Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDzieciuchowicz, Jerzy
dc.date.accessioned2016-06-03T11:27:18Z
dc.date.available2016-06-03T11:27:18Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationJ. Dzieciuchowicz, Usługi zanikające w przestrzeni wielkomiejskiej – przykład centrum Łodzi, [w:] Miasto – region – gospodarka w badaniach geograficznych. W stulecie urodzin Profesora Ludwika Straszewicza, red. T. Marszał, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 195–219.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-122-8
dc.identifier.isbn978-83-8088-004-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18239
dc.descriptionW 2016 r. mija setna rocznica urodzin Profesora Ludwika Straszewicza – twórcy łódzkiego ośrodka geografii społeczno-ekonomicznej – którego inicjatywy naukowe oraz działalność w zakresie kształcenia kadr zaowocowały pojawieniem się silnego ośrodka antropogeografii w regionie, niemającym wcześniej żadnych znaczących tradycji w zakresie tej dyscypliny wiedzy. Kierunki badań, realizowanych przez Profesora, kontynuowane i pogłębiane przez jego uczniów, nadal stanowią o pozycji i specyfice łódzkiego ośrodka akademickiego na geograficznej mapie Polski. Celem tej publikacji jest przywołanie pamięci i przybliżenie dokonań Ludwika Straszewicza w kontekście badań geograficznych, realizowanych na przełomie XX i XXI w. w obrębie problematyki, która pozostawała w sferze Jego zainteresowań naukowych. Efektem jest tom, na który składa się kilkanaście tekstów autorstwa współpracowników Profesora, a także przedstawicieli innych ośrodków geograficznych, którzy pozostawali z Nim w bliskich kontaktach naukowych. Niektóre z tych tekstów bezpośrednio odnoszą się do twórczości naukowej Ludwika Straszewicza, inne zaś prezentują wyniki badań w bliskich Profesorowi subdyscyplinach studiów przestrzennych – geografii miast, geografii regionalnej oraz geografii ekonomicznej.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja sfinansowana ze środków Wydziału Nauk Geograficznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Miasto – region – gospodarka w badaniach geograficznych. W stulecie urodzin Profesora Ludwika Straszewicza”, red. T. Marszał, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.subjectŁódźpl_PL
dc.subjecttransformacja społeczno-gospodarczapl_PL
dc.subjectusługi zanikającepl_PL
dc.subjectzawody ginącepl_PL
dc.titleUsługi zanikające w przestrzeni wielkomiejskiej – przykład centrum Łodzipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Jerzy Dzieciuchowicz, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number195–219pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Studiów Ludnościowych i Badań nad Usługami.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-005-4
dc.referencesBanaś J. (2013), Usługi zanikające w śródmieściu Łodzi, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Planowania Przestrzennego UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBaranowski B., Fijałek J. [red.] (1980), Łódź. Dzieje miasta, t. 1: Do 1918 r., PWN, Warszawa– Łódź.pl_PL
dc.referencesBoguszewicz-Kreft M. (2009), Zarządzanie doświadczeniem klienta w usługach, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBudner W. (1999), Lokalizacja przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesBudner W. (2004), Lokalizacja przedsiębiorstw; aspekty ekonomiczno-przestrzenne i środowiskowe, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesCzuba M. (2001), Marketing usług. Teoria i praktyka, Wyd. Tara, Katowice.pl_PL
dc.referencesDaszkowska M. (1998), Usługi. Produkcja, rynek, marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. [red.] (2005), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J.[red.] (2006), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. [red.] (2009), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. (2011), Środowisko mieszkaniowe wielkiego miasta. Przykład Łodzi, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. (2012), Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. (2013), Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. (2014), Ludność Łodzi. Rozwój i przemiany strukturalne, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesGodlewska H. (2001), Lokalizacja działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, Wyższa Szkoła Handlu i Finansów Międzynarodowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGodlewska H. (2005), Lokalizacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PW-H GRAF, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIlnicki D. (2009), Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań, Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJańczak M., Kasprzak M. (2008), Historia rzeczy codziennych, Wyd. MG, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKramer T. (2000), Podstawy marketingu, PTE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLiszewski S. [red.] (2009), Łódź. Monografia miasta, ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K. (2003), Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk B., Stolecka A. (2009), Wybrane aspekty zmian w usługach w Polsce – diagnoza i prognoza, [w:] I. Rudawska, M. Soboń (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Wyd. Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMrugalski Z. (2011), Historia zegarmistrzostwa w Polsce, Wyd. Naukowe ITE-PIB, Radom.pl_PL
dc.referencesRudawska I. [red.] (2009), Usługi w gospodarce rynkowej, PTE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRudnicki L. (2012), Zachowania konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSadowski T. (1997), Czyszczenie i renowacja odzieży futrzarskiej, Wyd. i Zakład Poligrafii ITE, Radom.pl_PL
dc.referencesSkuza Z. A. (2012), Ginące zawody w Polsce, Wyd. Sport i Turystyka MUZA SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzromik A. (2010), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzulce H. (1998), Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚwiatowy G. (2006), Zachowania konsumentów, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTurnau I. (1983), Polskie skórnictwo, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesWieloński A. (2004), Lokalizacja działalności gospodarczej. Teoretyczne podstawy, Wyd. Przemysłowe WEMA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilk W. (2001), Czynniki lokalizacji i rozmieszczenie wybranych usług w Warszawie, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilliamson A., Mullin R. (2011), Field marketing. Skuteczne zastosowania marketingu terenowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWoś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M. (2011), Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-005-4.11


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord