Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZrobek, Janusz
dc.date.accessioned2016-03-04T06:54:13Z
dc.date.available2016-03-04T06:54:13Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17224
dc.description.abstractOpóźnienia rozwojowe polskiej wsi wskazują na potrzebę dążenia do wyrównania warunków dla działalności gospodarczej w relacji do istniejących w państwach unijnych. Wśród czynników wzmacniających rozwój i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw podkreśla się wpływ instytucji otoczenia biznesu ukierunkowanych na intensyfikację tak eksponowanego w Strategii Lizbońskiej rozwoju przedsiębiorczości, wzmocnienie pozycji rynkowej wiejskich przedsiębiorstw. Badania ujawniają jednak niską ocenę działalności tych instytucji. Stąd potrzeba wsparcia, porównywalnego z pomocą otrzymywaną przez wieś w bardziej rozwiniętych państwach Unii Europejskiej. Instytucje otoczenia biznesu winny dawać drobnym wiejskim przedsiębiorstwom oparcie wzmacniające ich pozycję konkurencyjną, aby nie była ona niekorzystna już na starcie.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;212
dc.titleRole and Significance of Institutions of Business Environment in Development of Rural Enterpreneurship in the Context of Integration with the European Unionpl_PL
dc.title.alternativeRola i znaczenie instytucji otoczenia biznesu w rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej w aspekcie integracji z Unią Europejskąpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007pl_PL
dc.page.number239-247pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Chair of Marketingpl_PL
dc.referencesDominiak J. (2004), Otoczenie biznesu jako czynnik rozwoju społeczno-gospodarczego, „Przegląd Geograficzny”, nr 2.pl_PL
dc.referencesKamiński R. (2004), Wspieranie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich, „Wieś i Rolnictwo”, nr 2.pl_PL
dc.referencesKłodziński M. (2004), Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania i możliwości wielofunkcyjnego rozwoju wsi po integracji Polski z UE, „Wieś i Rolnictwo”, nr 2.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B. (2001), Zasoby i kierunki rozwoju infrastruktury przedsiębiorczości i transferu technologii, [in:] К. В. Matusiak, E. Stawasz, A. Jewtuchowicz, Zewnętrzne determinanty rozwoju innowacyjnych firm, Łódź.pl_PL
dc.referencesStawasz D. (2001), Współczesne uwarunkowania rozwoju polskich regionów, Wydawnictwo UL, Łódź.pl_PL
dc.referencesZwierzchowski Z. (2005), Unia nadal chce być innowacyjna, „Rzeczpospolita”, nr 30.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord