dc.contributor.author | Desperak, Izabela | |
dc.date.accessioned | 2013-04-12T06:43:47Z | |
dc.date.available | 2013-04-12T06:43:47Z | |
dc.date.issued | 2012-12 | |
dc.identifier.issn | 2300-1690 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/1523 | |
dc.description.abstract | Tekst poświęcony jest roli płci w wybranych kampaniach wyborczych
z lat 2000, 2001, 2010 i 2011. Oparty jest na analizie treści telewizyjnych kampanii
wyborczych, zwłaszcza płatnych spotów reklamowych. Zbadano czy i jak w programach
wyborczych pojawiały się kobiety, i jak się to miało do obecności mężczyzn. Przedmiotem
analizy były też dotyczące płci treści kampanii. Wyniki wskazują, że mimo upływu lat
w badanych jedenastoleciu rola kwestii płci i udział kobiet nie ulegają większym zmianom.
Kobietom powierza się mniejszą pulę czasu i odgrywają mniej ról w programach wyborczych.
Kwestie płci są prawie nieobecne, a największy wzrost udziału kobiet dotyczy tła
telewizyjnych programów wyborczych. Co ciekawe, najwięcej miejsca w ostatnich latach
oferują kobietom partie konserwatywne, i w większości badanych spotów dominuje konserwatywny
i patriarchalny obraz płci. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny. Katedra Socjologii Polityki i Morlaności. | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Władza sądzenia; 1; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kobiety | pl_PL |
dc.subject | płeć | pl_PL |
dc.subject | telewizja | pl_PL |
dc.subject | kampania wyborcza | pl_PL |
dc.subject | transformacja | pl_PL |
dc.title | Płeć w kampaniach wyborczych 2000–2011 | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |