dc.contributor.author | Wiśniewski, Szymon | |
dc.date.accessioned | 2015-11-06T13:27:55Z | |
dc.date.available | 2015-11-06T13:27:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2299-8403 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/13326 | |
dc.description.abstract | W artykule przedstawiono wyniki badań nad dostępnością czasową Uniejowa odnośnie do samochodowego transportu indywidualnego. Analizy zostały przeprowadzone w ujęciu wewnątrzregionalnym, w odniesieniu do pozostałych 43 miast województwa łódzkiego. Badania oparte na teoretycznych czasach przejazdu, wynikających z przepisów ruchu drogowego, oparto na dostępności kumulatywnej, sprawności transportowo-osadniczej oraz analizach izochron idealnych i teoretycznej. Przeprowadzone badania pozwalają ocenić poziom dostępności czasowej Uniejowa w świetle aktualnie funkcjonującej infrastruktury drogowej. | pl_PL |
dc.description.abstract | The paper presents results of research on time accessibility of Uniejów. Analyses were carried out within the Lodz region, with reference to the remaining 43 towns of Łódź voivodeship. The study was based on theoretical journey times which result from road traffic law, based on the cumulative accessibility, transport and settlement efficiency and analysis of perfect and theoretical isochrones. The studies allow assessment of the level of time accessibility of Uniejów in the light of the existing road infrastructure. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;4 | |
dc.subject | dostępność transportowa | pl_PL |
dc.subject | dostępność czasowa | pl_PL |
dc.subject | transport indywidualny | pl_PL |
dc.subject | województwo łódzkie | pl_PL |
dc.subject | Uniejów | pl_PL |
dc.subject | transport accessibility | pl_PL |
dc.subject | time accessibility | pl_PL |
dc.subject | individual transport | pl_PL |
dc.subject | Łódź region | pl_PL |
dc.title | Dostępność czasowa Uniejowa w kontekście indywidualnego transportu samochodowego | pl_PL |
dc.title.alternative | Time accessibility of Uniejów in individual car transport | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [167]-179 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Katedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej, Wydział Nauk Geograficznych, Uniwersytet Łódzki, 90–142 Łódź, ul. Kopcińskiego 31. | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2449-8319 | |
dc.references | Dalvi M.Q., Martin K.M., The Measurement of Accessibility: Some Preliminary Results, „Transportation”, no 5, 1976, s. 17–42. | pl_PL |
dc.references | Hansen W., How accessibility shape land use, „Journal of the American Institute of Planners”, no 25 (2), 1959. | pl_PL |
dc.references | Horak J., Ivan I., Fojtik D., Burian J., Large scale monitoring of public transport accessibility in the Czech Republic, Control Conference (ICCC), 2014 15th International Carpathian, s. 157–163. | pl_PL |
dc.references | Karou S., Hull A., Accessibility modelling: predicting the impact of planned transport infrastructure on accessibility patterns in Edinburgh, UK, „Journal of Transport Geography”, vol. 35, 2014, s. 1–11. | pl_PL |
dc.references | Kostrubiec B., Sposoby pomiaru kształtów użyteczne w geografii i naukach pokrewnych, „Czasopismo Geograficzne”, R. 42, z. 4, 1971, s. 377–393. | pl_PL |
dc.references | Koźlak A., Ocena dostępności transportowej ośrodków wiedzy i innowacji w Polsce, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, nr 341, 2014, s. 83–92. | pl_PL |
dc.references | Michniak D., Więckowski M., Stępniak M., Rosik P., The impact of selected planned motorways and expressways on the potential accessibility of the Polish-Slovak borderland with respect to tourism development, „Moravian Geographical Reports”, vol. 23, no 1, 2015. | pl_PL |
dc.references | Oliskiewicz-Krzywicka A., Zwartość obszaru i rozwój granic typowych wsi do końca XVIII wieku w świetle mierników liczbowych, Nauka Przyr. Technol., 6, 2, #38, 2012. | pl_PL |
dc.references | Olszewski P., Dybicz T., Śleszyński P., Proponowane miary dostępności czasowej w transporcie publicznym, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 12, 2013. | pl_PL |
dc.references | Potrykowski M., Taylor Z., Geografia transportu. Zarys problemów, modeli i metod badawczych, PWN, Warszawa 1982. | pl_PL |
dc.references | Rewieńska W., Izochrony Wilna, „Prace Zakładów Geologii i Geografii Uniwersytetu im. St. Batorego w Wilnie”, nr 4, 1929, s. 1–20. | pl_PL |
dc.references | Rosik P., Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim, „Prace Geograficzne IGiPZ PAN”, nr 233, 2012. | pl_PL |
dc.references | Rosik P., Śleszyński P., Wpływ zaludnienia w otoczeniu drogi, ukształtowania powierzchni terenu oraz natężenia ruchu na średnią prędkość jazdy samochodem osobowym, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 10, 2009, s. 26–31. | pl_PL |
dc.references | Rosik P., Szarata A., Komornicki T., Stępniak M., Założenia metodyczne modelowania ruchu pojazdów osobowych na odcinkach dróg krajowych i wojewódzkich przekraczających granice powiatów w Polsce (projekt KoMaR), „Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie”, Ser. Materiały Konferencyjne, nr 1 (103), 2014, s. 317–328. | pl_PL |
dc.references | Sobczyk W., Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, PWN, Warszawa, 1985. | pl_PL |
dc.references | Śleszyński P., Dostępność czasowa i jej zastosowania, „Przegląd Geograficzny”, R. 86, z. 2, 2014, s. 171–215. | pl_PL |
dc.references | Wiśniewski S., Dostępność transportowa Uniejowa – ujęcie regionalne, „Biuletyn Uniejowski”, t. 3, 2014. | pl_PL |
dc.references | Wiśniewski S., Regionalna dostępność transportowa w odniesieniu do samochodowego transportu indywidualnego. Studium przypadku dla Łodzi i Wieruszowa, „Przegląd Komunikacyjny” (w druku). | pl_PL |
dc.references | Wiśniewski S., Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim, Wydawnictwo UŁ, Łódź, 2015. | pl_PL |