Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBurchard-Dziubińska, Małgorzatapl_PL
dc.date.accessioned2015-12-02T16:01:03Z
dc.date.available2015-12-02T16:01:03Z
dc.date.issued2014pl_PL
dc.identifier.issn0208-6018pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14894
dc.description.abstractZielona gospodarka, definiowana jako gospodarka, która wpływa na wzrost dobrobytu ludzi i równości społecznej jednocześnie zmniejszając zagrożenia środowiskowe i niedobór zasobów naturalnych jest obecnie w Unii Europejskiej podstawą nowej strategii Europa 2020. Tak zwane „zazielenianie gospodarki”  powinno obejmować rozwój czystych technologii, odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej, zrównoważonej konsumpcji i produkcji, zintegrowanej polityki produktowej, zamówień zielonych, zielonych miejsc pracy i środowiska reformy fiskalnej. W UE, rozwój zielonej gospodarki jest dziś prezentowany jako najlepsze rozwiązanie na czas kryzysu. Na pytanie, czy to wystarczy, aby uczynić z UE najbardziej konkurencyjną gospodarką na świecie odpowiedź jest raczej pesymistyczna. Powodem jest to, że wiele innych krajów wybrało tą samą drogę rozwoju, a państwa UE nadal będą borykać się z typowymi dla regionu problemami - w szczególności demograficznymi i instytucjonalnymi.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica; 303pl_PL
dc.titleZielona gospodarka w Unii Europejskiej - moda czy głos rozsadku?pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.contributor.authorEmailmalbur@uni.lodz.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord