dc.contributor.author | Mielczarek, Lidia | |
dc.date.accessioned | 2015-09-22T15:10:36Z | |
dc.date.available | 2015-09-22T15:10:36Z | |
dc.date.issued | 2015-08-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/11915 | |
dc.description.abstract | Celem niniejszej rozprawy jest wskazanie bogactwa interpretacji sztuki Otello, wyłaniającej się ze studiów krytycznoliterackich, prac translatorskich i wybranych inscenizacji teatralnych z dziewiętnastego, dwudziestego i dwudziestego pierwszego wieku, na tle specyficznych uwarunkowań społeczno-kulturowych i politycznych. Akcent położono na ukazanie polskiej recepcji dramatu i rodzimego kontekstu kulturowego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | polska recepcja Szekspira | pl_PL |
dc.subject | dramat Szekspirowski | pl_PL |
dc.subject | Otello | pl_PL |
dc.subject | krytyka literacka | pl_PL |
dc.subject | teatr XIX/XX/XXI wiek | pl_PL |
dc.title | Polska recepcja tragedii Otello Williama Szekspira w świetle studiów krytycznoliterackich i adaptacji teatralnych | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 271 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.dissertation.director | Kujawińska Courtney, Krystyna | |
dc.dissertation.director | Sosnowska, Monika | |
dc.dissertation.reviewer | Stamirowska, Krystyna | |
dc.dissertation.reviewer | Weseliński, Andrzej | |
dc.date.defence | 2015 | |