Show simple item record

dc.contributor.authorBugajska-Jaszczołt, Beata
dc.contributor.authorCzajkowska, Monika
dc.date.accessioned2016-01-15T07:26:55Z
dc.date.available2016-01-15T07:26:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16613
dc.description.abstractIn this paper the authors focus on and characterize the qualitative differences which occur in the process of formulating the concept of resilience of function. The concept is introduced during the courses of mathematics as well as microeconomics. The textbooks of mathematics and microeconomics for economics students were compared. The aim of evaluation was to characterize the way the concept is formulated and defined (necessity of prior knowledge, formal, algorithmic or intuitive approach), a language used (selection of terms and symbols), a discrepancy (and a correspondence) between the ways the concept is grasped in mathematics and microeconomics.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;205
dc.titleKoordynacja wiedzy matematycznej z zagadnieniami mikroekonomii - stan obecny oraz propozycje zmian (na podstawie pojęcia cenowej elastyczności popytu)pl_PL
dc.title.alternativeThe coordination of the mathematical knowledge and microeconomics themes - the present state and proposals of changes (on the example of price flexibility of demand)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007pl_PL
dc.page.number129-142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Świętokrzyska w Kielcachpl_PL
dc.referencesAdamkiewicz H. G., Jędrzejewska K. (2000), Mikroekonomia. Gospodarka rynkowa i podstawy zachowania konsumenta, Wyd. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o. o., Gdańsk.pl_PL
dc.referencesBednarski T. (2004), Elementy matematyki w naukach ekonomicznych. Podręcznik dla studentów ekonomii, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBegg D., Fischer S., Dornbusch R. (2000), Ekonomia. Mikroekonomia, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBergstrom T. C. i Varian H. R. (1997), Ćwiczenia z mikroekonomii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBugajska-Jaszczołt B. (2006), O prawidłowościach tworzenia pojęć matematycznych na przykładzie pojęcia wyznacznika macierzy, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 103- 117.pl_PL
dc.referencesBugajska-Jaszczołt B„ Drygała D. (2006), Aspekty sytuacyjne wybranych pojęć algebry liniowej, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 175-190.pl_PL
dc.referencesCzajkowska M. (2006), Czynności o charakterze motywacyjnym podejmowane przez studentów kierunków ekonomicznych w toku rozwiązywania zadań matematycznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 223-243.pl_PL
dc.referencesDąbrowa M. (2006), Wybrane podręczniki do mikroekonomii a kształcenie matematyczne studentów kierunków ekonomicznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 163-174.pl_PL
dc.referencesDębniewski G., Pałach H., Zakrzewski W. (2001), Mikroekonomia wybrane problemy do wykładów i ćwiczeń, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.pl_PL
dc.referencesDubnickí W. (1999), Analiza matematyczna: podręcznik dla ekonomistów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDulewicz Z., Dulewicz Z. (2001), Matematyka dla licencjackich studiów ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce.pl_PL
dc.referencesKątowski T. (1997), Podstawowy wykład z mikroekonomii, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKończak G. (2006), Nauczanie statystyki z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel - korzyści i problemy, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s .159—166.pl_PL
dc.referencesKujda M. (1998), Mikroekonomia, Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, Rzeszów.pl_PL
dc.referencesLassak M. (2000), Matematyka dla kierunków ekonomia, zarządzanie, marketing, bankowość, SUPREMUM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMansfield E. (2002), Podstawy Mikroekonomii. Zasady, przykłady, zadania, Agencja Wydawnicza „PLACET”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatłoka M., Wojcieszyn B. (1996), Matematyka z elementami zastosowań w ekonoma, Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań.pl_PL
dc.referencesNasiłowski M. (1993), System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Wyd. Key Text, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOstoja-Ostaszewski A. (1996), Matematyka w ekonomii, modele i metody, cz. I, Alge na elementarna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPardała A. (2006), Współczesne tendencje w podstawach matematyki dla ekonomistow, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s.51-62pl_PL
dc.referencesPiszczała J. (1998), Matematyka i jej zastosowanie w naukach ekonomicznych. Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesRaport z badań na temat: Dobór treści i metod nauczania przedmiotów ilościowych (matematyki, statystyki, ekonometrii) w oparciu o badania studentów WSEiA w Kielcach, (red. Zbigniew Dulewicz), 2002, Kielce.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie określenia standardów nauczania dla poszczególnych kierunków studiów i poziomów kształcenia. Standardy nauczania dla kierunku studiów ekonomia.-. 2002, Dz.U.2002, nr 116, poz. 1004.pl_PL
dc.referencesSemadeni Z. (2002), Trojaka natura matematyki: idee głębokie, formy powierzchniowe, modele formalne, Dydaktyka Matematyki 24, Roczniki PTM, s. 41-91.pl_PL
dc.referencesSmoluk A. (2002), Ekonomia myśli i racjonalizacja nauki, czyli rzecz o strukturach matematycznych, Dydaktyka Matematyki nr 1, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSzałański M. (2006), Jak pomóc ekonomistom, czyli o jednolitej metodzie badania funkcji ciągłych i dyskretnych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 261-282.pl_PL
dc.referencesTreliński G. (2006), Rola i miejsce matematyki jako przedmiotu nauczania w systemie kształcenia matematycznego na studiach ekonomicznych, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 31-50.pl_PL
dc.referencesUrbanek P. (red) (2003), Mikroekonomia, Wyd. Wyższej Szkoły Humanistyczno- -Ekonomicznej w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesVarian H. R. (1997), Mikroekonomia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWitkowska D. (2006), Realizacja przedmiotów ilościowych na studiach ekonomicznych oraz z dziedziny zarządzania, [w:] Edukacja matematyczna na studiach ekonomicznych, Wyd. WSEiA, Kielce, s. 93-104.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record