Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMisiak, Małgorzata
dc.contributor.authorSerwach, Tomasz
dc.date.accessioned2016-05-24T17:35:32Z
dc.date.available2016-05-24T17:35:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Misiak, T. Serwach, Ekologiczne strategie marketingowe przedsiębiorstw jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Biznes we współczesnej gospodarce, red. B. Buczkowski, A. Kuna-Marszałek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 115–135.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-974-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18191
dc.descriptionOsiągnięcie sukcesu w biznesie wymaga uporządkowanej i aktualnej wiedzy na temat strategii oraz sposobów funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku krajowym i międzynarodowym. Poruszane w podręczniku zagadnienia dotyczą ważnych współcześnie aspektów tej działalności. Omówiono i bogato zilustrowano praktycznymi przykładami transakcje międzynarodowe, e-biznes, planowanie strategiczne, a także narzędzia budowania zaufania otoczenia do firmy, tj. eko-oznaczenia, systemy zarzadzania środowiskowego i zasady savoir-vivre’u dla menedżerów. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także osób zainteresowanych działalnością biznesową, np. przedsiębiorców, doradców, konsultantów i przedstawicieli administracji publicznej. Teksty zamieszczone w książce są oparte na wybranych rozdziałach z podręczników: „Practical Aspects in Doing International Business”, red. T. Dorożyński, J. Świerkocki; „Business and the Environment”, red. T. Dorożyński, A. Kuna-Marszałek, wydanych nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego w 2016 r.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja została przygotowana w ramach projektu „Utworzenie nowych interdyscyplinarnych programów kształcenia w zakresie ekonomii ochrony środowiska (w języku polskim i angielskim) w Uniwersytecie Łódzkim” współfinansowanego ze środków funduszy norweskich i krajowych. (Nr umowy FSS/2014/HEI/W/0124/U/0014).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Biznes we współczesnej gospodarce”, red. B. Buczkowski, A. Kuna-Marszałek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleEkologiczne strategie marketingowe przedsiębiorstw jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Małgorzata Misiak, Tomasz Serwach, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number115–135pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-975-9
dc.referencesAdamczyk J. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAnsoff H.I., Stewards J.M. (1967), Strategies for a Technology-Based Business, „Harvard Business Review”, Vol. 45.pl_PL
dc.referencesBartkowiak G. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBem-Koziel K. (2008), CSR a efektywność pracy, [w:] M. Bąk, P. Kulawczuk (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCater T., Prasnikar J., Cater B. (2009), Environmental Strategies and Their Motives and Results in Slovenian Business Practice, „Economic and Business Review”, nr 11(1), s. 55–74.pl_PL
dc.referencesChodyński A. (2011), Odpowiedzialność ekologiczna w proaktywnym rozwoju przedsiębiorstwa, „Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków.pl_PL
dc.referencesDavis K., Blomstrom R. (1966), Business and its Environment, McGrow-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesEsty D.C., Winston A.S. (2009), Green to Gold: How Smart Companies Use Environmental Strategy to Innovate, Create Value, and Build Competitive Advantage, Hoboken, NJ.pl_PL
dc.referencesFerrell O.C., Hartline M.D. (2011), Marketing Strategy, Cengage South-Western, Andover.pl_PL
dc.referencesFOB (2015), Odpowiedzialny biznes w Polsce w 2014. Dobre praktyki, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFreeman R.E. (2010), Strategic Management. A Stakeholders’ Approach, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesFriedman M. (1970), The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits, „The New York Times Magazine”, September 13, http://www.colorado.edu/studentgroups/libertarians/issues/friedman-soc-resp-business.html.pl_PL
dc.referencesGriffin R.W. (2013), Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHatch M.J. (2002), Teoria organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJain S.C. (1999), Marketing Planning & Strategy, Cengage South-Western, Andover.pl_PL
dc.referencesJohnson G., Scholes K. (2008), Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, London.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. (2011), Formułowanie polityki i strategii ekologicznego rozwoju przedsiębiorstwa – zarys problematyki, „Civil and Environmental Engineering/ Budownictwo i Inżynieria Środowiska”, nr 2, s. 507–510.pl_PL
dc.referencesKaczocha W. (2009), Filozoficzno-etyczne rozwinięcie idei społecznej odpowiedzialności biznesu, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 42, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKlimczak B. (1996), Etyka gospodarcza, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKotler P., Anderson G. (2012), Principles of Marketing, Pearson Education, Harlow.pl_PL
dc.referencesKotler P., Keller K.L. (2012), Marketing Management, Pearson Education-Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.pl_PL
dc.referencesKPMG (2015), Społeczna odpowiedzialność firm. Fakty a opinie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLewicka-Strzałecka A. (1999), Etyczne standardy firm i pracowników, IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOrsato R.J. (2006), Competitive Environmental Strategies. When Does It Pay to Be Green?, „California Management Review”, nr 48(2), s. 127–143.pl_PL
dc.referencesPaliwoda-Matiolańska A. (2009), Odpowiedzialność społeczna jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 42, Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRatajczak M., Stawicka E. (2008), Społeczna odpowiedzialność biznesu jako narzędzie podnoszenia konkurencyjności sektora MSP, [w:] M. Bąk, P. Kulawczuk (red.), Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRojek-Nowosielska M. (2006), Kształtowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna, Wrocław.pl_PL
dc.referencesRybak M. (2004), Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTilley F. (1999), Small-Firm Environmental Strategy. The UK Experience, „Greener Management Intenational”, Vol. 25, s. 67–80.pl_PL
dc.referencesWiśniewska A. (2004), Strategie proekologiczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] M. Kistowski (red.), Studia ekologiczno-krajobrazowe w programowaniu rozwoju zrównoważonego. Przegląd polskich doświadczeń u progu integracji z Unią Europejską, Gdańsk, s. 91–98.pl_PL
dc.referencesWüstenhagen R. (1998), Pricing Strategies on the Way to Ecological Mass Markets, Greening of Industry Network Conference, mimeo.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-974-2.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord