Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Linguistische Charakteristik ausgewählter Idiome in der deutschen Presse
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
W świetle badań związanych z dydaktyką języków obcych oraz
teorią i praktyką przekładu idiomatyczność języka nabiera szczególnego znaczenia. Przedmiotem badawczym niniejszego artykułu
jest idiomatyczność w prasie ...
Präliminarien zur Analyse des deutschen Artikels
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
W artykule przedstawiono kilka wstępnych rozważań dotyczących
analizy rodzajnika w języku niemieckim. Poruszono probiera statusu
morfologicznego rodzajnika, a także zwrócono uwagę na doniosłość testów składniowych, które ...
Zur Umlautalternation im Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
Artykuł niniejszy stanowi próbę ujęcia alternacji przegłosowych
z punktu widzenia fonologii taksonomicznej, zachodzących w
języku niemieckim na bazie synchronicznej.
Alternacje przegłosowe odgrywają dużą rolę w ...
Transformation und Zusammensetzung im Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
Artykuł zajmuje się analizą transformacyjną w odniesieniu do
złożeń nominalnych w języku niemieckim.
Zur Negation im Kopulasatz im Deutschen und Polnischen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
Autor artykułu omawia na wstępie status syntaktyczny łącznika
i orzecznika w zdaniu w oparciu o różniące się sposoby ujęcia
tego problemu w gramatyce polskiej i niemieckiej. Jednym z czynników przemawiających za autarkią ...
Semantyczne przyczyny wahań i zmian rodzaju gramatycznego rzeczowników rodzimych w języku polskim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
The work is devoted to the analysis of nonuns which are characterized by semantic reasons of fluctuations and changes in grammatical gender.
Zu einigen Problemen des intensiven Fremdsprachenunterrichts
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
Ze względu na brak naukowej definicji pojęcia intensywnego nauczania języków obcych, powstają zróżnicowane rozważania na ten temat. Można by przyjąć - w oparciu o istniejące poglądy że intensywne nauczanie to proces ...
Zur Anwendung der Übersetzung als Lehrtechnik in einigen Phasen des Fremdsprachenerwerbs
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1982)
Niniejszy artykuł zawiera kilka uwag na temat zastosowania tłumaczenia jako techniki nauczania w następujących fazach akwizycji języka obcego:
1) prezentacji,
2) automatyzacji,
3) kontekstualizacji,
4) testowania.