Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 2681-2700 of 3212
-
Słuch fonematyczny, fonologiczny czy mowny – rozważania terminologiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Automatyzacja badań percepcji mowy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Ośrodek dla Osób Starających się o Status Uchodźcy w Grotnikach — stan obecny i perspektywy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Rola międzynarodowych programów społecznych w promocji języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Dlaczego na lekcjach języka obcego warto uczyć etymologii wyrazów i zwrotów?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Dlaczego w leszczynę pioruny nie biją? Polskie wierzenia o leszczynie na tle wierzeń słowiańskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Językowy obraz wielokulturowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Szyldy w mieście Łodzi coraz bardziej obce. Rzecz o adaptacji zapożyczeń w chrematonimach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Talking about Films. Interviews with Polish Film Scholars – review
(Akademickie Centrum Kultury Katedra Kulturoznawstwa UG, 2018-02-01)This article is a review of the book titled Rozmowy przy filmie. Wywiady z polskimi filmoznawcami [Talking about Films. Interviews with Polish Film Scholars], edited by Żakieta, K., Góralik, M., Pospieszyńska, A. (Lodz, ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
O tym, dlaczego ekonomiści potrzebują humanistów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Celem artykułu jest nakreślenie analogii i zależności, występujących między dwiema pozornie zupełnie różnymi naukami, jakimi są humanistyka oraz ekonomia. W pierwszej część tekstu jako elementy łączące obie dyscypliny ... -
Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Współcześni kandydaci do pracy mogą korzystać z wielu narzędzi, które przyczyniają się do wzbogacania portfolio personalnego i wyróżnienia swojej oferty na rynku pracy. Celem niniejszego artykułu jest zaprezentowanie idei ... -
Autour des gallicismes contemporains dans le monde hispanophone
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)L’importance de l’influence de la langue française sur l’espagnol est un fait incontestable. Son rôle, au cours des siècles écoulés, peut être observé pratiquement à tous les niveaux de la langue : l’orthographe, la ... -
Le fonctionnement de néologismes d’origine française dans la presse polonaise
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)L’objet du présent article est l’étude des emprunts néologiques de termes français employés dans les médias polonais, termes qui sont eux-mêmes assez récents dans la langue française et qui sont la manifestation des ... -
Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018) -
Les termes basés sur coach et coaching en polonais
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Compte tenu de l’apparition ces dernières années en polonais d’une vague de termes onstruits autour du noyau constitué par les mots coach et coaching, nous nous proposons dans notre article de rendre compte de ce phénomène ... -
Artcoaching jako nowoczesna forma wspierania artystów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Artykuł jest propozycją doprecyzowania terminu i opisania zawodu przyszłości, jakim jest artcoach. Autorka podjęła próbę zdefiniowania artcoachingu oraz zaproponowała zastosowanie opisywanej metody, posługując się dostępną ... -
Les anglicismes avec food en polonais actuel
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)L’article est consacré aux anglicismes composés avec food en polonais contemporain. Les exemples comfort food, fast food, food book, food cost, food court, food justice, food pairing, food porn, food truck, food writer, ... -
Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Artykuł stanowi zestawienie dwóch perspektyw – twórczej i badawczej – oraz ilustruje relacje zachodzące między nimi, zarówno w oparciu o przykłady z historii literatury, jak i własne doświadczenie pisarskie.
