Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 22
Szlaki turystyczne. Od pomysłu do realizacji
(Wydawnictwo PTTK "Kraj", 2014)
Publikacja:
• porządkuje pojęcia i definicje związane ze szlakami turystycznymi,
• przybliża klasyfikacje szlaków wg różnych kryteriów,
• jest bogatym źródłem wiedzy na temat szlaków turystycznych oraz inspiracją do ...
Triada doświadczeń turystycznych i efekt „wow!” podstawą kreowania nowoczesnej oferty turystycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015)
Nowa ekonomia szczególne znaczenie przypisuje m.in. przekształceniom modelu konsumpcji. Jedną z teorii wyjaśniających związane z tym zjawiska jest tzw. ekonomia doświadczeń (experience economy) autorstwa B. Pine’a i J. ...
Wieś jako obszar turystyki społecznej
(Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, 2011)
The countryside is a specific area generating and receiving tourist movement. The tourist activity of rural population in Poland is significantly lower than in case of urban citizens. The main barrier is related to the ...
Światowe Dni Młodzieży w archidiecezji łódzkiej
(Instytut Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
W dniach 26–31.07.2016 r. w Krakowie odbyły się Światowe Dni Młodzieży
(ŚDM). W tygodniu poprzedzającym to wydarzenie na terenie wszystkich diecezji
w Polsce miały miejsce tzw. Dni w Diecezjach. W związku z tym również ...
Rozwój turystyki kulinarnej w Polsce
(Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego, 2015)
Jednym z ciekawszych zjawisk w polskiej turystyce początku XXI w. jest rozwój podróży inspirowanych kulinariami. Zdrowa żywność, „nowe smaki”, słynne restauracje czy kulinarne regiony coraz częściej stają się ważnym celem ...
Ruch turystyczny na terenie Nadwiślańskiego Pogranicza Mazowiecko-Kujawskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł stanowi skróconą wersję raportu z badań ruchu turystycznego przeprowadzonych w 2011 r. na zlecenie Lokalnej Grupy Działania Fundacji AKTYWNI RAZEM. Badaniami objęto teren działalności LGD, określany w dokumentach ...
Regionalne strategie rozwoju turystyki w Polsce - stan w 2010 roku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łodzkiego, 2011)
Na początku XXI w. po raz pierwszy w swej historii branża turystyczna w Polsce rozwija się w mniej lub bardziej, ale jednak uporządkowany, sformalizowany sposób. W 1997 r. powstała pierwsza nowoczesna „Strategia rozwoju ...
Perspektywy i kierunki rozwoju turystyki społecznej w Polsce
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2011)
Przestrzeń turystyczna Polski w świetle konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na najlepszy produkt turystyczny
(Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, 2015)
Jedną z wielu fundamentalnych zmian, jakie zaszły w polskiej turystyce po 1989 r., jest komercyjne, produktowe podejście do kształtowania oferty. Od 2003 r. Polska Organizacja Turystyczna corocznie przyznaje certyfikaty ...
Turystyka społeczna w regionie łódzkim
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2010)
Publikacja jest pierwszym tak szczegółowym opracowaniem naukowym dotyczącym turystyki społecznej w Polsce. Praca składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich zawiera ogólne teoretyczne rozważania na temat ...