Przeglądaj Wydział Nauk o Wychowaniu | Faculty of Educational Sciences według tytułu
Wyświetlanie pozycji 590-609 z 925
-
Radicalising Social Work: Involving Everyone; Including All Our Knowledges
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-12-30)This discussion focuses on participation as an approach to radicalising social work, drawing on the experience of the author and many others in the UK and beyond. It explores the modern history of participation in policy ... -
Realitas formalis/realitas obiectiva. Paradoks Kartezjańskiego reprezentacjonizmu
(Wydawnictwo Naukowe UMK, 2013)The paper discusses some aspects of the highly original theory of representation, developed by Descartes in his ‘Meditations’, and based on the ontological isomorphism of ideas and their material correlates. In the course ... -
Realizacja Modelu Specjalistycznego Centrum Wspierającego Edukację Włączającą w Łodzi (SCWEW) – doświadczenia, dobre praktyki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023) -
Realizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Since September 1st 2009, all teachers have been required to carry out activities under Article 42 of the Teachers’ Charter, within working hours. The aim of these activities is to increase educational opportunities for ... -
Recenzja publikacji: Głodne dzieci w Polsce, Cz. Kępski (red.), Wydawnictwo KUL, Lublin 2011, ss. 499.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Reedukacja dzieci i młodzieży na przykładzie dewiacyjnych zachowań kibiców piłkarskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Refleksja metodologiczno-biograficzna
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Based on her own biographical experience, the author presents the process of thoughtless accepting by a young scientist a certain “thought collective” (theoretical category introduced by Ludwik Fleck) that dominates in the ... -
Refleksje nad starością. Obiektywny i subiektywny wymiar starości – wprowadzenie w debatę
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W tekście autorka zastanawia się, czym są refleksje nad starością i jakie mają znaczenie dla rozwoju wiedzy gerontologicznej oraz dla pomyślności praktyki starzenia się. Ukazuje początki takiego podejścia badawczego w ... -
„Reforma Szkolna” (1904, 1913) i jej twórca Adam Szymański
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Rehabilitacja społeczna i zawodowa oraz reintegracja osób z niepełnosprawnościami w województwie łódzkim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Opracowanie przygotowane na podstawie wyników uzyskanych w ramach umowy nr 5/RPOPT.ROIS/2021 na wykonanie prac naukowo-badawczych celem przeprowadzenia badania naukowego pn. Reintegracja i rehabilitacja społeczna i zawodowa ... -
Rekreacja ruchowa jako metoda pracy w profilaktyce społecznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)W odpowiedzi na pojawiające się zagrożenia i dysfunkcje społeczne praktykowane są różne sposoby pracy profilaktycznej, mające na celu promowanie postaw prozdrowotnych i kształtowanie pozytywnych wzmocnień. Zaprezentowane ... -
Relacja mistrz–uczeń: próba interpretacji na podstawie refleksji nad autobiografią naukową Profesor Ireny Lepalczyk
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Tekst stanowi próbę charakterystyki relacji mistrz- uczeń, jaka łączyła Irenę Lepalczyk z Heleną Radlińską. Interpretacja dokonywana jest w oparciu o odczytanie ostatniej książki Ireny Lepalczyk Wśród ludzi i książek, w ... -
Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Reorientacja w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą w Łodzi w okresie międzywojennym na przykładzie półkolonii letnich
(Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2015) -
Repetitive thought as a moderator of the impact of control deprivation on emotional and cognitive functioning
(De Gruyter Open, 2013)The present research explores the role of repetitive thought (RT) in developing control deprivation deficits. The two main RT theories lead to diverging predictions. The response style theory suggests that RT in reaction ... -
Rewitalizacja w perspektywie społeczno-pedagogicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Rodzice osób pijących alkohol problemowo. O ambiwalencji pomocy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Książka dotyczy matek i ojców dorosłych dzieci, które nadużywają alkoholu. Rodzice ci stanowią zróżnicowaną grupę ze względu na to, jakie znaczenie nadają posiadanym zasobom w sposobie radzenia sobie z nałogowym piciem ... -
Rodzina i jej obowiązki wobec najmłodszych na łamach prasy przełomu XIX i XX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autorka przeprowadziła analizę zawartości czasopism przełomu XIX i XX wieku, które poruszały tematykę rodziny, wychowania i opieki nad dziećmi. W publikowanych tekstach akcentowano bardzo złą sytuację dzieci w miastach, ... -
Rodzinne determinanty ekskluzji Dorosłych Dzieci Alkoholików
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Rola ćwiczeń i przyborów wykorzystywanych w zajęciach ruchowych z osobami starszymi
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)In recent years there has been an increased interest in forms of activities among older people. Regular physical exercise performed by seniors slow down the aging process, extend the period of physical and mental fitness. ...