Show simple item record

dc.contributor.authorBasińska, Ewelina
dc.date.accessioned2015-11-20T10:25:36Z
dc.date.available2015-11-20T10:25:36Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationE. Basińska, „Blended Learning” jako przykład wdrożenia nowoczesnych technologii w proces nauczania języków obcych, [w:] PLEJ_3 czyli PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe, red. O. Majchrzak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 55-72.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-515-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14013
dc.description.abstractCelem modelu "Blended Learning" jest skuteczne wdrażanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w proces nauczania i uczenia się języków obcych. Podejście to pozwala na stworzenie dogodnych warunków uczenia się, zbliżonych do naturalnego środowiska użytkownika i uzależnionych od jego preferencji — a więc tradycyjnych zajęć z nauczycielem, jak również kształcenia na odległość. Model "Blended Learning" umożliwia podejście indywidualne, wspiera doskonalenie umiejętności językowych na każdym poziomie poprzez rozwiązywanie zadań oraz wymianę informacji z innymi członkami platformy. Wśród innych założeń tej koncepcji wyróżnia się także przetwarzanie struktur językowych w języku obcym w oparciu o odpowiednio dostosowany materiał językowy (Plieger, 2006), multimodalną ekspozycję na materiał obcojęzyczny oraz interakcje intrapersonalne (człowiek — komputer, człowiek — człowiek). Artykuł prezentuje zatem teoretyczne założenia niezbędne przy tworzeniu modelu b-learningu oraz wybrane kwestie dotyczące jego realizacji. Całość rozważań została osadzona w ramach teoretycznych, definiujących strukturę alternatywnego dla tradycyjnych metod podejścia, a potencjał modelu "Blended Learning" dla rozwoju umiejętności językowych został zbadany w świetle literatury naukowej i obserwacji własnych Autorki.pl_PL
dc.description.abstract"Blended Learning" is about effectively integrating ICTs into course design to enhance the teaching and learning experiences for students and teachers by enabling them to engage in ways that would not normally be available or effective in their usual environment, whether it is primarily face-to-face or distance mode. The mission of "Blended Learning" is to encourage excellence and innovation in language in the form of online software, which houses all the materials and ICT tools that learners need in one central web platform. Some of the core concepts underlying its design are multimodal L2 input exposure (Plieger, 2006), enhanced input, learner-fit content delivery, interaction (human-computer, human-human, and intrapersonal) through computer supported collaborative and individual learning tasks, as well as a more human-like dimension for positive and corrective feedback. This paper describes the elements of the b-learning model and issues connected with its implementation. "Blended Learning’s" potential for developing skills in a foreign language is examined in the light of academic literature as well as the author’s personal teaching experience and observation.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„PLEJ_3 czyli PsychoLingwistyczne Eksploracje Językowe”, red. O. Majchrzak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.subjectmodel Blended Learningpl_PL
dc.subjectzdalne nauczaniepl_PL
dc.subjectnowoczesne mediapl_PL
dc.title„Blended Learning” jako przykład wdrożenia nowoczesnych technologii w proces nauczania języków obcychpl_PL
dc.title.alternative„Blended Learning” as an example of implementation of new technologies in the teaching of foreign languagespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[55]-72pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteEwelina Basińska jest doktorantką na Uniwersytecie Łódzkim w Zakładzie Językoznawstwa Niemieckiego i Stosowanego. Jej zainteresowania naukowe obejmują głównie metodykę nauczania języka niemieckiego, konwergencję nowoczesnych mediów, zdalne nauczanie w ujęciu andragogicznym. Jest autorką e-booka „Tuning życia ‒ sekrety kształcenia w ujęciu andragogicznym” dla projektu EFS „Postaw na rozwój” oraz publikacji z zakresu glottodydaktyki i alfabetyzacji medialnej Pokolenia Y.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteEwelina Basińska is a Ph.D. student in Applied Linguistics at the University of Łódź. Her research focuses on teaching strategies, computer-assisted language learning, computer-mediated communication. She is the author of the e-book “Tuning życia ‒ sekrety kształcenia w ujęciu andragogicznym”, and publications in media literacy of Generation Y.pl_PL
dc.referencesBurmeister, P. 2006. Immersion und sprachunterricht im Vergleich. In: Pienemann, M. (ed.). 2006. Englischerwerb in der Grundschule. Ein Studien — und Arbeitsbuch. Paderborn: Ferdinand Schöningh. 97-216.pl_PL
dc.referencesChudak, S. 2013. Fremdsprachenunterricht in Polen — medial, multimedial, omnimedial? Überlegungen zum aktuellen Stand der Fachdiskussion un den Einsatz neuer Informations — und Kommunikationstechnologien im Fremdsprachenunterricht im polnischen Kontext. In: Chudak, S. (ed.). 2013. Fremdsprachenunterricht- omnimedial? Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. 13-32.pl_PL
dc.referencesCohen, F. 2008. Challenges to Digital Forensic Evidence. Livermore: Fred Cohen & Associates.pl_PL
dc.referencesCordoso, G. 2006. The Media in the Network Society. Browsing, News, Filters and Citizenship, Lisbon: CIES, 142-145.pl_PL
dc.referencesDodge, B. 2010. Some Thoughts About WebQuests http://webquest.sdsu.edu/about_webquests.html. Accessed 23 May 2014.pl_PL
dc.referencesEgbert, J. L. & Petrie, G. M. 2005. CALL research perspectives. Mahwah. NJ: Lawrence Erlbaum.pl_PL
dc.referencesHess, H. 2006. E-Learnen — Fakten und Fiktionen. Info DaF. 33: 305-306.pl_PL
dc.referencesJenkins, H. 2007. Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Warszawa: Wyd. Akademickie i Profesjonalne. 110-112.pl_PL
dc.referencesKern, R. 2006. Perspectives on technology in learning and teaching languages. TESOL Quarterly 40. 183-210.pl_PL
dc.referencesKersten, K. 2005. Bilinguale Kindergärten und Grundschulen: Wissenschaft und Praxis im Kieler Immersionsprojekt. In: Baron, P. (ed.). 2005. Bilingualität im Kindergarten und in der Primarstufe. Bessere Zukunftschancen für unsere Kinder. Opole: Niemieckie Towarzystwo Oświatowe. 22-23.pl_PL
dc.referencesLevy, M. 1997. Computer-assisted language learning: Context and conceptualization. Oxford: Clarendon Press.pl_PL
dc.referencesLombard, D. 2006. Globalna wioska cyfrowa. Drugie życie sieci. Warszawa: Instytut Wiedzy i Informacji.pl_PL
dc.referencesLuchtenberg, S. 2003. Medienkompetenz — fremdsprachendidaktische Fragestellungen am Beispiel von DaF und DaZ. Info DaF 6/2005: 597-609.pl_PL
dc.referencesMandl, E. 2010. Schritt für Schritt in die virtuelle Welt. Fremdsprache Deutsch. 42: 29-35.pl_PL
dc.referencesMoser, H. 2000. Abenteuer Internet. Lernen mit WebQuests. Zürich: Verlag Pestalozzianum.pl_PL
dc.referencesOkoń, W. 1970. Zarys dydaktyki ogólnej. Warszawa: PZWS.pl_PL
dc.referencesPease, A. 2011. Mowa ciała. Kielce: Jedność.pl_PL
dc.referencesPeszko, P. 2011. Komentarz do wyników badań. Raport_e-learning_Trends_Raport_Summer_2011-2.pdf. Accessed 23 May 2014.pl_PL
dc.referencesPfeiffer, W. 2001. Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki. Poznań: Wagros.pl_PL
dc.referencesPlieger, P. 2006. Struktur und Erwerb des bilingualen Lexikons Konzepte für die mediengestützte Wortschatzarbeit. Berlin: Lit Verlag.pl_PL
dc.referencesPostman, N. 2002. Zabawić się na śmierć: dyskurs publiczny w epoce show-biznesu, Warszawa: Wyd. MUZA, 34-35.pl_PL
dc.referencesPrensky, M. 2010. Digital Natives. http://www.marcprensky.com/writing/Prensky% 20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf. Accessed 23 May 2014.pl_PL
dc.referencesQuandt, J. 2010. Bauanleitung für eine Web 2.0-Lernumgebung. Fremdsprache Deutsch. 42: 51-58.pl_PL
dc.referencesSalmon, G. 2004. Der Schlüssel zu aktivem Online-Lernen. Zürich: orell füssli.pl_PL
dc.referencesSiemieniecki, B. 2002. Komputer w edukacji. Podstawowe problemy technologii i nformacyjnej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.pl_PL
dc.referencesSzymankiewicz, K. 2013. Między teorią a praktyką — przejawy teorii osobistych w refleksji przyszłych nauczycieli języka obcego podczas praktyk pedagogicznych. In: Stańczyk, J. (ed.). 2013. Neofilolog. Kompetencje ogólne kształcenia nauczycieli. Poznań — Bydgoszcz: PTN. 265-277.pl_PL
dc.referencesWode, H. 2006. Zukunfts-Handbuch Kindertageseinrichtungen: Qualitätsmanagement für Träger, Leitung, Team. Berlin: Walhalla Fachverlag.pl_PL
dc.referencesWolff, D. 2002. Fremdsprachenlernen als Konstruktion Grundlage für eine konstruktivistische Fremdsprachenunterricht. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.pl_PL
dc.referencesWysocka, M. 2003. Profesjonalizm w nauczaniu języków obcych. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.referencesZawadzka, E. 2004. Nauczyciele języków obcych w dobie przemian. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record