Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzegorczyk, Wojciech
dc.date.accessioned2016-04-07T11:12:57Z
dc.date.available2016-04-07T11:12:57Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17739
dc.description.abstractIt is possible to notice competition beween banks on bank services market. Nowadays the most often used agent which strengthens competitive position of banks is the technology. Thans to technological progress banks can considerably make their offer wider but also improve and advance clients service. Electronical paing cards are one of the effects of using modern technology by banks. They progress especially in European Union and South-Eastern Asia. In Poland magnetics cards still dominate, however, also law regulations give the opportunity to emiting cards not only to banks but also to different financial enterprices. In connection to this even more intensive competitive fight for clients between banks as well as between electronical money institutions is possible.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;195
dc.titleTechnologia jako czynnik walki konkurencyjnej na rynku usług bankowychpl_PL
dc.title.alternativeTechnology as Competition Agent on the Bank Services Marketpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005pl_PL
dc.page.number51-58pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.referencesJanowicz R., Klepacz R. (2002), Pieniądz elektroniczny na świecie, „Zarządzanie i Finanse”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMyczkowska A. (2003), Dominują wypłaty gotówkowe, „Rzeczpospolita” 11.08.2003.pl_PL
dc.referencesSosnowski J. (1999), Systemy elektroniczne w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesUstawa z 12.09.2002 o elektronicznych instrumentach płatniczych (2002), DzU nr 169, art. 55, 58-60.pl_PL
dc.referencesUstawa o elektronicznych instrumentach płatniczych od 12 września 2003 roku (2002), DzU art. 45, nr 169, poz. 1385.pl_PL
dc.referencesŻółtowska D. (2003), Bankowe zastosowania kart płatniczych, „Bank”, nr 4.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord