Show simple item record

dc.contributor.authorDorożyński, Tomasz
dc.contributor.authorUrbaniak, Wojciech
dc.date.accessioned2016-05-24T09:40:43Z
dc.date.available2016-05-24T09:40:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationT. Dorożyński, W. Urbaniak, Foreign market research, [in:] Practical Aspects in Doing International Business, eds. T. Dorożyński, J. Świerkocki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, p. 64–86.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-987-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18179
dc.descriptionRunning a business on an international scale requires not only a substantial body of knowledge but also the ability to apply it in practice. That is why our textbook, with a vast collection of practical examples, discusses a wide variety of pertinent issues connected with business operations in international markets, from international market analysis, drafting business plans, concluding business transactions and the insurance of goods through to customs clearance procedures and professional etiquette. We also explain the specificity of doing business online. The book is addressed primarily to students of courses in economics and management. We hope it will also make interesting reading for entrepreneurs and people indirectly involved in international business, who work in its immediate environment in banks, chambers of commerce and consulting companies and those who have dealings with public administration at different levels in foreign countries.pl_PL
dc.description.sponsorshipThis book has been published under the project „The creation of new interdisciplinary curricula in the field of economics of environmental protection (in Polish and English) at the University of Łódź” supported by a grant from Norway through the Norway Grants and co-financed by the Polish funds. (Agreement No FSS/2014/HEI/W/0124/U/0014).pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Practical Aspects in Doing International Business”, eds. T. Dorożyński, J. Świerkocki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleForeign market researchpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Tomasz Dorożyński, Wojciech Urbaniak, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number64–86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Faculty of Economics and Sociology, Department of International Trade, 90-255 Łódź, 3/5 POW Str.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-988-9
dc.referencesBennet R. (1998), Wszystko o eksporcie. Praktyczny poradnik dla eksporterów, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Krakow.pl_PL
dc.referencesBiałecki K. P., Januszkiewicz W., Oręziak L. (2007), Leksykon handlu zagranicznego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesChurchill G. A. (2002), Marketing Research. Methodological Foundations, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesCzinkota M.R., Ronkainen I. A. (2004), International marketing, Thomas –South – Western Mason.pl_PL
dc.referencesDayan A. (1999), Les etudes de marche. Que sais je?, Assimil Polska, Krakow.pl_PL
dc.referencesDoman D, Denison D, Doman M. (2005), Market Research Made Easy (Self- Counsel Business), Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesDuliniec E. (2004), Marketing międzynarodowy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (2005), Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Krakow.pl_PL
dc.referencesGlobal Market Research 2015, ESOMAR 2015.pl_PL
dc.referencesHague P., Jackson P. (1992), Do Your Own Market Research, Signum, Krakow.pl_PL
dc.referencesHague P., Hague N., Morgan D.A. (2005), Market Research in Practice, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesHague P. (2006), Market Research. A Guide to Planning, Methodology and Evaluation, Wydawnictwo Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesHermaniuk T. (2005), Podstawy badań marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszow.pl_PL
dc.referencesHilgard E.R. (1972), Introduction to Psychology, PWN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesJemielniak D. (ed.) (2012), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warsaw.pl_PL
dc.referencesKaczmarczyk S. (1995), Badania marketingowe. Metody i techniki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesKaczmarek T.T. (1999), Zarządzanie ryzykiem handlowym i finansowym dla praktyków, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdansk.pl_PL
dc.referencesKaniewska-Sęba A., Leszczyński G., Pilarczyk B. (2006), Badanie marketingowe na rynku business-to-business, Oficyna Ekonomiczna, Krakow.pl_PL
dc.referencesKarcz K. (2004), Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong (2002), Marketing, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesLubiński M. (2002), Analiza koniunktury i badanie rynku, Dom Wydawniczy Elipsa, Warsaw.pl_PL
dc.referencesMaison D., Noga Bogomilski A. (ed.) (2007), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdansk.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K. (ed.) (1999), Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesMc Daniel C., Giles R. (2008), Marketing Research Essentials, John Wiley and Sons.pl_PL
dc.referencesMruk H. (ed.) (2003), Analiza rynku, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesPfaff D. (2010), Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe, Wydawnictwo BC.edu, Warsaw.pl_PL
dc.referencesSchroeder J. (2007), Badania marketingowe rynków zagranicznych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznan.pl_PL
dc.referencesSchroeder J., Bartosik–Purgat M., Mruk H. (2013), Międzynarodowe badania marketingowe, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznan.pl_PL
dc.referencesSkórkowska B., Młynarski S., Matkowski Z. (1979), Analiza rynków zagranicznych, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.referencesStavkowa J., Turcinkova J. (2005), Badania marketingowe. Poznajemy rynek, Wyższa Szkoła Zarządzania „Edukacja”, Wroclaw.pl_PL
dc.referencesWiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A. (2008), Marketing międzynarodowy. Zarys problematyki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warsaw.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-987-2.04
dc.contributor.translatorPołowińska, Beata
dc.contributor.translatorJędrzejewska, Anna


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record