Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStaszek, Aneta
dc.contributor.editorDańska-Borsiak, Barbara
dc.contributor.editorLaskowska, Iwona
dc.date.accessioned2016-06-22T09:05:45Z
dc.date.available2016-06-22T09:05:45Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationA. Staszek, Modele regresji przestrzennych w badaniach sektora kreatywnego, [w:] Regionalne analizy ekonomiczne, red. B. Dańska-Borsiak, I. Laskowska, ser. „Ekonomia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 43–57.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-052-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18493
dc.descriptionProblematyka rozwoju regionalnego jest jednym z ważniejszych kierunków badań we współczesnych naukach ekonomicznych. Niniejsza publikacja wpisuje się w szeroko rozumiany nurt badań regionalnych, lokalnych i przestrzenno-czasowych. W szczególności poruszane są w niej zagadnienia zrównoważonego rozwoju, gospodarek opartych na wiedzy, funkcjonowania samorządów regionalnych. Prezentowane analizy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem zróżnicowanych narzędzi, takich jak: metody i modele ekonometrii przestrzennej, eksploracyjna analiza danych przestrzennych, metody wielowymiarowej analizy porównawczej, hurtowni danych (Data Warehouse) i narzędzi Business Intelligence. Książka jest adresowana do praktyków gospodarczych, analityków, naukowców, studentów i do wszystkich zajmujących się problematyką empirycznych badań regionalnych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Regionalne analizy ekonomiczne”, red. B. Dańska-Borsiak, I. Laskowska, ser. „Ekonomia”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleModele regresji przestrzennych w badaniach sektora kreatywnegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[43]–57pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Ekonometrii Przestrzennej.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-051-1
dc.contributor.authorBiographicalnoteMgr Aneta Staszek – absolwentka kierunku gospodarka przestrzenna, o specjalności modelowanie i prognozowanie regionalne na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. Doktorantka w Katedrze Ekonometrii Przestrzennej Uniwersytetu Łódzkiego. Praca zawodowa: specjalista w Ośrodku Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Urzędzie Statystycznym w Łodzi. Obszary zainteresowań naukowych: możliwości wykorzystania narzędzi ekonometrii i statystyki przestrzennej w regionalnych analizach zjawisk społeczno-ekonomicznych, przygotowywanie raportów i analiz z wizualizacją danych. Tematyka prowadzonych badań: działalność małych i średnich przedsiębiorstw, przemysły kreatywne, sektor kultury, rynek pracy.pl_PL
dc.referencesAbrams B. A., K. A. Lewis (1995), Cultural and institutional determinants of economic growth: A cross-section analysis, Kluwer Academic Publishers, Public Choice 83: 273–289.pl_PL
dc.referencesAbreu M., Groot H.L.F.D, Florax R.J.G.M. (2005), Space and growth: a survey of empirical evidence and methods, Région et Développement 21: 13–40.pl_PL
dc.referencesAnselin L. (1988), Spatial econometrics: Methods and moments, Kluwer, Dordrecht.pl_PL
dc.referencesArbia G. (2006), Spatial econometrics: statistical foundations and applications to regional convergence, Springer, Berlin.pl_PL
dc.referencesBarro R. J. (1996), Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study, NBER Working Paper Series 5698, Cambridge.pl_PL
dc.referencesBoix R., B. De Miguel, J. L. Hervas-Oliver (2012), Inter-regional spillovers of creative industries and the wealth of regions: Do spillovers of creative services industries go beyond the regional boundaries?, XXXVIII Conference of Regional Studies, Bilbao.pl_PL
dc.referencesBoix R., L. Lazzeretti, J. L. Hervàs, B. De Miguel (2011), Creative clusters in Europe: a microdata approach, New Challenges for European Regions and Urban Areas in a Globalised World, ERSA 2011 Barcelona Congress.pl_PL
dc.referencesBoix R., J.L. Hervás Oliver, B. De Miguel Molina (2014), I want creative neighbours, Do creative service industries spillovers cross regional boundaries?, Euro-Mediterranean Services Congress 9–11 abril de 2014 – Universidad de Alcalá.pl_PL
dc.referencesBoschma R. A., M. Fritsch (2009), Creative class and regional growth: Empirical evidence from seven European countries, Economic Geography, 85(4): 391–423.pl_PL
dc.referencesBrachert M., M. Titze1, A. Kubis (2011), Identifying industrial clusters from a multidimensional perspective: Methodical aspects with an application to Germany, Papers in Regional Science, 2 (06): 419–439.pl_PL
dc.referencesCapello, R. (2009), Spatial Spillovers and Regional Growth: A Cognitive Approach. European Planning Studies, 17(5): 639–658.pl_PL
dc.referencesCooke P., Lazzeretti L. (2008), Creative cities, cultural clusters and local economic development, Edward Elgar, Cheltenham, UK.pl_PL
dc.referencesCruz S., Teixeira A.A.C. (2014), The Determinants of Spatial Location of Creative Industries Start-Ups: Evidence from Portugal using a Discrete Choice Model Approach, FEP Working Papers n. 546, October 2014.pl_PL
dc.referencesCurrid E., S. Williams (2010), Two cities, five industries: Similarities and differences within and between cultural industries in New York and Los Angeles, Journal of Planning Education and Research 29(3): 322–335.pl_PL
dc.referencesDima B., Mutascu, M., C.Enache (2007), Cultural determinants of economic growth: the case of European countries, MPRA Paper No. 5688.pl_PL
dc.referencesFalck O., Fritsch M., Heblich S. (2009), Bohemians, human capital, and regional economic growth, CESifo Working Paper, No 2 715.pl_PL
dc.referencesGrabher G. (2002), Fragile sector, robust practice: project ecologies in new media, Environment and Planning A, 34: 1911–1926.pl_PL
dc.referencesGranato J., R. Inglehart, D. Leblang (1996), The Effect of Cultural Values on Economic Development: Theory, Hypotheses, and Some Empirical Tests, American Journal of Political Science 40(3): 607–631.pl_PL
dc.referencesHervas-Oliver J., R. Boix, B. De-Miguel-Molina, M. De-Miguel-Molina (2011), The Importance of Creative Industry Agglomerations in Explaining the Wealth of European Regions, DRUID 2011 Innovation, strategy, and structure, June 15–17.pl_PL
dc.referencesJensen M.B. (red.) (2007), Forms of knowledge and modes of innovation, Research Policy, 36(5): 680–693.pl_PL
dc.referencesLange B., Kalandides A., Stober B., Mieg H.A. (2008), Berlin’s creative industries: governing creativity?, Industry and Innovation, 15: 531–548.pl_PL
dc.referencesLazzeretti L., R. Boix, F. Capone (2010), On the concentration of creative industries in specialized creative local production systems in Italy and Spain: Patterns and determinants, EUNIP 2010 European Network on Industrial Policy International Conference.pl_PL
dc.referencesLee N., A. Rodríguez-Pose (2013), Creativity, cities and innovation: Evidence from UK SMEs, Nesta Working Paper No. 13/10.pl_PL
dc.referencesMarlet G. A., Van Woerkens C. M. (2007), The Dutch creative class and how it fosters urban employment growth, Urban Studies, 44(13).pl_PL
dc.referencesMaskell P. and Lorenzen M. (2004), The cluster as market organization, Urban Studies, 41(5–6): 991–1009.pl_PL
dc.referencesMöller J.,Tubadji A. (2009), The creative class, bohemians and local labour market performance, a micro-data panel study for Germany 1975–2004, Journal of Economics and Statistics, 229(2–3): 270–291.pl_PL
dc.referencesOort F., Oud J., Raspe O. (2009), The urban knowledge economy and employment growth: a spatial structural equation modeling approach, The Annals of Regional Science, 43(4): 859–877.pl_PL
dc.referencesPicard R. (2009), Media clusters: Local agglomeration in an industry developing networked virtual clusters, Jönköping International Business School Working Paper Series, 3.pl_PL
dc.referencesPiergiovanni R., Carree M., Santarelli E. (2009), Creative industries, new business formation and regional economic growth, Jena Economic Research Papers in Economics.pl_PL
dc.referencesRuiz-Navarro J., S. Martínez-Fierro (2010), Entrepreneurship in the cultural and creative industries: Opportunities and degrees of innovation and technology, 16th International Conference on Cultural Economics by the ACEI Copenhagen, 9–12 June 2010.pl_PL
dc.referencesScott A. J. (2005), On Hollywood. The Place, the Industry, Princeton University Press.pl_PL
dc.referencesSuchecki B. (red.) (2010), Ekonometria przestrzenna. Metody i modele analizy danych przestrzennych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzultka S. (red.) (2014), Kreatywny łańcuch. Powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesUNESCO (2012), Measuring the economic contribution of cultural industries. A review and assessment of current methodological approaches, 2009 UNESCO Framework for Cultural Statistics Handbook No. 1, UNESCO- UIS.pl_PL
dc.referencesUNESCO (2013), Creative Economy Report. 2013 Special edition, Widening local development pathways, United Nations / Undp / Unesco.pl_PL
dc.referencesWedemeier J. (2010), The Impact of Creativity on Growth in German Regions, Susdiv paper 14.2010, Global Challenges Series.pl_PL
dc.referencesWestlund H., F. Caldoni-Lundberg (2007), The creative class and social capital – civil society, regional development and high-tech employment in Japan, CESIS Electronic Working Paper Series Paper No. 112.pl_PL
dc.referencesZhang J., J. Kloudova (2011), Factors Which Influence the Growth of Creative Industries: Cross-section Analysis in China, Creative and Knowledge Society, 1(1): 5–19.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-052-8.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord