Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPedersen, John Storm
dc.date.accessioned2016-04-06T09:35:20Z
dc.date.available2016-04-06T09:35:20Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17688
dc.description.abstractSposób organizacji współczesnego państwa opiekuńczego stawia przed publicznymi instytucjami i organizacjami problem znacznej rozbieżności między oczekiwaniami obywateli, interesariuszy i polityków co do oferowanych produktów i usług a ich skłonnością do ponoszenia kosztów wytwarzania takich produktów i usług, które oczekiwania te zaspokoiłyby. Problem ten istnieje także w Danii. W ostatnich latach zarządzanie oparte na wartości (value-based management) jest postrzegane jako narzędzie umożliwiające sektorowi publicznemu zmniejszenie występujących między oczekiwaniami a dostępnymi zasobami rozbieżności. Podobnie było także w urzędzie miejskim w Aalboigu. Urząd ten zatrudnia około 15 000 osób i dysponuje rocznym budżetem w wysokości ok. 1 miliarda USD/EUR. Przypadek urzędu miasta Aalborg jest przedmiotem rozważań w niniejszym artykule. Rozważania te zmierzają do udzielenia odpowiedzi na następujące pytanie: czy stosowanie zarządzania opartego na wartości jest w stanie zapewnić wygenerowanie większej wartości przy wykorzystaniu pieniędzy podatników, a co za tym idzie - czy jest ono w stanie zniwelować istniejącą rozbieżność między oczekiwaniami a dostępnymi zasobami?pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;195
dc.titleValue-based Management in the Public Sector: More Value for the Taxpayers Money? A Danish Case and the Backgroundpl_PL
dc.title.alternativeZarządzanie oparte na wartości w sektorze publicznym: uzyskanie większej wartości za pieniądze podatników? Studium przypadku Daniipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005pl_PL
dc.page.number321-353pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Roskilde, Denmarkpl_PL
dc.referencesBadaracco J., Ellsworth Richard R. (1989), Leadership and the Quest for Integrity, Harvard Business School Press, Boston (MA).pl_PL
dc.referencesBevort F., Pedersen J. S., Sundbo J. (1992), Wernes personaleledelse (HRM in the 1990's), Systime, Herning.pl_PL
dc.referencesDriscol Dawn-Marie, Hoffman M. (2000), Ethics Matters, Center for Business Ethics, Bentley College, Boston.pl_PL
dc.referencesFlyvbjerg B. (1998), Rationalitet & Magi, Akademisk Forlag, Árhus.pl_PL
dc.referencesFrederick W. (1995), Values, Nature and Culture in the American Corporation, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesFreeman R. E. (1984), Strategic Management, A Stakeholder Approach, The Free Press, Boston.pl_PL
dc.referencesGrant R. M. (2002), Contemporary Strategy Analysis, Blackwell, Malden.pl_PL
dc.referencesPaine L. S. (1994), The Concept of Organisational Integrity, “Harvard Business Review”, Boston.pl_PL
dc.referencesPaine L. S. (1997), Case Studies in Leadership, Ethics and Organisational Integrity, Irwin, Chicago.pl_PL
dc.referencesPedersen J. S. (2003), Offentlig eller Privat? (Public or Private?), Samfundslitteratur & Roskilde Universitetsforlag, Kabenhavn.pl_PL
dc.referencesPedersen J. S., Rendtorff D. J. (2004), Value-based Management in Local Public Organisations: A Danish Experience, “Cross Cultural Management - An International Journal”, West Yorkshire.pl_PL
dc.referencesPedersen J. S. (2004), Management & Organisation in the Public Sector - before, under and after the Reform of the Public Sector, Forthcoming.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord