dc.contributor.author | Bugajska-Jaszczołt, Beata | |
dc.contributor.author | Czajkowska, Monika | |
dc.date.accessioned | 2016-01-15T07:26:55Z | |
dc.date.available | 2016-01-15T07:26:55Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.issn | 0208-6018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/16613 | |
dc.description.abstract | In this paper the authors focus on and characterize the qualitative differences which
occur in the process of formulating the concept of resilience of function. The concept is
introduced during the courses of mathematics as well as microeconomics. The textbooks
of mathematics and microeconomics for economics students were compared. The aim of
evaluation was to characterize the way the concept is formulated and defined (necessity
of prior knowledge, formal, algorithmic or intuitive approach), a language used (selection
of terms and symbols), a discrepancy (and a correspondence) between the ways the
concept is grasped in mathematics and microeconomics. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;205 | |
dc.title | Koordynacja wiedzy matematycznej z zagadnieniami mikroekonomii - stan obecny oraz propozycje zmian (na podstawie pojęcia cenowej elastyczności popytu) | pl_PL |
dc.title.alternative | The coordination of the mathematical knowledge and microeconomics themes - the present state and proposals of changes (on the example of price flexibility of demand) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007 | pl_PL |
dc.page.number | 129-142 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Świętokrzyska w Kielcach | pl_PL |
dc.references | Adamkiewicz H. G., Jędrzejewska K. (2000), Mikroekonomia. Gospodarka rynkowa i podstawy zachowania konsumenta, Wyd. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o. o., Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Bednarski T. (2004), Elementy matematyki w naukach ekonomicznych. Podręcznik dla studentów ekonomii, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Begg D., Fischer S., Dornbusch R. (2000), Ekonomia. Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bergstrom T. C. i Varian H. R. (1997), Ćwiczenia z mikroekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bugajska-Jaszczołt B. (2006), O prawidłowościach tworzenia pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia wyznacznika macierzy, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 103- 117. | pl_PL |
dc.references | Bugajska-Jaszczołt B„ Drygała D. (2006), Aspekty sytuacyjne wybranych pojęć algebry liniowej, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 175-190. | pl_PL |
dc.references | Czajkowska M. (2006), Czynności o charakterze motywacyjnym podejmowane przez studentów kierunków ekonomicznych w toku rozwiązywania zadań matematycznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 223-243. | pl_PL |
dc.references | Dąbrowa M. (2006), Wybrane podręczniki do mikroekonomii a kształcenie matematyczne studentów kierunków ekonomicznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 163-174. | pl_PL |
dc.references | Dębniewski G., Pałach H., Zakrzewski W. (2001), Mikroekonomia wybrane problemy do wykładów i ćwiczeń, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn. | pl_PL |
dc.references | Dubnickí W. (1999), Analiza matematyczna: podręcznik dla ekonomistów, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Dulewicz Z., Dulewicz Z. (2001), Matematyka dla licencjackich studiów ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce. | pl_PL |
dc.references | Kątowski T. (1997), Podstawowy wykład z mikroekonomii, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Kończak G. (2006), Nauczanie statystyki z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel - korzyści i problemy, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s .159—166. | pl_PL |
dc.references | Kujda M. (1998), Mikroekonomia, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów. | pl_PL |
dc.references | Lassak M. (2000), Matematyka dla kierunków ekonomia, zarządzanie, marketing, bankowość, SUPREMUM, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mansfield E. (2002), Podstawy Mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wydawnicza „PLACET”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Matłoka M., Wojcieszyn B. (1996), Matematyka z elementami zastosowań w ekonoma, Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Nasiłowski M. (1993), System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Wyd. Key Text, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ostoja-Ostaszewski A. (1996), Matematyka w ekonomii, modele i metody, cz. I, Alge na elementarna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pardała A. (2006), Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistow, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s.51-62 | pl_PL |
dc.references | Piszczała J. (1998), Matematyka i jej zastosowanie w naukach ekonomicznych. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Raport z badań na temat: Dobór treści i metod nauczania przedmiotów ilościowych (matematyki, statystyki, ekonometrii) w oparciu o badania studentów WSEiA w Kielcach, (red. Zbigniew Dulewicz), 2002, Kielce. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia. Standardy nauczania dla kierunku studiów ekonomia.-. 2002, Dz.U.2002, nr 116, poz. 1004. | pl_PL |
dc.references | Semadeni Z. (2002), Trojaka natura matematyki: idee głębokie, formy powierzchniowe, modele formalne, Dydaktyka Matematyki 24, Roczniki PTM, s. 41-91. | pl_PL |
dc.references | Smoluk A. (2002), Ekonomia myśli i racjonalizacja nauki, czyli rzecz o strukturach matematycznych, Dydaktyka Matematyki nr 1, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Szałański M. (2006), Jak pomóc ekonomistom, czyli o jednolitej metodzie badania funkcji ciągłych i dyskretnych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 261-282. | pl_PL |
dc.references | Treliński G. (2006), Rola i miejsce matematyki jako przedmiotu nauczania w systemie kształcenia matematycznego na studiach ekonomicznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 31-50. | pl_PL |
dc.references | Urbanek P. (red) (2003), Mikroekonomia, Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczno- -Ekonomicznej w Łodzi, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Varian H. R. (1997), Mikroekonomia, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Witkowska D. (2006), Realizacja przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych oraz z dziedziny zarządzania, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 93-104. | pl_PL |