Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBuczkowski, Bogdan
dc.contributor.authorDorożyński, Tomasz
dc.contributor.authorKuna-Marszałek, Anetta
dc.contributor.authorSerwach, Tomasz
dc.contributor.authorWieloch, Justyna
dc.date.accessioned2016-07-13T06:21:11Z
dc.date.available2016-07-13T06:21:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-83-8088-109-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18769
dc.descriptionKsiążka, napisana przez pracowników Katedry Wymiany Międzynarodowej Uniwersytetu Łódzkiego, jest źródłem wiedzy na temat społecznej odpowiedzialności biznesu. Odnosi się do najważniejszych jej filarów: miejsca pracy, środowiska przyrodniczego, społeczności lokalnej i rynku. Zaprezentowane zagadnienia mają charakter wielowymiarowy i aplikacyjny, dlatego może ona służyć upowszechnianiu dobrych praktyk zarówno wśród zainteresowanych tą problematyką podmiotów gospodarczych, jak i studentów, menedżerów, pracowników instytucji otoczenia biznesu oraz jednostek administracji publicznej. Opracowanie porządkuje kluczowe i aktualne zagadnienia teoretyczne, które zostały zilustrowanie licznymi przykładami, odnoszącymi się do realnej działalności gospodarczej firm międzynarodowych.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja została przygotowana w ramach projektu „Utworzenie nowych interdyscyplinarnych programów kształcenia w zakresie ekonomii ochrony środowiska (w języku polskim i angielskim) w Uniwersytecie Łódzkim” współfinansowanego ze środków funduszy norweskich i krajowych. (Nr umowy FSS/2014/HEI/W/0124/U/0014).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność biznesupl_PL
dc.subjectstudia przypadkówpl_PL
dc.subjectfirma międzynarodowapl_PL
dc.subjectCSRpl_PL
dc.subjectinicjatywy CSRpl_PL
dc.subjectinicjatywy CSR wobec pracownikówpl_PL
dc.subjectinicjatywy CSR a środowisko przyrodniczepl_PL
dc.subjectinicjatywy CSR dla społeczności lokalnychpl_PL
dc.subjectinicjatywy CSR skierowane na rynekpl_PL
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność biznesu. Studia przypadków firm międzynarodowychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Bogdan Buczkowski, Tomasz Dorożyński, Anetta Kuna-Marszałek, Tomasz Serwach, Justyna Wieloch, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[1]-[134]pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Wymiany Międzynarodowej, 90-255 Łódź, ul. POW 3/5.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-110-5
dc.referencesAdamik A. (2008), Partnerska współpraca ze środowiskiem biznesowym jako wyznacznik konkurencyjności MŚP, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, „Prace Naukowe Uniwersytetu we Wrocławiu”, Nr 5, s. 315–326.pl_PL
dc.referencesAllouche J., Laroche P. (2006), The relationship between corporate social responsibility and corporate financial performance: A survey, [w:] J. Allouche (red.), Corporate social responsibility, Vol. 2: Performance and Stakeholders, Palgrave and Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesArgenti P.A. (2015), Corporate Responsibility, SAGE Publication, Inc., New York.pl_PL
dc.referencesBarnett M.L., Salomon R.M. (2006), Beyond dichotomy: The curvilinear relationship between social responsibility and financial performance, “Strategic Management Journal”, Vol. 27(11), s. 1101–1122.pl_PL
dc.referencesBauman Ch., Skitka L.J. (2012), Corporate social responsibility as a source of employee satisfaction, “Research in Organizational Behavior”, Vol. 32(2012), s. 63–86.pl_PL
dc.referencesBernatt M. (2009), Społeczna odpowiedzialność biznesu: wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBieńkiewicz M. (2008), Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) jako narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, Wydawnictwo Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesBird A., Beechler S. (1995), The link between Business Strategy and Human Resources Management Strategy in US-Based Japanese subsidiaries: An Empirical Investigation, “Journal of International Business Studies”, Vol. 26(1), s. 23–47.pl_PL
dc.referencesBowen F., Cousins P., Lamming R., Faruk A. (2006), Horses for Courses: Explaining the Gap Between the Theory and Practice of Green Supply, [w:] J. Sarkis (red.) (2009), Greening the Supply Chain, Springer-Verlag, London.pl_PL
dc.referencesBurchard-Dziubińska M. (2011), Społeczna odpowiedzialność w sektorze MŚP, „Ecomanager”, Nr 9(18).pl_PL
dc.referencesBurczyńska E. (2012), Uczciwa reklama – granice etyki, moralności i normy prawne w reklamie, www.www.pi.gov.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesBurton B.K., Goldsby M.G. (2009), The Moral Floor: A Philosophical Examination of the Connection Between Ethics and Business, “Journal of Business Ethics”, Vol. 91, [w:] D. Lewicka, L. Zbiegień-Maciąg (red.), Wyzwania dla współczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki, Wydawnictwa AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesBussing-Burks M. (2009), Starbucks (Corporations That Changed the World), ABC-CLIO, USA.pl_PL
dc.referencesCater T., Prasnikar J., Cater B. (2009), Environmental Strategies and Their Motives and Results in Slovenian Business Practice, “Economic and Business Review”, Vol. 11(1), s. 55–74.pl_PL
dc.referencesChodyński A. (2011), Odpowiedzialność ekologiczna w proaktywnym rozwoju przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków.pl_PL
dc.referencesChodyński A., Jabłoński A.S., Jabłoński M.M. (2007), ECSR (Environmental Corporate Social Responsibility) jako współczesna koncepcja biznesu, [w:] A. Chodyński (red.), Społeczne i ekologiczne aspekty zarządzania, Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesClarkson M.B.E. (1995), A stakeholder framework for analyzing and evaluating corporate social performance, “Academy of Management Review”, Vol. 20(1), s. 92–117.pl_PL
dc.referencesCollier J., Esteban R. (2007), Corporate social responsibility and employee commitment, “Business Ethics: A European Review”, Vol. 16(1), s. 19–33.pl_PL
dc.referencesDoane D. (2005), The Myth of CSR, Fall, www.ssir.org (dostęp: marzec 2015).pl_PL
dc.referencesDuriasz-Bułhak J., Milewski R. (2003), Partnerstwo w rozwoju lokalnym, Fundacja Wspomagania Wsi, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDyakowska I. (2013), Wolontariat pracowniczy – kapitalna wartość CSR, www. nf.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesEsty D.C., Winston A.S. (2009), Green to Gold: How Smart Companies Use Environmental Strategy to Innovate, Create Value, and Build Competitive Advantage, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesForum Odpowiedzialnego Biznesu (2010), Firma=pracownicy. Odpowiedzialność. Rozwój. Zaangażowanie, Zeszyt 4, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFreeman R.E., Velamuri S.R. (2008), A new approach to CSR: Company Stakeholder Responsibility, [w:] A. Kakabadse, M. Morising (red.), Corporate Social Responsibility. Responsibility. Reconciling Aspiration with Application, Palgrave Macmillan, Basingstoke.pl_PL
dc.referencesFriedman M. (1962), Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesFundacja Centrum CSR (2013), Brudny zysk. Jak korporacje, banki i fundusze inwestycyjne czerpią zyski z łamania praw człowieka, www.centrumcsr.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesGadomska-Lila K. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników, “Management and Business Administration. Central Europe”, Vol. 2(115), Akademia Leona Koźmińskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołaszewska-Kaczan U. (2009), Zaangażowanie społeczne przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Białostockiego, Białystok.pl_PL
dc.referencesHammer B. (2006), Effects of Green Purchasing Strategies on Supplier Behaviour, [w:] J. Sarkis (red.) (2009), Greening the Supply Chain, Springer-Verlag, London.pl_PL
dc.referencesHąbek P. (2008), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw jako koncepcja firmy zorientowanej na interesariuszy, “Organization and Management Quarterly”, No. 6, s. 69–76.pl_PL
dc.referencesInternational Organization for Standardization (2010), ISO 26000 Społeczna odpowiedzialność.pl_PL
dc.referencesJabłoński A., Jabłoński M., Primus A., Spytkowska M. (2010), Ekologiczna, społeczna odpowiedzialność biznesu (Environmental Corporate Social Responsibility). Raport przedsiębiorstw i gmin odpowiedzialnych ekologicznie, Europejskie Forum Odpowiedzialności Ekologicznej, Katowice.pl_PL
dc.referencesJastrzębska E. (2015), Środowisko przyrodnicze jako niemy interesariusz społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Dobre praktyki biznesu w Polsce, „Zarządzanie Środowiskowe”, Nr 2, s. 49–51.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. (2011), Formułowanie polityki i strategii ekologicznego rozwoju przedsiębiorstwa – zarys problematyki, “Civil and Environmental Engineering/ Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, Nr 2, s. 507–510.pl_PL
dc.referencesKazojć K. (2012), Czarny CSR – nieetyczne wykorzystanie koncepcji przez organizacje, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, Nr 30, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 35–48.pl_PL
dc.referencesKlefsjö B., Bergqu B., Garvare R. (2008), Quality management and business excellence, customers and stakeholders. Do we agree on what we are talking about, and does it matter?, “The TQM Journal”, Vol. 20(2), s. 120–129.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska (2001), Green Paper: Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility, Brussels.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska (2011), Komunikat Znowelizowana strategia UE na lata 2011–2014 na rzecz Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), Brussels.pl_PL
dc.referencesKos B. (2011), Przesłanki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] G. Polok (red.), Społeczna odpowiedzialność – aspekty teoretyczne i praktyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesKościelniak P. (2015), Awantura o ceny leków, www.rp.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesKPMG, Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2014), Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie, Warszawa, www.odpowiedzialnybiznes.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesKronenberg J. (2010), Zarządzanie łańcuchem dostaw, [w:] J. Kronenberg, T. Bergier, Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, Fundacja Sendzimira, Kraków.pl_PL
dc.referencesKuna-Marszałek A. (2010), Eko-znakowanie jako przykład strategii marketingowych przedsiębiorstw, [w:] H. Treder, K. Żołądkiewicz (red.), Wyzwania globalnej gospodarki, „Prace i Materiały Instytutu Handlu Zagranicznego”, Nr 28, Uniwersytet Gdański.pl_PL
dc.referencesKuna-Marszałek A., Lisowska R. (2013), Współpraca sfery nauki i przedsiębiorstw – przegląd badań, [w:] J. Różański (red.), Współpraca nauki i biznesu jako czynnik wzmacniający innowacyjność regionu łódzkiego, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź, s. 13–41.pl_PL
dc.referencesLaszlo Ch. (2008), Firma zrównoważonego rozwoju. Jak wypracować trwałą wartość z uwzględnieniem efektów społecznych i ekologicznych, Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLawrence A.T., Weber J. (2008), Business and Society. Stakeholders, Ethics, Public Policy, McGraw-Hill Irwin, New York.pl_PL
dc.referencesLeśniewski A. (2009), Społeczna odpowiedzialność biznesu szansą na zrównoważony rozwój, Region Świętokrzyski NSZZ Solidarność, Kielce.pl_PL
dc.referencesMadrak-Grochowska M. (2010), Społeczna odpowiedzialność biznesu – pomiędzy altruizmem a egoizmem przedsiębiorstw, „Ekonomia i Prawo”, Tom VI, s. 43–55.pl_PL
dc.referencesMadueño J.H., Herrera J., Jorge M.L., Conesa I.M., Martínez-Martínez D. (2016), Relationship between corporate social responsibility and competitive performance in Spanish SMEs: Empirical evidence from a stakeholders’ perspective, “BRQ Business Research QuarterlyBRQ Business Research Quarterly”, Vol. 19(1), s. 55–72.pl_PL
dc.referencesMaison D., Maliszewski N. (2002), Co to jest reklama społeczna, [w:] D. Maison, P. Wasilewski (red.), Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, Agencja Wasilewski, Kraków.pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M. (2011), Tworzenie wartości przedsiębiorstwa dla interesariuszy, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 639, „Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia”, Nr 37, Szczecin, s. 855–869.pl_PL
dc.referencesMarczak M. (2015), Skandal w Volkswagenie. Niemiecki koncern kłamał na światową skalę, www.biznes.newsweek.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesMazur-Wierzbicka E. (2012), CSR w dydaktyce, czyli jak uczyć studentów społecznej odpowiedzialności, Stowarzyszenie Kreatywni dla Szczecina, Szczecin.pl_PL
dc.referencesMiejski Ośrodek Wspierania Inicjatyw Społecznych w Krakowie (2010), Budowanie partnerstw pomiędzy administracją publiczną, biznesem i NGOs – dobre praktyki, www.krakow.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesMiernik K. (2012), CSR – co stymuluje biznes?, Silver MB, www.silvermb.pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesMilitaru Gh., Ionescu S. (2006), The Competitive Advantage of Corporate Social Responsibility, “U.P.B. Sci. Bull.”, Series D, Vol. 68(2), s. 89–103.pl_PL
dc.referencesMillward Brown SMG/KRC, PwC (2011), Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu. Zestaw wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstwach, Raport dla PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorton B., McInnes M., Foster R. (2002), Environmental Purchasing in Practice – Guidance for Organisations, Institute of Environmental Management and Assessment (IEMA), the Chartered Institute of Purchasing and Supply (CIPS), and the NHS Purchasing and Supply Agency (PASA).pl_PL
dc.referencesNudge Team (2014), The Business Case for Engaging Employees through CSR, www.blog.nudgerewards.com (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesOchwat M. (2012), O co chodzi z CSR?, [w:] G. Piechota (red.), Public relations wobec wyzwań współczesności, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków, s. 151–174.pl_PL
dc.referencesOrlitzky M., Schmidt F.L., Rynes S.L. (2003), Corporate social and financial performance: a meta-analysis, “Organization Studies”, Vol. 24(3), s. 403–441.pl_PL
dc.referencesOrsato R.J. (2006), Competitive Environmental Strategies. When Does It Pay to Be Green?, “California Management Review”, Vol. 48(2), s. 127–143.pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A. (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Nr 42, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu w teorii i praktyce, „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, Nr 222, s. 253–265, www.ilot.edu.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesPanek-Owsiańska M. (2014), Dialog jako sposób myślenia. Rozmowa z prof. Bolesławem Rokiem, [w:] Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Dialog i budowanie relacji z interesariuszami. Podręcznik dla firm, www.odpowiedzialnybiznes. pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesPeloza J. (2009), The Challenge of Measuring Financial Impacts From Investments in Corporate Social Performance, “Journal of Management”, Vol. 35(6), s. 1518–1541.pl_PL
dc.referencesPolskie Stowarzyszenie Doradcze i Konsultingowe, Etyka w reklamie – obowiązek czy strategia, www.biznesklaster.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesPorter M., Kramer M. (2006), Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility, “Harvard Business Review”, Vol. 80(12), s. 56–68.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (1998), Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance, Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesPyszka A. (2011), CSR jako narzędzie pobudzania przedsiębiorstwa do poszukiwania innowacyjnego modelu działania, „Współczesne Zarządzanie”, Nr 4, s. 98–108.pl_PL
dc.referencesReed D.J. (2001), Stalking the elusive business case for corporate sustainability, World Resources Institute, Washington, DC, s. 1–25.pl_PL
dc.referencesRok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRok B. (2013), Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRok B., Zasady prowadzenia działalności gospodarczej przyjęte podczas obrad Okrągłego Stołu z Caux opublikowane w 1994 r., www.cauxroundtable.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesRoszkowska P. (2011), Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudnicka A. (2012), CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie, Wolters Kluwer SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRutkowski G. (2011), Problemy bezpieczeństwa w przemyśle off-shore, Część 1: Rozlewy olejowe oraz inne rodzaje zagrożeń rejestrowane w sektorze off- shore, „Prace Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Gdyni”, Nr 26, s. 61–77.pl_PL
dc.referencesRybak M. (2001), Społeczna odpowiedzialność biznesu – idea i rzeczywistość, „Gospodarka Narodowa”, Nr 3, s. 23–47.pl_PL
dc.referencesSaeed M.M., Arshad F. (2012), Corporate social responsibility as a source of competitive advantage: The mediating role of social capital and reputational capital, “Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management”, Vol. 19, s. 219–232.pl_PL
dc.referencesSalomon R.C. (1998), Etyka biznesu, [w:] P. Singer (red.), Przewodnik po etyce, Książka i Wiedza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSharp Z., Zaidman N. (2010), Strategization of CSR, “Journal of Business Ethics”, Vol. 93(1), s. 51–71.Journal of Business Ethics”, Vol. 93(1), s. 51–71.pl_PL
dc.referencesSmith N.C. (2003), Corporate Social Responsibility: Whether or How?, “California Management Review”, Vol. 45(4), s. 52–76.pl_PL
dc.referencesSobolewski A. (red.) (2007), Przez współpracę do sukcesu. Partnerstwo lokalne na rynku pracy, Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStanny D. (2005), Znajomość zasad społecznej odpowiedzialności biznesu i ich realizacja w firmach z kapitałem krajowym i zagranicznym, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym”, Vol. 8(1), s. 389–398.pl_PL
dc.referencesStefańska M. (2013), Podstawy teoretyczne i ewolucja pojęcia społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Nr 288, s. 198–211.pl_PL
dc.referencesStoner C. (2006), Nike is Quietly Taking Greener Steps, “Corporate Greening”, Peakinsight, s. 1–15.pl_PL
dc.referencesSYSMEX, Employee Evaluation, Treatment, and Human Resource Development, www.members.sysmex.co.jp (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesSzumniak-Samolej J. (2013), Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTeneta-Skwiercz D. (2013), Uwarunkowania realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w przedsiębiorstwach polskich na tle doświadczeń Wielkiej Brytanii i Niemiec, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesThe Leon H. Sullivan Foundation (2013), The Global Sullivan Principles, www. thesullivanfoundation.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referencesTomaszewicz M. (2010), CSR, czyli odpowiedzialny biznes, Regionalne Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, www.poradnik.ngo.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesTurek D. (2010), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a zachowania pracowników. Badania empiryczne, [w:] D. Lewicka, L. Zbiegień-Maciąg (red.), Wyzwania dla współczesnych organizacji w warunkach konkurencyjnej gospodarki, Wydawnictwa AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesValentine (2010), The Green Onion: A Corporate Environmental Strategy Framework, “Corporate Social Responsibility and Environmental Management”, Vol. 17(5), s. 284–298.pl_PL
dc.referencesWerther W.B., Chandler D. (2011), Strategic Corporate Social Responsibility, Stakeholder in a Global Environment, Sage Publications, Thousand Oaks – London.pl_PL
dc.referencesWhiddett S., Hollyforde S. (2003), Modele kompetencyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesWiśniewska A. (2004), Strategie proekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] M. Kistowski (red.), Studia ekologiczno-krajobrazowe w programowaniu rozwoju zrównoważonego. Przegląd polskich doświadczeń u progu integracji z Unią Europejską, Gdańsk, s. 91–98.pl_PL
dc.referencesWołkowicka A., Dąbrowski S. (2012), Społeczna odpowiedzialność biznesu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, Nr 30, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl_PL
dc.referencesWujek M. (2015), www.innpoland.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referencesZasady prowadzenia działalności gospodarczej przyjęte podczas obrad Okrągłego Stołu z Caux (1994), www.cauxroundtable.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.bp.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.citibank.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.coca-colacompany.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.corporateregister.com (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.csr.szczecin.pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.csrinfo.org/pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.fairtrade.org.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.forsal.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.fundsforngos.org (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.globalcompact.org.pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.globalreporting.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.ikea.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.info.mergeto.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.internationalpeaceandconflict.org (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.iso.org (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.mg.gov.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.mlodziwlodzi.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.news.starbucks.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.odpowiedzialnafirma.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.odpowiedzialnybiznes.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.partnerstwo.org.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.pkn.pl (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.radareklamy.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.solidarnosc-swietokrzyska.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.starbucks.com (dostęp styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.ungc.org.pl (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.unglobalcompact.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.unigo.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.wbcsd.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.worldbank.org (dostęp: marzec 2016).pl_PL
dc.referenceswww.wwf.panda.org (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.referenceswww.yumcsr.com (dostęp: styczeń 2016).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-109-9.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord