Repozytorium UŁ - Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych

Repozytorium Centrum Otwartej Nauki

 

Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych

Pokaż pełny rekord



Tytuł: Przygotowanie asystentów i doktorantów do nauczania przedmiotów ilościowych
Autor: Domański, Czesław
Streszczenie: Social demand for statistical methods and their applications is constantly growing, hence educating junior members of academic staff is becoming an issue of utmost importance. It is vital for a young academic teacher to take an active part in the process o f learning, to practise interpretation and analysis - to give written and oral presentation of findings, and finally, to possess an interactive style of teaching. The latter one is particularly essential in case of statistics, where concept reasoning and interpretation are as important as the technical aspect of data analysis. Working out the most effective teaching style poses a great challenge for the academic teacher of statistics and goes far beyond the standard presentation of teaching content.
URI: http://hdl.handle.net/11089/7026
Data: 2009

Pliki tej pozycji

Plik Rozmiar Format Przeglądanie
Folia Oeconomica 227 2009 36-43.pdf 4.178MB PDF Oglądaj/Otwórz

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż pełny rekord

Szukaj w Repozytorium


Szukanie zaawansowane

Przeglądaj

Moje konto

Statystyki

Sprawdź