Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.contributor.editorKaźmierczak, Arkadiusz
dc.date.accessioned2016-02-09T08:51:09Z
dc.date.available2016-02-09T08:51:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-83-7525-589-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16900
dc.description.abstractThis article shows the history of education from XIX century through to modern times within the United Kingdom. The majority of schools that existed in XIX century were run by the church; the curriculum was bias heavily towards religious education where physical education was not featured within the curriculum. There also existed secular schools in XIX century well physical education was featured within the curriculum, but no great importance was attached to physical education within the secular schools. As playgrounds was not incorporated into church schools or the secular schools buildings, the only way that pupils could develop their sport skills where via access to the public parks within the cities or on common land in the country sides. During the XX century the educational system became aware of the importance sport within the school curriculum. Nowadays the British society is paying greater attention to sporting activity and sport within the United Kingdom compared to the past, as sport is recognised to have an important role within British culture. The most popular sport in modern British society is: - Football, Rugby, Cricket and Tennis. Political responsibility for sport in England & Wales lies with the UK Department of Culture, Media and Sport, for Scotland the political responsibility lies with Scottish Government Minister for Communities and Sport. Sport is compulsory on the school curriculum for all students up to the age of sixteen; the minimum amount of time devoted to physical education is 90 minutes per week. In 2002 the “The national PE, School Sport and Club Links” strategy was launch by the Prime Minister. The government in partnership with the National Lottery have committed 1,5 billion pounds to this strategy over 5 years. The aim was to enhance the take-up of sporting opportunities by 5 to 16-year-olds, the ambitious target was to increase the percentage of schoolchildren who spend a minimum of two hours a week on high-quality Physical Education and school sport within and beyond the standard curriculum requirements.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofParadygmaty współczesnej kultury fizycznej i zdrowotnej / pod red. Arkadiusza Kaźmierczaka, Anny Maszorek-Szymala, Jolanty Kowalskiej;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsport w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.subjectsport szkolny w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.subjectrozwój szkolnictwa w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.titleRozwój szkolnictwa, kultury fizycznej i sportu w Wielkiej Brytaniipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number189-203pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.referencesWoynarowska, B., Stępniak, K., Ewolucja koncepcji i modelu szkoły promującej zdrowie w Europie, [w:] Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, nr 12/2002, 3-7pl_PL
dc.referencesWroczyński, R., Powszechne dzieje wychowania fizycznego i sportu, Wrocław 1985, 185-195pl_PL
dc.referencesWesson, K., Sport and PE: A Complete Guide to Advanced Level Study, London 2005pl_PL
dc.referencesDavis, R., Physical Education and the Study of Sport, wyd. Mosby, London 1994pl_PL
dc.referencesGiddens, A., Początki i rozwój oświaty w Wielkiej Brytanii, [w:] Socjologia, wyd. PWN, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesEurydice – systemy edukacji w Europie - Wielka Brytania 2010, wyd. Eurydice, Warszawa 2010pl_PL
dc.referencesInspirational Design for PE & Sport Spaces, wyd. DfES Publications, Lodnon 2005pl_PL
dc.referencesGreen Paper – Youth Matters, 18 July 2005, wyd. State of Education and Skills, London 2005pl_PL
dc.referencesGriffin, E., England's revelry: a history of popular sports and pastimes 1660-1830, wyd. Oxford University Press, Oxford 2005pl_PL
dc.referencesJaworski, Z., Makrostruktura organizacji sportu i rekreacji w Wielkiej Brytanii, [w:] Kultura Fizyczna, Nr. 5-6/2001pl_PL
dc.referencesKrawczyk, Z., Sport dla wszystkich w Wielkiej Brytanii, [w:] Kultura fizyczna, Nr. 7-8/1997pl_PL
dc.referencesQuick S., Dalziel, D., Research Report – School Sport Survey 2007/08, Department for Children, Schools and Families, wyd. DfES Publications, London 2008pl_PL
dc.referencesJaworski, Z., Makrostruktura organizacji sportu i rekreacji w Wielkiej Brytanii, [w:] Kultura Fizyczna, Nr. 5-6/2001pl_PL
dc.referencesLearning through PE and sport: A guide to the Physical Education, School Sport and Club Links Strategy, wyd. DfES Publications, London 2003pl_PL
dc.referencesMarkowa M., Miejsce sportu w pedagogicznej koncepcji Thomasa Arnolda z Rugby, Warszawa 1983pl_PL
dc.referencesMaszczak, T., Dydaktyka wychowania fizycznego w obliczu europejskich standardów, [w:] Kultura Fizyczna, nr 9-10/2005pl_PL
dc.referencesPośpiech, D., Opinie i oczekiwania uczniów wobec wychowania fizycznego w wybranych krajach Unii Europejskiej, [w:] Kultura Fizyczna, nr 1-2/2001pl_PL
dc.referencesPośpiech, J., Stan i status wychowania fizycznego w krajach europejskich, [w:] Lider 2000, nr 9pl_PL
dc.referencesSpencer, H., O wychowaniu, moralnym, fizycznym i umysłowym, wstęp i komentarz R. Wroczyński, wyd. Żak, Warszawa 2002pl_PL
dc.referencesSuccess For All: An Inclusive Approach to PE and School Sport, CD – Rom, wyd. DfES Publications, London 2003pl_PL
dc.referencesPośpiech, J., Sport w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej, [w:] Sport Wyczynowy, 2000pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska