Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzogała, Maria
dc.contributor.authorKończak, Grzegorz
dc.date.accessioned2016-01-14T12:38:52Z
dc.date.available2016-01-14T12:38:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16605
dc.description.abstractIn last few years in Department ot Statistics at the University of Economics in Katowice a process has started which is to result with introduction of special teaching system. The prepared system is to be very useful in teaching process of such courses as statistics, introduction to statistics (descriptive statistics) and mathematical statistics. Tutorials on these courses are lead in computer laboratories. Students are much more interested in the subject when they can learn with the use of computers than it used to be during classes lead in traditional way. Their participation in classes has more active character and for some time an improvement of their exam results has been observed. In the process of improvement of the teaching system many activities have been undertaken which main aims are the unification of exam papers, preparation of materials used during tutorials and multimedia presentations. In the paper the examples of materials used in teaching process are presented. These are Microsoft Excel files with sets of statistical problems, with solved problems and files that allow to solve problems interactively. The prepared system of multimedia presentations with solutions of some problems in field of descriptive statistics and mathematical statistics and the didactic presentations of some statistical issues are also presented.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;205
dc.titleWprowadzanie elementów systemu wspomagania nauczania statystyki przez Internet w Akademii Ekonomicznej w Katowicachpl_PL
dc.title.alternativeThe elements of teaching system of statistics with the use of internet at the University of Economics in Katowicepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007pl_PL
dc.page.number143-153pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ekonomiczna w Katowicachpl_PL
dc.referencesHardle W., Klinke S. (2006), e-Learning statistics, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2006, Physica - Verlag Heidelberg.pl_PL
dc.referenceslizuka M., Tarumi T., Yanagi K., Fueda K., Fujino T. (2004), Development of the educational materials for statistics using Web, [w:] Proceedings in Computational Statistics 2004, Physica - Verlag Heidelberg - New York.pl_PL
dc.referencesKończak G. (2006), Nauczanie statystyki z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Microsoft Excel - korzyści i problemy, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 159-166.pl_PL
dc.referencesLewandowska K., Gajdoš A. (2006), Wykorzystanie e-learningu w procesie efektywnego nauczania, [w:] Efektywność procesu nauczania w szkołach wyższych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 187-196.pl_PL
dc.referencesWalkenbach J. (2004), Excel 2003 PI. Programowanie w VBA. Vademecum profesjonalisty, Wydawnictwo Helion. Gliwice.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord