Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKuna-Marszałek, Anetta
dc.date.accessioned2016-05-24T11:00:38Z
dc.date.available2016-05-24T11:00:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationA. Kuna-Marszałek, Electronic business, [in:] Practical Aspects in Doing International Business, eds. T. Dorożyński, J. Świerkocki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, p. 169–189.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-987-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18185
dc.descriptionRunning a business on an international scale requires not only a substantial body of knowledge but also the ability to apply it in practice. That is why our textbook, with a vast collection of practical examples, discusses a wide variety of pertinent issues connected with business operations in international markets, from international market analysis, drafting business plans, concluding business transactions and the insurance of goods through to customs clearance procedures and professional etiquette. We also explain the specificity of doing business online. The book is addressed primarily to students of courses in economics and management. We hope it will also make interesting reading for entrepreneurs and people indirectly involved in international business, who work in its immediate environment in banks, chambers of commerce and consulting companies and those who have dealings with public administration at different levels in foreign countries.pl_PL
dc.description.sponsorshipThis book has been published under the project „The creation of new interdisciplinary curricula in the field of economics of environmental protection (in Polish and English) at the University of Łódź” supported by a grant from Norway through the Norway Grants and co-financed by the Polish funds. (Agreement No FSS/2014/HEI/W/0124/U/0014).pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Practical Aspects in Doing International Business”, eds. T. Dorożyński, J. Świerkocki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleElectronic businesspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Anetta Kuna-Marszałek, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number169–189pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-988-9
dc.referencesBächle M., Lehmann F.R. (2010), E-Business. Grundlagen elektronischer Geschäftsprozesse im Web 2.0, Oldenbourg Verlag, München.pl_PL
dc.referencesBryl Ł. (2013), Znaczenie “nowej gospodarki” we współczesnych przedsiębiorstwach międzynarodowych, praca doktorska, Poznań, www.wbc.poznan.pl, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referencesCastells M. (2003), Galaktyka Internetu – refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesCBOS (2014), Internauci 2014, Komunikat z badań nr 82.pl_PL
dc.referencesChaffey D., Ellis-Chadwick F., Mayer R., Johnson K. (2009), Internet Marketing, Strategy, Implementation and Practice, 4th edition, Prentice Hall, Harlow.pl_PL
dc.referencesChełstowski D., Szewczyk A. (2012), Problemy rozwoju handlu elektronicznego w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Nr 733, “Studia Informatica” no. 30, pp. 21–43.pl_PL
dc.referencesChmielarz W. (2007), Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warsaw.pl_PL
dc.referencesCholewa Ł. (2012), Amazon jako przykład pierwszego, wielkiego sklepu internetowego, [in:] Olszański M., Piech K. (eds.), E-biznes – innowacje w usługach. Teoria, praktyka, przykłady, Polish Agency for Enterprise Development, Warsaw, pp. 145–150.pl_PL
dc.referencesEngelbrecht H-J. (2003), Data Issues in the New Economy, [in:] Jones D. (ed.), New Economy Handbook, Elsevier/Academic Press, San Diego and London, pp. 57–76.pl_PL
dc.referencesEuropean Commission (2014), Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, Commission Work Programme 2014, Brussels, 22.10.2013 COM(2013) 739 final.pl_PL
dc.referencesEuropean Court of Auditors (2014), Has ERDF Support to SMEs in the Area of E‑commerce Been Effective?, Special Report, Luxembourg.pl_PL
dc.referencesGUS (2014), Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2014 r., Urząd Statystyczny w Szczecinie, Warsaw, October.pl_PL
dc.referencesKański R. (2005), Podstawy i rozwój e-biznesu, I-BiS, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKelly K. (2001), Nowe reguły nowej gospodarki, WIG-Press, Warsaw, pp. XI–XIII (Wstęp).pl_PL
dc.referencesEuropean Commission, http://ec.europa.eu, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referencesKomisja Nadzoru Bankowego (2010), Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Warsaw.pl_PL
dc.referencesKotler P. (2003), Marketing Management, Prentice Hall, Upper Saddle River.pl_PL
dc.referencesKorzeniowski B. (2012), Czy sztuka może być interaktywna? Odbiór między dialogiem a dyskursem, [in:] Kędziora M., Nowak W., Ryczek J., Co z tym odbiorcą? Wokół zagadnienia odbioru sztuki, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych, Poznań, pp. 111–119.pl_PL
dc.referencesMarcinkowski A. (2010), Era gospodarki opartej na wiedzy, [in:] Jedynak P. (ed.), Wiedza współczesnych organizacji. Wybrane problemy zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakow.pl_PL
dc.referencesMinisterstwo Administracji i Cyfryzacji Kwiecień (2012), Raport. Modele biznesowe w Internecie. Rozwój przedsiębiorczości internetowej w Polsce a polityka regulacyjna, June.pl_PL
dc.referencesNIST (National Institute of Standards and Technology), www.nist.gov, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referencesNojszewski D. (2006), Przegląd modeli e-biznesowych (cz.1), “E-mentor”, No. 5(17), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=17&id=375, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referencesNowakowski M. (2006), E-biznes w przedsiębiorstwie, [in:] Szewczyk A. (ed.), Podstawy e-biznesu, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesOECD (1996), The Knowledge-Based Economy, General Distribution OECD/ GD(96)102.pl_PL
dc.referencesPeters T. (2005), Re-imagine! Business Excellence in a Disruptive Age, Polish edition Wyd. Studio EMKA, Warsaw.pl_PL
dc.referencesPowell W.W., Snellman, K. (2004), The Knowledge Economy, “The Annual Review of Sociology”, No. 30, pp. 199–220. doi: 10.1146/annurev. soc.29.010202.100037.pl_PL
dc.referencesRogosz Ł. (2015), Polak na zakupach. Jak wygląda e-handel nad Wisłą?, „Newsweek”, 28.02.2015, www.biznes,newsweek.pl.pl_PL
dc.referencesRozenberg L., Nowakowski A. (2014), Analiza historyczna ewolucji firm wirtualnych w aspekcie zarządzania ich wartością, Zeszyty Naukowe “Firma i Rynek”, Nr 2(47), pp. 69–80.pl_PL
dc.referencesSagan M. (2013), Modele biznesu w epoce Network Economy, “Roczniki Ekonomii i Zarządzania”, vol 5(41), pp. 289–309.pl_PL
dc.referencesStecyk A. (2007), Projektowanie Treści Elearningowych – Model Addie, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 453, “Ekonomiczne Problemy Usług”, No. 8, pp. 277–283.pl_PL
dc.referencesStone B. (2013), Jeff Bezos and the Age of Amazon, Polish edition, Albatros, Warsaw.pl_PL
dc.referencesSzpringer W. (2012), Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Difin, Warsaw.pl_PL
dc.referencesSzulc R., Kobylański A. (2014), E-biznes, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesQuah D. (2003), Digital goods and the New Economy, [in:] Jones D. (ed.), New Economy Handbook, Elsevier/Academic Press, San Diego and London, pp. 289–321.pl_PL
dc.referencesWirtz B.W. (2011), Medien- und Internetmanagement, Wiesbaden, Gabler.pl_PL
dc.referenceswww.amazon.com, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referenceswww.emarketer.com, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referenceswww.nasdaq.com, (access: 10.10.2015).pl_PL
dc.referencesŻelazny R. (2013), Społeczeństwo informacyjne, Raport Obserwatorium ITC, Gliwice.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-987-2.08
dc.contributor.translatorPołowińska, Beata
dc.contributor.translatorJędrzejewska, Anna


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord