Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców: Recent submissions
Now showing items 601-620 of 780
-
Kategoria czasu w tekstach poetyckich Propozycje glottodydaktyczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego – 2. Jubileusz 50-lecia Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
„Ekonomia – to nie boli?” Tekst w nauczaniu języka specjalistycznego na przykładzie ekonomii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Teksty i „podteksty” na internetowym kursie języka polskiego dla początkujących
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Incydenty krytyczne, czyli najtrudniejsze doświadczenia słuchaczy Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Tekst w nauczaniu cudzoziemców jako problem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Antropologia codzienności a kształcenie kompetencji z zakresu wiedzy o kulturze w edukacji polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Nomina propria w tekstach związanych z kulturą lokalną – poszerzanie wiedzy o świecie czy przeszkoda w rozumieniu tekstu? (na podstawie tekstów o Łodzi)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
"O polityce po polsku" – treści politologiczne na zajęciach języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Podbić oko czy serce, zdobyć pół Europy czy kobietę – jak mówimy o miłości po polsku?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Rozwijanie kompetencji leksykalnej uczących się przez obcowanie z tekstem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Kryteria wyboru i cel edukacyjny tekstów w podręczniku „Mówta, co chceta” autorstwa Magdaleny Mitrewej i Stanisława Dubisza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Frazeologia polskich młodzieżowych tekstów literackich w nauczaniu Ukraińców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Skrypt do nauczania języka polskiego jako obcego w zakresie chemii w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (rys historyczny)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Obecność tekstów prozy polskiej po 1989 r. w nauczaniu języka polskiego jako obcego – realia, potrzeby, problem wyboru
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
O niepełnosprawności w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Podstawy etykiety językowej w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule zostały przedstawione problemy z zakresu polsko-słoweńsko-słowackiego savoire vivrevu językowego. Autorka krótko przedstawia podstawowe sposoby zwracania się do osób drugich w trzech językach: polskim, słoweńskim ... -
Tematy tabu w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W procesie nauczania cudzoziemców języka polskiego i kultury polskiej niezwykle ważne są tematy, określane mianem tabu. Autor artykułu chciałby podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat związków tabu ze współczesną ... -
Nagłówki prasowe w glottodydaktyce. Frazeologia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Autorka pokazuje, jak można wykorzystać nagłówki prasowe w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców. We wcześniejszych publikacjach analizowała frazy, tu skupia się na wyrażeniach i zwrotach, które pojawiły się w nagłówkach ... -
Teksty w nauczaniu Ukraińców łączliwości leksykalno-semantycznej czasowników polskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W artykule przedstawiono problemy związane z leksykalno-semantyczną łączliwością wyrazów: systemową, normatywną, idiomatyczną. Skupiono się na analizie zagadnień łączliwości, przysparzających szczególnych kłopotów Ukraińcom ...