Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBachura-Wojtasik, Joanna
dc.contributor.authorKlimczak, Kinga
dc.date.accessioned2016-01-20T22:19:47Z
dc.date.available2016-01-20T22:19:47Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJ. Bachura-Wojtasik, K. Klimczak, Słuchaj, nagrywaj, praktykuj – o estetyce dźwięku i dźwiękowych środkach wyrazu oraz o angażowaniu w pracę z dźwiękiem, [w:] Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 95-115.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-806-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16694
dc.descriptionPublikacja przynosi różne spojrzenia na zjawisko zaangażowania (się) / angażowania (się) w dydaktyce. Znajdziemy tu teksty ujmujące ów proces z teoretycznej bądź historycznej perspektywy, a także takie, których autorzy ukazują realne – wypływające z ich dydak¬tycznych doświadczeń – efekty stosowania twórczych rozwiązań edukacyjnych w motywowaniu studentów. Jakie to metody? Stoliki negocjacyjne, audiodeskrypcja, personalizacja zadań, realizacja projektu – to niektóre z propozycji. Autorzy piszą nie tylko o konieczności angażowania studentów w proces edukacyjny. Zwracają też uwagę na konieczność rozbudzania i podtrzymywania pasji dydaktycznej i badawczej zarówno u nauczycieli, jak i u studentów.pl_PL
dc.description.abstractThe text says about the power of sound to engage students to creative work. The authors discuss the importance of different sound elements that build a radio story, such as voice, acoustic elements, music. Next the authors offer various ways of composing these elements. The main idea of the text is to present three projects executed with students. Their goal was to capture the imagination and show how great strength and creativity lies in the sound. The authors discuss the implementation of three projects: radio drama, radio documentary and a „sound about myself”, specific type of audiobiography. Realization of that projects proves that you can successfully engage students by using sounds.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej”, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleSłuchaj, nagrywaj, praktykuj – o estetyce dźwięku i dźwiękowych środkach wyrazu oraz o angażowaniu w pracę z dźwiękiempl_PL
dc.title.alternativeListen, record, practice – about the aesthetics of sound and sound methods of expression and about engaging in work with soundpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[95]-115pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-807-3
dc.referencesBachura J., 2012, Odsłony wyobraźni. Współczesne słuchowisko radiowe, Toruń.pl_PL
dc.referencesBachura J., 2013, Feature – the marriage of fact and fiction, [w:] Radio: Community, Challenges, Aesthetics, red. G. Stachyra, Lublin.pl_PL
dc.referencesBachura-Wojtasik J., Klimczak K., 2014, Feature w radiu – wymykanie się wyznacznikom gatunku. Uwagi genologiczne po festiwalu Prix Europa w latach 2013 i 2014, „Acta Universitatis Lodziensis”. Folia Litteraria Polonica, nr 1 (23).pl_PL
dc.referencesBardijewska S., 1977, O znakach radiowych, [w:] Z zagadnień semiotyki sztuk masowych, red. A. Helman, M. Hopfinger, H. Książek-Konicka, Wrocław–Warszawa–Kraków–Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBardijewska S., 2001, Nagie słowo. Rzecz o słuchowisku, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiewen J., 2010, Inroduction, [w:] Reality Radio. Telling true stories in sounds, University of North Carolina, Chapel Hill, NC.pl_PL
dc.referencesBogołębska B., 2001, Studia o stylistyce i retoryce, Zgierz.pl_PL
dc.referencesBristiger M., 1986, Związki muzyki ze słowem, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDobrzyński K., 1986, O kulturze słuchania radia, [w:] W. Legowicz, Radio – ulotność słowa?, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJankowska J., 1995, Sztuka reportażu radiowego, [w:] 70 lat Polskiego Radia 1925–1995, red. B. Górak-Czerska, S. Jędrzejewski, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKaziów M., 1973, O dziele radiowym. Z zagadnień estetyki oryginalnego słuchowiska, Wrocław– Warszawa–Kraków–Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKąkolewski K., 1993, Reportaż, [w:] Słownik literatury polskiej XX wieku, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKlimczak K., 2011, Reportaże radiowe o krzywdzie i cierpieniu, Łódź.pl_PL
dc.referencesLimon J., 2003, Trzy teatry. Scena – telewizja – radio, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMayen J., 1965, Radio a literatura, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMayen J., 1972, O stylistyce utworów mówionych, Wrocław.pl_PL
dc.referencesNarracja, 2002, [w:] P. Pavis, Słownik terminów teatralnych, tłum. S. Świontek, Wrocław–Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesOng W. J., 2011, Oralność i piśmienność. Słowo poddane technologii, tłum. i red. J. Japola, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPawlik A., 2014, Teatr radiowy i jego gatunki, Toruń.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., 2000, Słuchowiska Polskiego Radia w okresie piętnastolecia 1925– 1939, t. 1, Fakty, wnioski, przypuszczenia, Łódź.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., 2001, Słowa, głosy, dźwięki w słuchowiskach radiowych, [w:] Język w komunikacji, t. 2, red. G. Habrajska, Łódź.pl_PL
dc.referencesPleszkun-Olejniczakowa E., 2012, „Muzy rzadko się do radia przyznają”. Szkice o słuchowiskach i reportażach radiowych, Łódź.pl_PL
dc.referencesPłażewski J., 2008, Język filmu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRödel W., 1973, O reportażu radiowym. Uwagi podyktowane aktualnością problemu, „Zeszyty Prasoznawcze”.pl_PL
dc.referencesSapir E., 1978, Mowa jako rys osobowości, [w:] idem, Kultura, język, osobowość. Wybrane eseje, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchöning K., 2005, Literatura foniczna jako potencjalny przedmiot badań literackich, tłum. H. Żebrowska, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, red. M. Hopfinger, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStachyra G., 2008, Gatunki audycji w radiu sformatowanym, Lublin.pl_PL
dc.referencesTreasure J., 2011, Sound business. How to use sound to grow profits and brand value (2nd ed.), „Journal of Business Research”, 49 (2): 193–211.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord