Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 181-200 of 800
-
Wizerunek polityka w warunkach kryzysu Willy Brandt w polskiej publicystyce doby PRL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Celem artykułu jest analiza dyskursu prowadzonego w prasie i publicystyce PRL (1956– 1989) na temat zachodnioniemieckiego polityka Willy’ego Brandta. W badaniu przyjęto hipotezę, iż pozytywny wizerunek kanclerza w polskim ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021) -
Amerykanizacja kampanii wyborczych a aplikacja marketingu na rynku politycznym w Polsce w pierwszej dekadzie przemian ustrojowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Począwszy od roku 1952, marketing polityczny nieustająco rozwijał się w USA, które ostatecznie stały się światowym liderem w skutecznej aplikacji marketingu na rynku politycznym. Po upadku komunizmu w Polsce w roku 1989 ... -
Konflikt Arabii Saudyjskiej z Katarem. Próba analizy wydarzeń z lat 2017–2021
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Celem poniższego artykułu jest przedstawienie wydarzeń, jakie miały miejsce w Regionie Zatoki Perskiej w latach 2017–2021, kiedy to nastąpiła eskalacja konfliktu Arabii Saudyjskiej z Katarem przy aktywnym udziale Iranu ... -
Międzynarodowe korporacje w dobie globalnego Internetu – nowa normalność czy zapowiedź kryzysu?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Media społecznościowe od wielu lat oferują darmową przestrzeń na dowolne treści stworzone przez użytkowników, jednak dopiero od niedawna padają pytania o faktyczny koszt korzystania z tych usług. Dzięki technologiom ... -
Impuls do rozwoju czy symbol kryzysu. Zmiana postrzegania Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020 po wybuchu pandemii COVID-19
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Celem rozdziału jest analiza znaczenia gospodarczego, politycznego i wizerunkowego Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Tokio 2020, uwzględniając kluczową zmienną, jaką jest wpływ kryzysu wywołanego wybuchem pandemii ... -
Tradycje oporu w Andach. Mobilizacje indiańskochłopskie w Peru od XVI do XX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Foreign and Security Policy
(European Liberal Forum, 2021)Thomas Sowell said that “reality does not go away when it is ignored”. The reality around Europe is changing rapidly, and EU foreign and security policy has to adapt to those changes. New security threats, power shifting ... -
Wprowadzenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Zakończenie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011) -
Market Orientation: the Impact of Mascomex on the Internationalization of the Galician Economy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)The university is not an end in itself, but rather a means of improving the society which it serves. A society is made up of multiple institutions, which must to distinguish between students, their families, the businesses ... -
Universities and territorial development
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This contribution aims at highlighting some key issues of the evolutionary process of universities, underlining in particular their role in promoting economic development and local communities. The recent shift in paradigm ... -
University and Development: A Shared Commitment
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Universities are undergoing significant transformation as a result of the information society and the globalisation process. This is provoking a series of changes in planning and in approaches to management, as well as ... -
An overview of the concept of marketing orientation in the higher education sector
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)This chapter is focused on the concept of marketing orientation in universities through a literature review of the most relevant theoretical contributions, highlighting its definition, approaches and requisites. Marketing ... -
Festiwale jako środek kształtowania wizerunku miasta wśród studentów — wstępne propozycje badawcze
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem artykułu jest przedstawienie ogólnych ram teoretycznych dla badań w zakresie budowania wizerunku miasta wśród społeczności akademickiej poprzez wydarzenia (a w szczególności poprzez festiwale). Pierwszą część tekstu ... -
Rola programu Erasmus w marketingu akademickim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Uczestnictwo uczelni w programie Erasmus wpisuje się w koncepcję marketingu akademickiego przez doskonalenie oferty podstawowej instytucji szkolnictwa wyższego i oferowanie dodatkowych korzyści grupom interesariuszy ... -
Potencjał naukowo-badawczy uczelni i jego rola w regionie uczącym się (na przykładzie Małopolski)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Dokonując charakterystyki Małopolski należy zauważyć, że zestawione dane, ukazujące jej rozwój, przemawiają same za siebie: analizowane województwo wytwarza 7,2% PKP Polski; w jego obrębie działalność gospodarczą prowadzi ... -
Rola szkół wyższych w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz kształtowaniu wizerunku Wrocławia i Dolnego Śląska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Dążenie do tego, aby marka miasta, regionu była kojarzona z nauką, edukacją, czy ofertą kształtowaną przez szkoły wyższe zyskuje na znaczeniu ze względu na rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy, a także proces globalizacji ... -
Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów — nowe wyzwania strategiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Artykuł ma charakter przeglądowo-koncepcyjny, służy ukazaniu podstawowych wyzwań, które stają przed polskimi uniwersytetami w zakresie budowania przyszłościowej orientacji marketingowej. Celem artykułu jest uporządkowanie ... -
Wewnątrzpartyjne uwarunkowania polityki japońskiej Partii Liberalno-Demokratycznej wobec Chin w latach 1955-2006
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)