Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 381-400 z 874
-
Toruń z oddali (migawki wspomnień)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)The Authoress uses snapshots of memories to create an emotional story about her meetings with Toruń; places, people and events important for her; and life going on between Toruń and Warsaw. She also shares her experiences ... -
O pożytkach z przypadków, szwendania się i nomadologii. Autorefleksyjny reportaż antropologiczny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)This self-reflexive anthropological reportage reveals how serendipity intersects both the anthropological research and the anthropologist`s life. Being open to what is unexpected is crucial for constructing knowledge in ... -
Refleksja metodologiczno-biograficzna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Based on her own biographical experience, the author presents the process of thoughtless accepting by a young scientist a certain “thought collective” (theoretical category introduced by Ludwik Fleck) that dominates in the ... -
Spojrzeć na świat jak antropolog. Wyzwanie autobiograficzne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)In this essay, I first investigate the meaning of the phrase „to look at the world like an anthropologist”, revealing that it may take on various connotations depending on the assumed epistemological position. These ... -
Auto/biograficzne aspekty praktyk poznawczych — przestrzenie do-świadczeń i refleksji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Psychospołeczne aspekty życia i pracy w kontekście różnic międzypokoleniowych i polityki organizacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)Publikacja stanowi wieloaspektowe opracowanie z zakresu psychologii pracy oraz psychologii organizacji i zarządzania, dotyczące problematyki różnorodności pokoleniowej. Autorka omówiła podjęte zagadnienia z uwzględnieniem ... -
Teoria wykształcenia w myśli pedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Bogdan Nawroczyński jako publicysta „Kultury i Wychowania” w latach 1933–1939
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Rozum, rozsądek i intuicja w nauce – zastosowanie teorii kultury Bogdana Nawroczyńskiego w dyscyplinach pedagogicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Filozofia narracji historycznopedagogicznej Bogdana Nawroczyńskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Introcepcja w filozofii wychowania Bogdana Nawroczyńskiego – zarys potencjału kategorii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Bogdana Nawroczyńskiego świat wartości. Kontekst pedagogiczny
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Integralny Pluralizm Metodologiczny – nowe podejście w badaniach edukacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Praca jako działalność humano-pragmatyczna czynnikiem samorealizacji ludzi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Uczenie się w przestrzeni życia w świetle filozofii racjowitalizmu. Ku pedagogicznej konceptualizacji życia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Koncepcja filozofa-artysty jako odpowiedź na kryzys postmodernistycznego pedagoga
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Educational anthropology of Emmanuel Mounier
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Transwersalność epistemologii Edwarda Abramowskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
