Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJanik, Justyna
dc.date.accessioned2016-09-05T12:59:52Z
dc.date.available2016-09-05T12:59:52Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19477
dc.description.abstractThis article is a comparative analysis between the exploration video game genre and the theories of contemporary city space. It focuses predominantly on confronting spatial experience of the city space with video game space. This comparison uses the concept of flâneur and slow space to show how these two phenomena are manifested in virtual environments. In the exploration video games, such as "Dear Esther" and "Proteus", the author sees an interesting alternative to overcomplicated gameplay and games overloaded with unnecessary visual information.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;1
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
dc.subjectexploration video gamepl_PL
dc.subjectcity spacepl_PL
dc.subjectflâneurpl_PL
dc.subjectslow spacepl_PL
dc.subjectvideo game spacepl_PL
dc.subjectmotion in video gamespl_PL
dc.titleMiasto-poza-miastem. Przejawy współczesnego flâneuryzmu w medium gry wideopl_PL
dc.title.alternativeCity beyond the city: the notion of contemporary flaneurism in video gamespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number21-33pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński.pl_PL
dc.identifier.eissn2449-8394
dc.contributor.authorBiographicalnoteMgr Justyna Janik – doktorantka w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kulturoznawca z wykształcenia – medioznawca i groznawca z zamiłowania. Naukowo zajmuje się przede wszystkim kulturą fanowską oraz game studies, szczególnie takimi zagadnieniami jak posthumanizm, estetyka oraz relacja gracza z grą wideo.pl_PL
dc.referencesCaillois, Roger. 1997, Gry i ludzie, przeł. Anna Tatarkiewicz, Maria Żurowska, Warszawa: Volumen.pl_PL
dc.referencesCerteau, Michel de. 2008, Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, przeł. Katarzyna Thiel-Jańczuk, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jegiellońskiego.pl_PL
dc.referencesDovey, Jon, Kennedy, Helen W. 2011, Kultura gier komputerowych, Kraków: Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl_PL
dc.referencesFrydryczak, Beata. 1998, Okiem przechodnia: ulica jako przestrzeń estetyczna, w: J. S. Wojciechowski, A. Zeidler-Janiszewska (red.), Formy estetyzacji przestrzeni publicznej, Warszawa: Instytut Kultury, s. 101–115.pl_PL
dc.referencesJenkins, Henry. 2004, Game design as narrative architecture, w: First Person: New Media as Story, Performance, and Game, red. N. Wardrip-Fruin, P. Harrigan, Cambridge, MA: MIT Press.pl_PL
dc.referencesLynch, Kevin. 1960, The Image of the City, Cambrige/Massachsetts/London: The MIT Press.pl_PL
dc.referencesNitsche, Michael. 2008, Video Game Spaces. Image, Play, and Structure in 3D Game Worlds, Cambridge/Massachusetts/London: The MIT Press.pl_PL
dc.referencesPaetzold, Heinz. Polityka przechadzki. Flâneur Benjamina i potem, tłum. E. Mikina, w: Formy estetyzacji przestrzeni publicznej, red. J. S. Wojciechowski, A. Zeidler – Janiszewska, Warszawa 1998, s. 117–129.pl_PL
dc.referencesRawlinson, Christopher J., Guaralda, Mirko. Chaos and creativity of play: designing emotional engagement in public spaces, 2012, {pilk PDF; dostęp offline: 8 VIII 2013}.pl_PL
dc.referencesRawlinson, Christopher, Guaralda, Mirko. 2012, Chaos and creativity of play: designing emotional engagement in public spaces, w: Out of control: Proceedings of 8th International Design and Emotion Conference: Out of Control, red. J. Brassett, P. Hekkert, G. Ludden, M. Malpass, J. McDonnell, Janet, University of the Arts London, Central Saint Martins College of Art & Design, London, United Kingdom, pp. 1–12.pl_PL
dc.referencesRewers, Ewa. 2008, Po-wolna przestrzeń, w: Krystyna Wilkoszewska (red.), Czas przestrzeni, Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.pl_PL
dc.referencesSymotiuk, Stefan. 1997, Filozofia i genius loci, Warszawa: Instytut Kultury.pl_PL
dc.referencesYi-Fu Tuan. 1987, Przestrzeń i miejsce, przeł. A. Morawińska, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.pl_PL
dc.referencesUbisoft Montreal, 2007–2013, seria Assassin’s Creed [PC], Ubisoft.pl_PL
dc.referencesThe Chinese Room, 2012, Dear Esther [PC], The Chinese Room.pl_PL
dc.referencesThe Fullbright Company, 2013, Gone Home [PC], The Fullbright Company.pl_PL
dc.referencesRockstar North, 1997–2015, seria Grand Theft Auto [PC], Rockstar Games.pl_PL
dc.referencesEA Digital Illusions CE, 2008, Mirror’s Edge [PC], Electronic Arts.pl_PL
dc.referencesEd Key and David Kanaga, 2013, Proteus [PC], Ed Key and David Kanaga.pl_PL
dc.referencesBethesda Game Studios, 2011, The Elder Scrolls V: Skyrim [PC], Bethesda Softworks.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/2391-8551.02.02
dc.relation.volume2pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska