Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMisiak, Małgorzata
dc.contributor.editorDorożyński, Tomasz
dc.contributor.editorKuna-Marszałek, Anetta
dc.date.accessioned2016-06-14T16:48:13Z
dc.date.available2016-06-14T16:48:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Misiak, Corporate social responsibility, [in:] Busines and the Environment, eds. T. Dorożyński, A. Kuna-Marszałek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, p. 35–55.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-016-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18381
dc.descriptionConsidering environmental protection requirements in business operations may, in the long run, determine if a lasting comparative advantage can be achieved. That is why our textbook, rich in case studies, identifies not only the threats a business may pose to the environment but stresses the ways of reducing its negative impact. It discusses, among other things, the concept of corporate social responsibility, environmental management systems, methods and the importance of eco-labelling goods and the so called green public procurement in the private and public sectors. The book is addressed primarily to students of courses in economics and management. We hope it will also make interesting reading for entrepreneurs, representatives of business environment organisations and the staff of public administration at different levels.pl_PL
dc.description.sponsorshipThis book has been published under the project „The creation of new interdisciplinary curricula in the field of economics of environmental protection (in Polish and English) at the University of Łódź” supported by a grant from Norway through the Norway Grants and co-financed by the Polish funds. (Agreement No FSS/2014/HEI/W/0124/U/0014).pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Business and the Environment”, eds. T. Dorożyński, A. Kuna-Marszałek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleCorporate social responsibilitypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Małgorzata Misiak, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number35–55pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Faculty of Economics and Sociology, Department of International Trade, 90-255 Łódź, POW Street no. 3/5.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-017-7
dc.referencesAdamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warsaw.pl_PL
dc.referencesAnsoff H.I., Stewards J.M. (1967), Strategies for a Technology-Based Business, “Harvard Business Review”, vol. 45.pl_PL
dc.referencesBem-Koziel K. (2008), CSR a efektywność pracy, [in:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, M. Bąk, P. Kulawczuk (eds.), Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warsaw.pl_PL
dc.referencesDavis K., Blomstrom R. (1966), Business and its Environment, McGrower Hill, New York.pl_PL
dc.referencesDavis K., Blomstrom R. (1975), Business and Society: Environment and Responsibility, Mc- Grower Hill, New York.pl_PL
dc.referencesFOB (2015), Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2014. Dobre praktyki, Warsaw.pl_PL
dc.referencesFreeman R.E. (2010), Strategic Management. A Stakeholders’ Approach, Cambridge Univeristy Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesFriedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, “The New York Times Magazine”, September 13 available on http://www.colorado.edu/studentgroups/libertarians/issues/friedman-soc-resp-business.html (20.10.2015).pl_PL
dc.referencesGriffin R.W. (2013), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesHatch, M.J., 2002, Teoria organizacji, PWN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesJohnson G., Scholes K. (2008), Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesKaczocha W. (2009), Filozoficzno-etyczne rozwinięcie idei społecznej odpowiedzialności biznesu, [in:] Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (eds.), “Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, no. 42, University of Economics, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesKlimczak B. (1996), Etyka gospodarcza, University of Economics, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesKPMG (2015), Społeczna odpowiedzialność firm. Fakty a opinie, Warsaw.pl_PL
dc.referencesLewicka-Strzałecka A. (1999), Etyczne standardy firm i pracowników, IFiS PAN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A. (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, [in:] Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (eds.), “Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, no. 42, University of Economics, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesRatajczak M., Stawicka E. (2008), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie podnoszenia konkurencyjności sektora MSP, [in:] Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, M. Bąk, P. Kulawczuk (eds.), Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warsaw.pl_PL
dc.referencesRojek-Nowosielska M. (2006), Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, University of Economics, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesRybak M. (2004), Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warsaw.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-016-0.03
dc.contributor.translatorPołowińska, Beata


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord