Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStrugińska, Karolina
dc.date.accessioned2015-07-14T14:20:11Z
dc.date.available2015-07-14T14:20:11Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10983
dc.description.abstractThe article describes observations concerning a reception of H. Ch. Andersen s fairy-tales by contemporary children. An authoress asserts that realistic and sometimes cruel plots created in 19#1 century, deprived of therapeutical value (according to the B. Bettelheim s conception), seem to be unsuitable for children at early age. The thesis is supported by an unofficial survey carried out at two nursery schools among children aged 4-6 , who were talking to the authoress about their fillings just after reading #The fairy-tales . The analysis of Andersen s tales (based on a model of literary work created by R. Ingarden) shows how difficult it is for small children to follow to these stories on every three levels of composition. The article raises questions such as a language misunderstandings, a complicated metaphors and archaic elements o f the world presented an excessively negative emotions connected with the texts.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;11
dc.titleBaśnie Andersena oczyma współczesnych przedszkolakówpl_PL
dc.title.alternativeH. Ch. Andersen's "The fairy-tales" seeing by contemporary childrenpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[441]-447pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord