Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-3 z 3
Lokacje teatralne w cyfrowych grach fabularnych jako przyczynek do refleksji nad remediacją teatru w obrębie gier komputerowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Digital games and theatre seem to have similar identity. This may be observed in similar art techniques used in both media. The aim of this paper is to demonstrate how theatre as a medium is represented in digital games. ...
Sposoby funkcjonowania odniesień intertekstualnych oraz konsekwencje remediacji formuły gatunkowej westernu w grze „Call of Juarez”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
The author tries to examine the reasons for the popularity of the Western film convention manifested by the game "Call of Juarez". It seems surprising because Western – once a popular genre – currently seems to be almost ...
Motyw „yūrei” w japońskich survival horrorach — analiza wybranych przykładów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
This paper examines the phenomenon of survival horror games. It focuses on “yūrei”, a Japanese mythological supernatural being. “Yūrei” returns to the world of the living to take revenge on the people who harmed them in ...