Show simple item record

dc.contributor.authorNiewiadomski, Adam
dc.contributor.authorSzczepaniak, Piotr S.
dc.date.accessioned2016-08-11T05:35:52Z
dc.date.available2016-08-11T05:35:52Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19199
dc.description.abstractPoniższy referat prezentuje koncepcją wykorzystania intuicjonistycznych relacji rozmytych do przeszukiwania domen e-commerce. Zaprezentowana została miara podobieństwa słów i fragmentów tekstów, zakorzeniona w teorii zbiorów rozmytych Zadeha [7]. Następnie na dwóch przykładach wyjaśnione zostały korzyść i płynące z zastosowania nowej miary podobieństwa w handlu elektronicznym.pl_PL
dc.description.abstractThis paper focuses on application of intuitionistic fuzzy relations applied to services available within the e-commeice domains. Firstly, concepts for comparison of natural language words and sentences rooted in the theory of fuzzy sets, and in the concept of intuitionistic fuzzy relation in particular, are presented. Then, on two examples of application to the e-commerce domain, the aspect of the user-friendliness of the approach is demonstrated.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;157
dc.titleIntuicjonistyczne relacje rozmyte w przeszukiwaniu domen e-commercepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[243]-252pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Informatyki, Politechnika Łódzkapl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Badań Systemowych, Polska Akademia Naukpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record