Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTereszkiewicz, Anna
dc.date.accessioned2016-03-13T11:34:09Z
dc.date.available2016-03-13T11:34:09Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17390
dc.description.abstractThe aim of the analysis was to investigate linguistic strategies used in business interaction between clients and firms on selected business profiles on Twitter. The analysis aimed at establishing which strategies are used in the interaction. The analysis referred to the classification of strategies suggested by Zgółkowa and Pałka based on von Thun’s four-sides model of communication. Strategies used on four levels of the message were analysed, i.e. on the factual level, relationship level, self-revelation level and appeal level. The analysis indicated that strategies transposed from other media are used in the interaction. An undeniable asset of this medium is, however, the possibility to combine a range of forms of interaction and strategies.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana przez Katedrę Współczesnego Języka Polskiego, Katedrę Historii Języka Polskiego oraz Katedrę Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej w Instytucie Filologii Polskiej UŁ.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;49
dc.subjectlinguistic strategiespl_PL
dc.subjectbusiness interactionpl_PL
dc.subjectTwitterpl_PL
dc.subjectstrategie językowepl_PL
dc.subjectinterakcja handlowapl_PL
dc.titleStrategie językowe w interakcji handlowej na Twitterzepl_PL
dc.title.alternativeLinguistic strategies in business interaction on Twitterpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Anna Tereszkiewicz, Łódź 2015; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[17]-30pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Katedra Językoznawstwa Angielskiego.pl_PL
dc.identifier.eissn2450-0119
dc.referencesAwdiejew A., 2004, Gramatyka interakcji werbalnej, Kraków.pl_PL
dc.referencesAwdiejew A., Labocha J., Rudek K., 1980, O typologii tekstów języka mówionego, „Polonica” VI.pl_PL
dc.referencesDąbrowska A., 2001, O sposobach zmniejszania dystansu między rozmówcami, w: G. Habrajska (red.), Język w komunikacji, t. 1, Łódź.pl_PL
dc.referencesDekay S.H., 2012, How large companies react to negative Facebook comments, „Corporate communications: an international journal” 17 (3).pl_PL
dc.referencesDrabik B., 2004, Komplement i komplementowanie jako akt mowy i komunikacyjna strategia, Kraków.pl_PL
dc.referencesLewiński P.H., 1999, Retoryka reklamy, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMarcjanik M., 2000, Polska grzeczność językowa, Kielce.pl_PL
dc.referencesPage R., 2014, Saying ‘sorry’: Corporate apologies on Twitter, „Journal of pragmatics” 62.pl_PL
dc.referencesPałka P., 2009, Strategie dyskursywne w rozmowie handlowej, Katowice.pl_PL
dc.referencesSchulz von Thun F., 2001a, Sztuka rozmawiania, t. 1: Analiza zaburzeń, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchulz von Thun F., 2001b, Sztuka rozmawiania, t. 2: Rozwój osobowy, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchulz von Thun F., 2002, Sztuka rozmawiania, t. 3: Dialog wewnętrzny, Kraków.pl_PL
dc.referencesSchulz von Thun F., 2006, Sztuka rozmawiania, t. 4: W porozumieniu z sobą i innymi – komunikacja i kompetencje społeczne, Kraków.pl_PL
dc.referencesSmith A.N., Fischer E., Yongjian C., 2012, How does brand-related user-generated content differ across YouTube, Facebook, and Twitter?, „Journal of interactive marketing” 26 (2).pl_PL
dc.referencesSwani K., Brown B., Milne G., 2014, Should tweets differ for B2B and B2C? An analysis of Fortune 500 companies’ Twitter communications, „Industrial marketing management” 43.pl_PL
dc.referencesZgółkowa H., 2013, Strategie komunikacyjne w rozmowach przedstawicieli handlowych z klientami, w: M. Krauz, K. Ożóg (red.), Kultura zachowań językowych Polaków, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesWojtak M., 2001, Strategie dyskursywne w pewnym typie tekstu dydaktycznego, w: G. Habrajska (red.), Język w komunikacji, t. 3, Łódź.pl_PL
dc.contributor.authorEmailanna.tereszkiewicz@uj.edu.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/0208-6077.49.02


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord