dc.contributor.author | Lößner, Marten | |
dc.date.accessioned | 2015-11-30T15:09:18Z | |
dc.date.available | 2015-11-30T15:09:18Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | M. Lößner, Geography education in Hesse – from primary school to university, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 31-45. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-420-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14662 | |
dc.description.abstract | The article is about the situation of Geography Education in the educational system
of the federal State Hessen. The author describes the structure of educational institutions
where pupils and students undergo geographical education. Another focus of the paper is
put on the themes the students learn and the number of lessons they are taught in
geography in comparison to other subjects. The article answers several vital questions
such as: Which parts of the geography education in school are mandatory for the pupils
and when do they take the decision to choose geography or other subjects? Which
geographical subjects at the University can young students select? Lastly the author
presents an overview of pupils` preferences concerning geographical themes and
teaching methods. Thus the paper outlines the didactical principles of geography
education in Hessen. | pl_PL |
dc.description.abstract | Opracowanie jest poświęcone edukacji geograficznej w systemie oświaty kraju
związkowego Hesji. Autor dokonuje przeglądu sytuacji edukacyjnych, w których uczniowie
mają możliwość odbywania kształcenia geograficznego. Drugi wątek opracowania
stanowi przegląd tematów realizowanych w ramach lekcji geografii. Analizie poddano
także liczbę godzin geografii oraz porównano ją do innych przedmiotów szkolnych.
Opracowanie zawiera ponadto odpowiedź na kilka ważnych pytań, takich jak: „Które
elementy edukacji geograficznej w szkole są obowiązkowe?”, „Kiedy uczniowie podejmują
decyzję dotyczącą wyboru geografii lub innych przedmiotów?”, „Jakiego rodzaju
przedmioty geograficzne mogą wybrać studenci uczelni wyższych?”. Kolejny problem poruszony w opracowaniu dotyczy zainteresowań geograficznych uczniów i studentów.
Udało się jednocześnie zaprezentować zbiór preferowanych przez uczniów i nauczycieli
metod nauczania. Ostatni wątek poświęcono założeniom dydaktycznym kształcenia
geograficznego w Hesji. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Prace Komisji Edukacji Geograficznej;3 | |
dc.subject | geography education | pl_PL |
dc.subject | Hesse | pl_PL |
dc.subject | interests | pl_PL |
dc.subject | geographical topics and methods | pl_PL |
dc.subject | edukacja geograficzna | pl_PL |
dc.subject | Hesja | pl_PL |
dc.subject | zainteresowania | pl_PL |
dc.subject | tematy geograficzne i metody | pl_PL |
dc.title | Geography education in Hesse – from primary school to university | pl_PL |
dc.title.alternative | Edukacja geograficzna w Hesji – od szkoły podstawowej do uniwersytetu | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | [31]-45 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Altkoenigschule Kronberg, 61476 Kronberg, Le-Lavandou-Straße 4 | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-453-2 | |
dc.references | German Geographical Society (Ed.), 2012, Educational Standards in Geography for the Intermediate School Certificate with sample assignments: http://compute.kueichstaett.de/hgd/media/archive2/pdf_ englisch/german_educational_standards_geography_ed2.pdf [accessed 25.2.2014]. | pl_PL |
dc.references | Hemmer I. and Hemmer M., 2002, Mit Interesse lernen. Schülerinteresse und Geographieunterricht, „Geographie heute”, 23 (202), pp. 2–7. | pl_PL |
dc.references | Hemmer I. and Hemmer M. (Hg.), 2010, Schülerinteresse an Themen, Regionen und Arbeitsweisen des Geographieunterrichts. Ergebnisse der empirischen Forschung und deren Konsequenzen für die Unterrichtspraxis, Geographiedidaktische Forschungen Bd. 46, Weingarten. | pl_PL |
dc.references | Hessisches Kultusministerium (Ed.), 2010, Lehrplan Erdkunde. Gymnasialer Bildungsgang Jahrgangsstufen 5G bis 8G und gymnasiale Oberstufe: http://verwaltung.hessen.de/irj/servlet/prt/ portal/ prtroot/ slimp. CMReader/HKM_15/ HKM_Internet/med/bb8/bb8484b1-d8bd-921f-012f-31e2389e4818,22222222-2222-2222-2222-222222222222,true [accessed 28.2.2014]. | pl_PL |
dc.references | Lößner M., 2011, Exkursionen in Theorie und Praxis. Forschungsergebnisse und Strategien zur Überwindung von hemmenden Faktoren. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung an mittelhessischen Gymnasien, Geographiedidaktische Forschungen Bd. 46, Weingarten. | pl_PL |
dc.references | Statistisches Bundesamt – Destasis (2012): 89 % der 3-Jährigen besuchen Kindergarten – Deutschland weit über OECD-Durchschnitt. Pressemitteilung vom Nr. 314 vom 12.09.2012: https://www.destatis.de/DE/PresseService/Presse/Pressemitteilun-gen/ 2012/09/PD12_314_217.html. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | m.loessner@gmx.de | pl_PL |