Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPuzynina, Jadwiga
dc.date.accessioned2015-12-01T15:10:44Z
dc.date.available2015-12-01T15:10:44Z
dc.date.issued1981
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14688
dc.description.abstractThe article deals with three problems: Firstly, it discusses the interpretation of the word-formation “stem“ (here the author tries to define what the stem is: whether it is the whole periphrase, the word-torn or the lexeme if it is the lexeme - what primary function has it got as a part of speech). Secondly, interpretations of the derivative are reviewed. Most often the derivative is interpreted as a lexeme there is also the problem of its primary function as a category. Thirdly, the article deals with the problem o£ assigning meaning to formatives. The author, contrary to A. Bogusławski, speaks in favour of assigning meaning both to formatives and to other elements of the texts which have no loose connection with other segments of the texts.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;2
dc.titleZ dyskusyjnych problemów słowotwórstwapl_PL
dc.title.alternativeOn controversial word-formation problemspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[165]-173pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawskipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord