Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBogus, Andrzej
dc.date.accessioned2016-08-08T07:13:38Z
dc.date.available2016-08-08T07:13:38Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19104
dc.description.abstractThe author presents the findings of empirical studies focussed on changes in relations of retail prices within selected commodity groups. Differentiation of dynamics of prices for particular products observed in practice is not closely connected with growth of their production costs or with market disequilibrium. The main determinant differentiating this dynamics is a desire to achieve the highest possible profit per product unit. That reflects a desire of companies to attain an indispensable financial effect allowing them to fulfill their financial commitments towards the state budget. Such "fiscal orientation" in the pricing policy of companies does not create conditions that would favour rationalization of price relations themselves.pl_PL
dc.description.sponsorshipDigitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;120
dc.titleWewnątrzgrupowe zmiany relacji niektórych cen detalicznych w warunkach inflacjipl_PL
dc.title.alternativeIntragroup Changes in Relations of Some Retail Prices in Conditions of Inflationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number41-53pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Finansów i Bankowościpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord