Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKukieła, Elwira
dc.date.accessioned2015-09-17T06:16:19Z
dc.date.available2015-09-17T06:16:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11860
dc.description.abstractThe article is titled ‘The language of advertising campaigns and the creation of attitudes on example of promotive action Young in Lodz’. Influencing on present economy mechanisms, world and people are based on marketing strategies. The advertisement is one of the most effective instruments of influence. Article presents linguistic holds and rhetorical applied in promotive campaign Young in Lodz in 2008 year. There are a lot of the modification of well-known expressions and the phraseological relationships, original word connections, metaphors and epithets, diverse the lexics and the stylization of advertising texts on texts, element of movies art, general quantifiers as well as referring on generality sure attitudes and behaviours or dialogues and generic scenes. In promotive campaign Young in Lodz walked about change of attitudes and behaviours of the occupants’ young city as well as the show, that the Lodz can be city fulfilled dreams.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;45
dc.subjectjęzyk reklamypl_PL
dc.subjectreklamapl_PL
dc.subjectkreacja postawypl_PL
dc.titleJęzyk kampanii reklamowych a kreacja postaw na przykładzie akcji promocyjnej „Młodzi w Łodzi”pl_PL
dc.title.alternativeThe language of advertising campaigns and the creation of attitudes on example of promotive action „Young in Lodz”en
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number65-75pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBielski I., Marketing’95, Bydgoszcz 1995.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesDoliński D., Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003.pl_PL
dc.referencesFalkowski A., Praktyczna psychologia poznawcza: marketing i reklama, Sopot 2002.pl_PL
dc.referencesJęzyk w marketingu, red. K. Michalewski, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesJones J. P., Jak działa reklama, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesKomunikacja marketingowa – instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMarketing. Ujęcie systemowe, red. M. Daszkowska, Gdańsk 2005.pl_PL
dc.referencesMurdoch A., Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesNowy słownik poprawnej polszczyzny, red. A. Markowski, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesLewiński P. H., Retoryka reklamy, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesSzymanek K., Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGarbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, Warszawa 1996.pl_PL
dc.contributor.authorEmailelwira.olejniczak@o2.plpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord