Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLößner, Marten
dc.date.accessioned2015-11-30T15:09:18Z
dc.date.available2015-11-30T15:09:18Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationM. Lößner, Geography education in Hesse – from primary school to university, [w:] Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, „Prace Komisji Edukacji Geograficznej”, t. 3, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 31-45.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-420-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14662
dc.description.abstractThe article is about the situation of Geography Education in the educational system of the federal State Hessen. The author describes the structure of educational institutions where pupils and students undergo geographical education. Another focus of the paper is put on the themes the students learn and the number of lessons they are taught in geography in comparison to other subjects. The article answers several vital questions such as: Which parts of the geography education in school are mandatory for the pupils and when do they take the decision to choose geography or other subjects? Which geographical subjects at the University can young students select? Lastly the author presents an overview of pupils` preferences concerning geographical themes and teaching methods. Thus the paper outlines the didactical principles of geography education in Hessen.pl_PL
dc.description.abstractOpracowanie jest poświęcone edukacji geograficznej w systemie oświaty kraju związkowego Hesji. Autor dokonuje przeglądu sytuacji edukacyjnych, w których uczniowie mają możliwość odbywania kształcenia geograficznego. Drugi wątek opracowania stanowi przegląd tematów realizowanych w ramach lekcji geografii. Analizie poddano także liczbę godzin geografii oraz porównano ją do innych przedmiotów szkolnych. Opracowanie zawiera ponadto odpowiedź na kilka ważnych pytań, takich jak: „Które elementy edukacji geograficznej w szkole są obowiązkowe?”, „Kiedy uczniowie podejmują decyzję dotyczącą wyboru geografii lub innych przedmiotów?”, „Jakiego rodzaju przedmioty geograficzne mogą wybrać studenci uczelni wyższych?”. Kolejny problem poruszony w opracowaniu dotyczy zainteresowań geograficznych uczniów i studentów. Udało się jednocześnie zaprezentować zbiór preferowanych przez uczniów i nauczycieli metod nauczania. Ostatni wątek poświęcono założeniom dydaktycznym kształcenia geograficznego w Hesji.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Edukacja geograficzna na świecie i w Polsce – wybrane problemy”, red. E. Szkurłat, A. Głowacki, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesPrace Komisji Edukacji Geograficznej;3
dc.subjectgeography educationpl_PL
dc.subjectHessepl_PL
dc.subjectinterestspl_PL
dc.subjectgeographical topics and methodspl_PL
dc.subjectedukacja geograficznapl_PL
dc.subjectHesjapl_PL
dc.subjectzainteresowaniapl_PL
dc.subjecttematy geograficzne i metodypl_PL
dc.titleGeography education in Hesse – from primary school to universitypl_PL
dc.title.alternativeEdukacja geograficzna w Hesji – od szkoły podstawowej do uniwersytetupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[31]-45pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAltkoenigschule Kronberg, 61476 Kronberg, Le-Lavandou-Straße 4pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-453-2
dc.referencesGerman Geographical Society (Ed.), 2012, Educational Standards in Geography for the Intermediate School Certificate with sample assignments: http://compute.kueichstaett.de/hgd/media/archive2/pdf_ englisch/german_educational_standards_geography_ed2.pdf [accessed 25.2.2014].pl_PL
dc.referencesHemmer I. and Hemmer M., 2002, Mit Interesse lernen. Schülerinteresse und Geographieunterricht, „Geographie heute”, 23 (202), pp. 2–7.pl_PL
dc.referencesHemmer I. and Hemmer M. (Hg.), 2010, Schülerinteresse an Themen, Regionen und Arbeitsweisen des Geographieunterrichts. Ergebnisse der empirischen Forschung und deren Konsequenzen für die Unterrichtspraxis, Geographiedidaktische Forschungen Bd. 46, Weingarten.pl_PL
dc.referencesHessisches Kultusministerium (Ed.), 2010, Lehrplan Erdkunde. Gymnasialer Bildungsgang Jahrgangsstufen 5G bis 8G und gymnasiale Oberstufe: http://verwaltung.hessen.de/irj/servlet/prt/ portal/ prtroot/ slimp. CMReader/HKM_15/ HKM_Internet/med/bb8/bb8484b1-d8bd-921f-012f-31e2389e4818,22222222-2222-2222-2222-222222222222,true [accessed 28.2.2014].pl_PL
dc.referencesLößner M., 2011, Exkursionen in Theorie und Praxis. Forschungsergebnisse und Strategien zur Überwindung von hemmenden Faktoren. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung an mittelhessischen Gymnasien, Geographiedidaktische Forschungen Bd. 46, Weingarten.pl_PL
dc.referencesStatistisches Bundesamt – Destasis (2012): 89 % der 3-Jährigen besuchen Kindergarten – Deutschland weit über OECD-Durchschnitt. Pressemitteilung vom Nr. 314 vom 12.09.2012: https://www.destatis.de/DE/PresseService/Presse/Pressemitteilun-gen/ 2012/09/PD12_314_217.html.pl_PL
dc.contributor.authorEmailm.loessner@gmx.depl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord