ... -
Z lekturą do Internetu – czyli jak (na)uczyć „czytać” e-generację?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W tekście podjęto próbę prezentacji narzędzi internetowych, które mogą pomóc w popularyzowaniu czytelnictwa w gimnazjum. Celem artykułu jest przedstawienie, analiza oraz precyzyjny opis możliwości, jakie dają narzędzia ... -
Forum internetowe jako forma popularyzacji wiedzy o książce dla dzieci i młodzieży na przykładzie forum "Książki dziecięce, młodzieżowe"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W tekście skupiono się na problematyce nowego rodzaju popularyzowania wiedzy o książce dziecięcej i młodzieżowej, jakim jest forum internetowe. Na przykładzie forum „Książki dziecięce, młodzieżowe”, funkcjonującego na ... -
O efektach aktywizacji czytelniczej młodych – na przykładzie "fan fiction" i pisania sztafetowego w sieci
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Internet zadziałał na kulturę czytelniczą jak katalizator, pozwalając wyodrębnić się lub przybrać na sile zjawiskom, które nie ograniczają czytelnika do biernej postawy odbioru literatury lub jej krytyki. Aktywny czytelnik ... -
Czytelnik, nawigator, podróżnik? Młody odbiorca literackich hipertekstów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Bardzo ważnym aspektem współczesnej aktywności literackiej stało się wprowadzenie literatury do przestrzeni wirtualnej. Technika komputerowa bez problemu potrafiła przetworzyć tradycyjne – prozatorskie i poetyckie formy ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Baśnie. Psalmodie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Die Idyllen von Johann Heinrich Voß. Idylle als Poetologisches Modell Politischer Lyrik
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Inne spojrzenie. Wyobrażenia historii w filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jana Jakuba Kolskiego, Filipa Bajona i Anny Jadowskiej - studium przypadków
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Biblioteki Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej, 2013)Another Way considers the way in which four film directors present unique vision of the Polish national history (World War II, Poznań June ’56) and challenge established ideas about “historical film” perceived as a “window ... -
Komunikacyjne aspekty tekstów pisanych przez osoby z dysfunkcją słuchu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Książka na łamach wybranych czasopism w Polsce u progu XXI wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
