Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMatuchniak-Krasuska, Anna
dc.date.accessioned2015-07-01T09:17:47Z
dc.date.available2015-07-01T09:17:47Z
dc.date.issued1994
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10385
dc.description.abstractFor the audience of the 1980s in Poland, the social satire of Jerzy Duda-Gracz was a tool of psychological compensation and vicarious communication. It was blatant in the face of censorship. Those editions of Polish dialogues and Polish topics were extremely popular due to the fact that the ideal viewer as conceived by the artist coincided precisely with the actual viewers of the painting at that time. While the painting’s aesthetic value was of little importance, the artistic communication was very efficient in expressing political and social content. To the painting’s viewers, the Polish subject matter was its most important aspect.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;25
dc.titleRecepcja metafory politycznej Jerzego Dudy-Graczapl_PL
dc.title.alternativeSocial Reception of the Political Metaphorpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number7-26pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord