Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKłeczek, Jakub
dc.date.accessioned2015-05-18T06:40:47Z
dc.date.available2015-05-18T06:40:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-471-6
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8849
dc.description.abstractDigital games and theatre seem to have similar identity. This may be observed in similar art techniques used in both media. The aim of this paper is to demonstrate how theatre as a medium is represented in digital games. Analysis of selected games using theatrological methods shows the ludological problem of immersion in a new and interesting way. The subject of study is theatrical video game locations in Pathologic, The Path, Final Fantasy IX and The Elder Scrolls III: Morrowind. According to the author, analysing such locations is a good starting point for the discussion about the remediation of theatre and digital games.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
dc.subjectvideo gamespl_PL
dc.subjecttheaterpl_PL
dc.subjectvideo game locationspl_PL
dc.subjectremediationpl_PL
dc.subjecttheatrologypl_PL
dc.subjectludologypl_PL
dc.subjectimmersionpl_PL
dc.subjectcRPGpl_PL
dc.titleLokacje teatralne w cyfrowych grach fabularnych jako przyczynek do refleksji nad remediacją teatru w obrębie gier komputerowychpl_PL
dc.title.alternativeTheatrical locations in digital role-playing games as a starting point for the reflection on the remediation of theater in computer gamespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number69-80pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Adama Mickiewicza, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznejpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotemgr Jakub Kłeczek — absolwent Wiedzy o Teatrze UAM w Poznaniu; doktorant Wydziału Filologii Polskiej i Klasycznej UAM; autor pracy magisterskiej „Teatr i gry cyfrowe wobec zjawiska remediacji”; w polu jego zainteresowań znajdują się remediacje teatru w obrębie nowych mediów, teatralne gry fabularne (LARPy) i cRPG.pl_PL
dc.referencesBolter, David; Grusin, Richard, 2000, Remediation. Understanding New Media, Cambridge-London: MIT Press.pl_PL
dc.referencesBurgess, Neil, 2011, Jak twój mózg mówi ci, gdzie się znajdujesz?, przeł. Marcin Mituniewicz, <www.ted.com/talks/neil_buress_how_your_brain_tells_you_where_you_are.html>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesFalkowska, Marzena, 2010, Gry wideo jako nowe medium — podstawowe kategorie badawcze, „Wiedza i Edukacja”, <http://wiedzaiedukacja.eu/archives/45387#comments>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesGra w teatrze, 2007, (forum „The Elder Scrolls”), <www.elderscrolls.phx.pl/forum/lofiversion/index.php/t7349.html>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesJuul, Jesper, 2008, Co potrafią, a czego nie potrafią gry komputerowe, przeł. Piotr Wojcieszuk, “Wiedza i Edukacja”, <www.wiedzaiedukacja.eu/archives/952>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesKücklich, Julian, 2010, Droga rzadziej uczęszczana — problem gier komputerowych w naukach filologicznych, przeł. Kazimierz Żyto, [w:] Mirosław Filiciak (red.), Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, Warszawa: SWPS, s. 97.pl_PL
dc.referencesLaurel, Brenda, 1993, Computers as Theatre, Boston: Addison-Wesley Professional.pl_PL
dc.referencesManovich, Lev, 2006, Język nowych mediów, przeł. Piotr Cypryański, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl_PL
dc.referencesMüller, E. Jürgen, 2010, Remediacje w światach sekundarnych (i prymarnych). O gatunkowej specyfice i paratekstualności gier cyfrowych, przeł. Krystyna Krzemieniowa, [w:] Andrzej Gwóźdź (red.), Pogranicza audiowizualności, Kraków: Universitas, s. 432–433.pl_PL
dc.referencesPisarski, Mariusz, 2007, Pułapki Ludologii, <techsty.art.pl/gry/ludologia_pulapki.html>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesSchreiber, Paweł, 2011, Fedrujemy: Czy teatr potrzebuje gier wideo? (5), <http://jawnesny.pl/2011/01/fedrujemy-czy-teatr-potrzebuje-gier-wideo-5/ > 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesTrójca — Zadania, 2003, <www.elderscroll.phx.pl/trójca/zadania.html>, 30 VI 2013.pl_PL
dc.referencesZawojski, Piotr, 2010, Teleobecność i sztuka teleobecności. TeleGarden — natura versus(?) technolultura, [w:] Humanistyczne konteksty technopolu, Dorota Wężowicz-Ziółkowska (red.), Katowice: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska