Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBradbury, Richard
dc.date.accessioned2015-11-20T10:53:01Z
dc.date.available2015-11-20T10:53:01Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.issn0208-6085
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14034
dc.description.abstractDwie ostatnie premiery Cymballn wystawione przez Royal Shakespeare Company to dwa skrajne sposoby przedstawienia tego dramatu. U 1987 r. Bill Alexander podkreślił w swojej inscenizacji problemy psychologii-postaci. W późniejszej inscenizacji na scenie głównego teatru w Stratfordzie ten sam reżyser położył nacisk na zgłębienie zawiłości akcji sztuki. Artykuł niniejszy stara się odpowiedzieć na pytanie, czy te dwa elementy, akcja i psychologia postaci, są sprzeczne w oryginalnym tekście szekspirowskim. Cymbelin należy traktować jako sztukę przejściową między późnymi tragediami a romansami; jej głównym celem jest przedstawienie nie rozwijającej się akcji, ale sytuacji. Sztuka ta jest więę koniecznym etapem, który doprowadził Szekspira do późniejszych romansów - Opowieści zimowej i Burzy.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria;34
dc.title"Howsoe'er 'tis strange, [...] yet is it true"! the problems of Cymbelinepl_PL
dc.title.alternativeProblemy z Cymbelinpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[19]-28pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Warwickpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord