Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewski, Szymon
dc.date.accessioned2015-11-06T13:27:55Z
dc.date.available2015-11-06T13:27:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2299-8403
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13326
dc.description.abstractW artykule przedstawiono wyniki badań nad dostępnością czasową Uniejowa odnośnie do samochodowego transportu indywidualnego. Analizy zostały przeprowadzone w ujęciu wewnątrzregionalnym, w odniesieniu do pozostałych 43 miast województwa łódzkiego. Badania oparte na teoretycznych czasach przejazdu, wynikających z przepisów ruchu drogowego, oparto na dostępności kumulatywnej, sprawności transportowo-osadniczej oraz analizach izochron idealnych i teoretycznej. Przeprowadzone badania pozwalają ocenić poziom dostępności czasowej Uniejowa w świetle aktualnie funkcjonującej infrastruktury drogowej.pl_PL
dc.description.abstractThe paper presents results of research on time accessibility of Uniejów. Analyses were carried out within the Lodz region, with reference to the remaining 43 towns of Łódź voivodeship. The study was based on theoretical journey times which result from road traffic law, based on the cumulative accessibility, transport and settlement efficiency and analysis of perfect and theoretical isochrones. The studies allow assessment of the level of time accessibility of Uniejów in the light of the existing road infrastructure.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;4
dc.subjectdostępność transportowapl_PL
dc.subjectdostępność czasowapl_PL
dc.subjecttransport indywidualnypl_PL
dc.subjectwojewództwo łódzkiepl_PL
dc.subjectUniejówpl_PL
dc.subjecttransport accessibilitypl_PL
dc.subjecttime accessibilitypl_PL
dc.subjectindividual transportpl_PL
dc.subjectŁódź regionpl_PL
dc.titleDostępność czasowa Uniejowa w kontekście indywidualnego transportu samochodowegopl_PL
dc.title.alternativeTime accessibility of Uniejów in individual car transportpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[167]-179pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzki, 90–142 Łódź, ul. Kopcińskiego 31.pl_PL
dc.identifier.eissn2449-8319
dc.referencesDalvi M.Q., Martin K.M., The Measurement of Accessibility: Some Preliminary Results, „Transportation”, no 5, 1976, s. 17–42.pl_PL
dc.referencesHansen W., How accessibility shape land use, „Journal of the American Institute of Planners”, no 25 (2), 1959.pl_PL
dc.referencesHorak J., Ivan I., Fojtik D., Burian J., Large scale monitoring of public transport accessibility in the Czech Republic, Control Conference (ICCC), 2014 15th International Carpathian, s. 157–163.pl_PL
dc.referencesKarou S., Hull A., Accessibility modelling: predicting the impact of planned transport infrastructure on accessibility patterns in Edinburgh, UK, „Journal of Transport Geography”, vol. 35, 2014, s. 1–11.pl_PL
dc.referencesKostrubiec B., Sposoby pomiaru kształtów użyteczne w geografii i naukach pokrewnych, „Czasopismo Geograficzne”, R. 42, z. 4, 1971, s. 377–393.pl_PL
dc.referencesKoźlak A., Ocena dostępności transportowej ośrodków wiedzy i innowacji w Polsce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 341, 2014, s. 83–92.pl_PL
dc.referencesMichniak D., Więckowski M., Stępniak M., Rosik P., The impact of selected planned motorways and expressways on the potential accessibility of the Polish-Slovak borderland with respect to tourism development, „Moravian Geographical Reports”, vol. 23, no 1, 2015.pl_PL
dc.referencesOliskiewicz-Krzywicka A., Zwartość obszaru i rozwój granic typowych wsi do końca XVIII wieku w świetle mierników liczbowych, Nauka Przyr. Technol., 6, 2, #38, 2012.pl_PL
dc.referencesOlszewski P., Dybicz T., Śleszyński P., Proponowane miary dostępności czasowej w transporcie publicznym, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 12, 2013.pl_PL
dc.referencesPotrykowski M., Taylor Z., Geografia transportu. Zarys problemów, modeli i metod badawczych, PWN, Warszawa 1982.pl_PL
dc.referencesRewieńska W., Izochrony Wilna, „Prace Zakładów Geologii i Geografii Uniwersytetu im. St. Batorego w Wilnie”, nr 4, 1929, s. 1–20.pl_PL
dc.referencesRosik P., Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim, „Prace Geograficzne IGiPZ PAN”, nr 233, 2012.pl_PL
dc.referencesRosik P., Śleszyński P., Wpływ zaludnienia w otoczeniu drogi, ukształtowania powierzchni terenu oraz natężenia ruchu na średnią prędkość jazdy samochodem osobowym, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 10, 2009, s. 26–31.pl_PL
dc.referencesRosik P., Szarata A., Komornicki T., Stępniak M., Założenia metodyczne modelowania ruchu pojazdów osobowych na odcinkach dróg krajowych i wojewódzkich przekraczających granice powiatów w Polsce (projekt KoMaR), „Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie”, Ser. Materiały Konferencyjne, nr 1 (103), 2014, s. 317–328.pl_PL
dc.referencesSobczyk W., Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, PWN, Warszawa, 1985.pl_PL
dc.referencesŚleszyński P., Dostępność czasowa i jej zastosowania, „Przegląd Geograficzny”, R. 86, z. 2, 2014, s. 171–215.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Dostępność transportowa Uniejowa – ujęcie regionalne, „Biuletyn Uniejowski”, t. 3, 2014.pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Regionalna dostępność transportowa w odniesieniu do samochodowego transportu indywidualnego. Studium przypadku dla Łodzi i Wieruszowa, „Przegląd Komunikacyjny” (w druku).pl_PL
dc.referencesWiśniewski S., Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź, 2015.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord