Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNowacki, Marek
dc.date.accessioned2013-03-23T13:15:09Z
dc.date.available2013-03-23T13:15:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0867-5856
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/1413
dc.descriptionTekst równol. pol., ang.pl_PL
dc.description.abstractThe study is an attempt to verify a model of the relations between motivation, quality of attraction, benefits, satisfaction and the behavioural intentions of visitors to tourism attractions. The data for the analysis was collected from 582 visitors during the 10th Archaeological Festival at Biskupin. It was noted that the effect of the quality of the attraction on behavioural intentions leads to the benefits gained by the visitors. Benefits have a stronger total effect on behavioural intentions than visitor satisfaction. W pracy podjęto próbę weryfikacji modelu zależności pomiędzy motywacją, jakością produktu atrakcji turystycznych, korzyściami, zadowoleniem i zamiarami osób zwiedzających te atrakcje. Dane do analizy zebrano podczas Festynu Archeologicznego w Biskupinie wśród 582 osób zwiedzających Festyn. Stwierdzono, że oddziaływanie jakości produktu atrakcji na zamiary zwiedzających przebiega głównie ścieżką wiodącą przez korzyści wynoszone ze zwiedzania. Na przyszłe zamiary zwiedzających silniejszy całkowity wpływ mają korzyści niż ich zadowolenie.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesTuryzm/Tourism; 1
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttourism attractionspl_PL
dc.subjectqualitypl_PL
dc.subjectsatisfactionpl_PL
dc.subjectbenefitspl_PL
dc.subjectbehavioural intentionspl_PL
dc.subjectstructural equation modellingpl_PL
dc.subjectatrakcje turystycznepl_PL
dc.subjectjakośćpl_PL
dc.subjectzadowoleniepl_PL
dc.subjectkorzyścipl_PL
dc.subjectzamiarypl_PL
dc.subjectmodelowanie równań strukturalnychpl_PL
dc.titleJakość produktu atrakcji turystycznych a zadowolenie, korzyści i zamiary zwiedzających : weryfikacja modelupl_PL
dc.title.alternativeQuality of attractions and the satisfactions, benefits and behavioural intentions of visitors : verification of a modelen
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number29-36
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Pracownia Krajoznawstwapl
dc.identifier.eissn2080-6922
dc.referencesAJZEN I., FISHBEIN M., 1980, Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, Prentice-Hill, Englewood Cliffs NJ
dc.referencesBAKER D., CROMPTON J., 2000, Quality, Satisfaction and Behavioral Intentions, Annals of Tourism Research, 27(3), s. 785–804.
dc.referencesBROWN P.J., 1984, Benefits of outdoor recreation and some ideas for valuing recreation opportunities, [w:] G.L. Peterson i A. Randall, red., Valuation of wildland resource benefits, Boulder, CO: Westview Press, s. 209–220.
dc.referencesGOTLEIB, J.B., D. GREWAL, S.W. BROWN, 1994, Consumer Satisfaction and Perceived Quality: Complementary or Divergent Constructs?, Journal of Applied Psychology, 79(6), s. 875–885.
dc.referencesHAIR, J.F., BLACK, W.C., BABIN, B., ANDERSON, R.L., TATHAM R.L., 2007, Multivariate Data Analysis, Prentice Hall, New Jersey.
dc.referencesHERZBERG F., 1966, Work and the nature of man, World Publishing Co., Cleveland.
dc.referencesJENSEN J.M., 2004, The Application of Herzberg’s Two-factor Theory to the Realm of Tourist Attractions, New Zealand Tourism and Hospitality Research Conference, Wellington.
dc.referencesJORESKOG K., SORBOM D., 1996, LISREL 8: User’s reference guide, Scientific Software International, Chicago
dc.referencesMIDDLETON V.C., 1996, Marketing w turystyce, PAPT, Warszawa.
dc.referencesMOSCARDO G., 1996, Mindful Visitors. Heritage and Tourism, Annals of Tourism Research, 23(2), s. 376–397.
dc.referencesMOSCARDO G., 1999, Making Visitors Mindful. Principles for Creating Quality Sustainable Visitor Experiences through Effective Communication, Champaign, Illinois.
dc.referencesNOWACKI M., 2000a, Rola interpretacji dziedzictwa w zarządzania atrakcjami turystycznymi, Problemy Turystyki, XXIII (3–4).
dc.referencesNOWACKI M., 2000b, Analiza potencjału atrakcji krajoznawczej na przykładzie Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie, [w:] A. Szwichtenberg, E. Dziegieć, red., Przemysł turystyczny, Politechnika Koszalińska, Uniwersytet Łódzki, Koszalin, s. 147–164.
dc.referencesOLIVIER, R.L., 1980, A Cognitive Model of Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions, Journal of Marketing Research, 17, s. 460–469.
dc.referencesPEARCE P., 1988, The Ulysses Factor, Springer-Verlag, New York.
dc.referencesPRENTICE R.C., 1993, Tourism and Heritage Attractions, Routledge, London.
dc.referencesPRENTICE R.C., 1995, Evaluating the Experiences and Benefits Gained by Tourists Visiting A Socio-Industrial Heritage Museum: An Application of ASEB Grid Analysis to Blists Hill Open – Air Museum, The Ironbridge Gorge Museum, United Kingdom, Museum Management and Curatorship, 14 (4), s. 229–251.
dc.referencesSAGAN A., 2003, Model pomiarowy satysfakcji i lojalności. StatSoft Polska; (www.statsoft.pl).
dc.referencesSWARBROOKE J., 1995, The Development and Management of Visitor Attractions, Butterworth-Heinemann Ltd, Oxford
dc.referencesTOMAS S.R., SCOTT D., CROMPTON J.L., 2002, An investigation of the relationships between quality of service performance, benefits sought, satisfaction and future intention to visit among visitors to a zoo, Managing Leisure, 7, s. 239–250.
dc.referencesVITTERSO J., VORKINN M., VISTAD O.I., VAGLAND J., 2000, Tourist Experiences and Attractions, Annals of Tourism Research, 27(2), s. 432–450.
dc.referencesYI, Y., 1991, A Critical Review of Consumer Satisfaction, [w:] red. V. A. Zeithaml, Review of Marketing, American Marketing Association, Chicago, IL, s. 68–123.
dc.referencesYOON Y., M. UYSAL, 2003, An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model, Tourism Management, 26, s. 45–56.
dc.referencesZAKRZEWSKA M., 1994, Analiza czynnikowa w budowaniu i sprawdzaniu modeli empirycznych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
dc.contributor.authorEmaile-mail: info@active.poznan.pl
dc.relation.volume20


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska