Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica nr 017/1982
Browse by
Recent Submissions
-
Spanish Distribution Channels: Their Current State and Consequent Implications in Marketing Mix Strategies
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W artykule dokonano analizy kanałów dystrybucji w Hiszpanii ujętej w ramy chronologicznych przedziałów czasowych oraz kolejnych etapów rozwoju marketingu w tym kraju. Na podstawie tej analizy autor przedstawił zależności ... -
Typology of Rural Areas as one of Prerequisites Determining Organization of Supply
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Odmienność przestrzennych warunków działalności handlu wiejskiego zmusza do szukania możliwości wykazania zróżnicowania obszarów wiejskich w zakresie potrzeb ich mieszkańców w odniesieniu do obsługi handlowej. W celu ... -
Factors Determining Co-Operation Between Some Socialist Countries in Production and Trade in Textile and Clothing Products
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Artykuł stanowi raport z badań prowadzonych w Instytucie Obrotu Towarowego UŁ, które dotyczą przemysłów włókienniczego i odzieżowego Polski, Czechosłowacji, NRD i Węgier oraz wymiany międzynarodowej tych krajów w grupie ... -
Shortening the Way of Goods in the Hungarian Home Trade
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Biorąc za punkt wyjścia racjonalną tezę, że podstawowym celem systemu dystrybucji jest przemieszczenie dóbr od producenta do konsumenta przy najniższych kosztach i możliwie najkrótszą drogą, autorka dokonała w artykule analizy ... -
Merchant Wholesaling in the United States
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W artykule omówiono podstawowe zmiany zachodzące w sferze handlu hurtowego w USA oraz przedstawiono stan obecny i perspektywy jego rozwoju na rynku amerykańskim. Podana została interpretacja pojęcia „handel hurtowy” oraz. ... -
Possibilities for Application of Franchising in Centrally Planned Economy — Case Study of Poland
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Opracowanie dotyczy możliwości aplikacji franchisingu w systemie gospodarki planowej. Autorzy scharakteryzowali podstawowe zasady tworzenia powiązań typu franchisingowego, wskazali na dotychczasowe formy stosowania ... -
Conditions of Utilization of Distribution Channels in the Company Strategy (Case Study of the Clothing Market)
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Celem artykułu jest próba oceny funkcjonowania kanałów dystrybucji produktów konsumpcyjnych oraz strumieni przepływów tych kanałów a w szczególności strumienia informacji, negocjacji i fizycznego ruchu produktów. Jego ... -
Joint Ventures as a Positive Factor of Distribution of Polish Goods in Foreign Markets
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Bardziej marketingowe podejście do rynków zagranicznych ze strony polskich producentów i eksporterów doprowadziło w ciągu ostatnich 8—10 lat do rozwoju j-v z udziałem polskiego kapitału. W przeprowadzonej analizie autor ... -
Channels of Distribution in a Developing Country: The Case of Turkey
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W oparciu o podstawowe dane dotyczące gospodarki tureckiej, autor dokonał charakterystyki kanałów w systemie dystrybucji w Turcji. Podkreślając złożoność i kompleksowość tej problematyki, autor omówił zmiany w kanałach ... -
Consumer Behaviour, Shops and City Centres
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W artykule zaprezentowano wyniki badań nad związkami istniejącymi między postępowaniem konsumenta a wielkością i rozmieszczeniem sieci handlowej w dużych centrach niektórych miast holenderskich (Rotterdam, Amsterdam, ... -
Notes on the Structural Changes of Distribution from Consumers Point of View
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Artykuł omawia przyczyny i kierunki ewolucji w systemie dystrybucji postępujące w wyniku zmian w rozmiarach i w strukturze produkcji i konsumpcji poszczególnych towarów. Na tym tle dokonana została analiza sytuacji ... -
Distribution System of Agricultural Production Means and Services in Poland
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W opracowaniu podjęto próbę oceny organizacji dystrybucji środków produkcji i usług dla rolnictwa. Na tej podstawie wskazano na możliwości i kierunki jej usprawnienia. Duży nacisk położono na problemy metodologiczne ... -
Strategy of Selecting Target Segments Against the Background of Market Changes in P oland
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W referacie omówiono możliwości wykorzystania koncepcji segmentacji rynku w warunkach gospodarki centralnie planowanej. W szczególności oceniono przydatność tej koncepcji dla organizacji kanałów dystrybucji. Wskazano na ... -
Modified Economic-Financial System and Present Tasks of Foreign Trade
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W artykule omówiono główne zasady kierowania gospodarką i handlem zagranicznym wprowadzone w 1977 r. w zmodyfikowanym systemie WOG. Dokonano oceny tych zmian z punktu widzenia decentralizacji decyzji. Główny nacisk ... -
Buying Behavior in Marketing Channels in the United States
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Analiza strategii zakupów dokonywanych przez pośredników wymaga odpowiedzi na pięć zasadniczych pytań: 1) Jakie są kryteria wyboru dostawców? 2) Jakie są kryteria doboru produktów? 3) Jak przebiega proces zakupu? 4) ... -
Social and Economic Implications of the Change in the Distribution System in Finland
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W opracowaniu dokonano oceny wpływu zmian w systemie dystrybucji w Finlandii na społeczną i ekonomiczną pozycję konsumentów; przeanalizowano także rolę konsumentów jako element systemu dystrybucji. Zmiany w tym systemie ... -
Relationship Between Promotion and Distribution Channels
(Uniwersytet Łódzki, 1982)W artykule podjęto próbę przedstawienia zależności jakie zachodzą między poszczególnymi środkami promocji a funkcjonowaniem kanałów dystrybucji. Te zależności przedstawiono jako konsekwencję przywiązywania coraz większej ... -
Marketing Decisions in Investment Processes and Their Influence on Distribution System
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Praca dotyczy badań związanych z marketingowym przygotowaniem procesów inwestycyjnych. Jest to stosunkowo nowy obszar badawczy marketingu nabierający szczególnego znaczenia w działalności inwestycyjno-produkcyjnej ... -
Export Promotion in the Context of the „NEW” Protectionism
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Artykuł dotyczy bardzo aktualnego problemu całej gospodarki światowej i ekonomik poszczególnych krajów — tzn. systemów protekcji. Współczesny protekcjonizm nie ma wiele wspólnego z jego wydaniem klasycznym. Zmieniły ... -
The Problem of Obtaining Information on Distribution
(Uniwersytet Łódzki, 1982)Autor rozpoczyna artykuł od przedstawienia wyników badań dotyczących możliwości uzyskiwania informacji na temat dystrybucji w gospodarce węgierskiej oraz charakteryzuje podstawowe źródła informacji i przepływy ...