Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBoryczka, Ewa M.
dc.contributor.authorZasina, Jakub
dc.date.accessioned2016-05-11T12:48:41Z
dc.date.available2016-05-11T12:48:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationE. M. Boryczka, J. Zasina, Dziedzictwo kulturowe i tożsamość miasta, [w:] EkoMiasto#Społeczeństwo. Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miasta, red. A. Nowakowska, Z. Przygodzki, A. Rzeńca, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 63–86.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-221-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18007
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana ze środków funduszy norweskich oraz środków krajowych w ramach projektu „EkoMiasto. Kształcenie na rzecz zrównoważonego, inteligentnego i partycypacyjnego rozwoju miast” (FSS/2014/HEI/W/0081).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„EkoMiasto#Społeczeństwo. Zrównoważony, inteligentny i partycypacyjny rozwój miasta”, red. A. Nowakowska, Z. Przygodzki, A. Rzeńca, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.titleDziedzictwo kulturowe i tożsamość miastapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Ewa M. Boryczka, Jakub Zasina, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[63]-86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiska.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-983-4
dc.referencesAltkorn J. (2002), Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo AE, Kraków.pl_PL
dc.referencesAshworth G.J. (1997), Planowanie dziedzictwa, [w:] K. Broński, J. Purchla, Z.K. Zuziak (red.), Miasto historyczne. Potencjał dziedzictwa, Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków.pl_PL
dc.referencesBoryczka E. (2008), Tożsamość Łodzi, czyli o prawdzie tego miasta, [w:] Z. Przygodzki, M.E. Sokołowicz (red.), Nowoczesne miasto. Badania, instrumenty, analizy, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź.pl_PL
dc.referencesBoryczka E.M., Sokołowicz M.E. (2010), Marka Łodzi jako czynnik budujący tożsamość Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, [w:] Z. Przygodzki, A. Suliborski (red.), Łódzka metropolia. Problemy integracji społecznej i przestrzennej, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź.pl_PL
dc.referencesBoryczka E.M., Sokołowicz M.E. (2011), Tożsamość i wizerunek dużego miasta wobec międzynarodowej mobilności osób dobrze wykształconych. Przykład łodzi w oczach studentów łódzkich uczelni, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej”, nr 24 Architektura i Urbanistyka.pl_PL
dc.referencesBroński K. (2006), Rola dziedzictwa kulturowego w rozwoju lokalnym. Doświadczenie polskie doby transformacji (po 1989 r.), „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie”, nr 706.pl_PL
dc.referencesDziekanowska M. (2008), Tożsamość społeczna a globalizacja, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, nr 517.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Glińska E., Kowalewska A. (2009), Wizerunek miasta: od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGlaeser E.L., Kolko J. & Saiz A. (2001), Consumer city, „Journal of Economic Geography”, vol. 1(1).pl_PL
dc.referencesGreffe X. (2004), Is heritage an asset or a liability?, „Journal of Cultural Heritage”, vol. 5(3).pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A. (2013), Terytorium i współczesne dylematy jego rozwoju, wyd. 2, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKarwińska A. (2008), Gospodarka przestrzenna. Uwarunkowania społeczno-kulturowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKącka A., Krupa A., Zasina J. (2013), Zabytki, o co to larmo?/Heritage architecture – why the fuss?, [w:] Przyjemność eksperymentowania, Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów, Katowice.pl_PL
dc.referencesKlaassen L.H. (1988), Myśl i praktyka ekonomiczna a przestrzeń, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKobyliński Z. (2001), Teoretyczne podstawy konserwacji dziedzictwa archeologicznego, Fundacja „Res Publica Multiethnica” & Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKozioł A., Trelka M. & Florjanowicz P. (2013), Społeczno-gospodarcze oddziaływanie dziedzictwa kulturowego. Raport z badań społecznych, Narodowy Instytut Dziedzictwa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLenartowicz K. (1997), Słownik psychologii architektury dla studiujących architekturę, Skrypt Politechniki Krakowskiej, Kraków.pl_PL
dc.referencesLynch K. (2011), Obraz Miasta, Wydawnictwo Archivolta, Kraków.pl_PL
dc.referencesŁuczak A. (2001), Wizerunek miasta, „Samorząd Terytorialny”, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesŁuczak A. (2005), Istota tożsamości miasta, „Samorząd Terytorialny”, nr 1.pl_PL
dc.referencesŁukowski W. (2002), Społeczne tworzenie ojczyzn, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazurek M., 2008, Tożsamość przestrzenna jako wyznacznik zakorzenienia wśród mieszkańców współczesnych Kaszub, [w:] M. Kempny, G. Woroniecka, P. Załęcki (red.), Tożsamość i przynależność. O współczesnych przemianach identyfikacji kulturowych w Polsce i w Europie, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.pl_PL
dc.referencesMurzyn-Kupisz M. (2010a), Barbarzyńca w ogrodzie? Dziedzictwo kulturowe widziane z perspektywy ekonomii, „Zarządzanie Publiczne”, nr 13.pl_PL
dc.referencesMurzyn-Kupisz M. (2010b), Podmioty na rynku dziedzictwa kulturowego, „Studia Regionalne i Lokalne”, nr 41.pl_PL
dc.referencesMurzyn-Kupisz M. (2012), Dziedzictwo kulturowe a rozwój lokalny, Wydawnictwo UE w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesPurchla J. (2005), Dziedzictwo a transformacja, Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie & Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesPiccinato G. (1997), Wszystkie miasta są historyczne (ale niektóre bardziej), [w:] K. Broński, J. Purchla, Z.K. Zuziak (red.), Miasto historyczne. Potencjał dziedzictwa, Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków.pl_PL
dc.referencesRadziszewska J. (2013), Tożsamość miasta w kontekście przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych we współczesnej Polsce. Przypadek Kielc, „Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego. Studia i Prace”, nr 3(15).pl_PL
dc.referencesRaszkowski A. (2013), Marketing miejsc w kontekście wzmacniania i kształtowania tożsamości terytorialnej, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, „Zeszyty Naukowe”, nr 775, Problemy zarządzania, finansów i marketingu, nr 30, Szczecin.pl_PL
dc.referencesRojas E. (2012), Governance in historic city core regeneration projects, [w:] G. Licciardi, R. Amirtahmasebi (eds), The Economics of Uniqueness, World Bank, Washington.pl_PL
dc.referencesStanowicka-Traczyk A. (2007), Instrumenty strategii kształtowania wizerunku na przykładzie miast polskich, „Studia Regionalne i Lokalne”, nr 3(29).pl_PL
dc.referencesStanowicka-Traczyk, A. (2008), Kształtowanie wizerunku miasta na przykładzie miast polskich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz–Olsztyn.pl_PL
dc.referencesSzromnik A. (2012), Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesThrosby D. (2010), Ekonomia i kultura, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesThorsby D. (2012), Heritage economics: A Conceptual framework, [w:] G. Licciardi, R. Amirtahmasebi (eds), The Economics of Uniqueness, World Bank, Washington.pl_PL
dc.referencesTomaszewski A. (2000), Dziedzictwo i zarządzanie, [w:] K. Gutowska (red.), Problemy zarządzania dziedzictwem kulturowym, Fundacja „Res Publica Multiethnica”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWiśniewska W. (2012), Krajobraz miejski. Odnowa i kreacja w procesie odnowy, Wydawnictwo PŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWrana J. (2011), Tożsamość miejsca jako kryterium w projektowaniu architektonicznym, Politechnika Lubelska, Lublin.pl_PL
dc.referencesZasina J. (2015), Procedural facade scenarios as a supportive tool for modernism heritage protection, „Architecture, Civil Engineering, Environment”, vol. 8(2).pl_PL
dc.contributor.authorEmaileboryczka@uni.lodz.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailjakub.zasina@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-221-7.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord