Repozytorium UŁ - Gry komputerowe jako dziedzictwo kulturowe

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

 

Gry komputerowe jako dziedzictwo kulturowe

Pokaż pełny rekord



Tytuł: Gry komputerowe jako dziedzictwo kulturowe
Autor: Garda, Maria B.
Streszczenie: The aim of the article is to discuss the challenges of computer games preservation as a cultural heritage, focusing on the Polish perspective. Computer games are predominantly perceived as ‘new media’, despite the fact that their history dates back to the mid-20th century. It is important to understand that not only the early computer games are already ‘old media’ but all the digital games are. They may be perceived as ‘dying media’ vulnerable to unprecedented obsolescence. The article explores the consequences of digital decay and the notion of original experience in the context of conservation strategies. It suggests that there is still a need for a more conscious inclusion of computer games within the agenda of the Polish heritage institutions.
URI: http://hdl.handle.net/11089/8883
Data: 2014

Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie
12 Garda.pdf 154.8KB PDF Oglądaj/Otwórz

Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne:

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż pełny rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska

Szukaj w Repozytorium


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Statystyki

Sprawdź