Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBaruk, Agnieszka Izabela
dc.date.accessioned2015-06-24T10:17:18Z
dc.date.available2015-06-24T10:17:18Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10152
dc.description.abstractIn the article the problems related to vertical and horizontal relations in the organization were presented. The special attention was paid to the role of perceived quality of these relations for employees and for the whole organization. On the base of the results of the field empirical researches respondents’ opinions about formal and informal relations with co-workers and with managers were identified and analysed. The changes in this scope in 2010 – 2012 years were described too. The comparative analysis of vertical and horizontal relations was conducted.Its results showed that in the analysed period the perceived quality of relations in the organization had been decreased, especially in the case of informal horizontal relations. To improve this situation managers should change their attitude to employees on marketing orientation based on empathy and optimal satisfying each employee’s expectations.pl_PL
dc.description.abstractW artykule zostały przedstawione zagadnienia związane z relacjami wertykalnymi i horyzontalnymi w organizacji. Szczególną uwagę zwrócono na znaczenie ich jakości postrzeganej przez pracowników. Na podstawie wyników pierwotnych badań empirycznych zidentyfikowano i poddano analizie opinie respondentów oraz sposób postrzegania przez nich wsparcia, na jakie mogą liczyć w sprawach zawodowych i osobistych ze strony swoich bezpośrednich przełożonych oraz współpracowników. Przeanalizowano zmiany w tym zakresie w latach 2010-2012, jak również dokonano analizy porównawczej wsparcia udzielanego respondentom przez przełożonych i współpracowników. Jej wyniki pozwoliły na wyciągnięcie wniosku o wyraźnym pogorszeniu się postrzeganej jakości relacji pionowych i poziomych, zarówno w sferze zawodowej, jak i osobistej, jednak szczególnie obniżyła się jakość relacji nieformalnych łączących ankietowanych ze współpracownikami. Poprawa tej sytuacji wymaga zdecydowanie większej aktywności przełożonych, którzy powinni dokonać reorientacji swojego podejścia do pracowników na orientacji marketingową, której podstawą jest m. in. empatia i dążenie do możliwie najlepszego spełniania oczekiwań każdego pracownika.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;282
dc.titleRelacje wewnątrzorganizacyjne w opiniach pracownikówpl_PL
dc.title.alternativeRelations in the Organization in the Employees’ Opinionspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[33]-42pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Łódzka, Katedra Systemów Zarządzania i Innowacjipl_PL
dc.referencesBaruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006pl_PL
dc.referencesBojnec Št., Papler D., Opinions employees on factors of work processes, work organisation and motivation in electro distribution enterprise, „Journal of Management, Informatics and Human Resources”, 2012, vol. 45, no. 4pl_PL
dc.referencesLussier R., Human Relations in Organizations: Applications and Skill Building, McGraw Hill, New York 2009pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Drogi do sukcesu. Profesjonalizm kontra populistyczna kultura organizacyjna, Difin, Warszawa 2007pl_PL
dc.referencesSo Young Lee, Expectations of employees toward the workplace and environmental satisfaction, „Facilities”, 2006, vol. 24, no. 9/10pl_PL
dc.referencesStoetzer U., Interpersonal Relationships at Work, Karolinksa Institutet, Stockholm 2010pl_PL
dc.referencesZaharia R. M., Employees’ expectations from CSR: the case of master students, 3rd International Conference on Advanced Management Science, IPEDR, vol. 19, IACSIT Press, Singapore 2011pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord