Show simple item record

dc.contributor.authorStasiak, Andrzej
dc.date.accessioned2014-04-28T10:34:15Z
dc.date.available2014-04-28T10:34:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.isbn978-83-89502-79-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4390
dc.descriptionArtykuł opublikowany w: "Przestrzeń turystyczna: czynniki, różnorodność, zmiany" pod red. M. Durydiwka, K. Duda-Gromada Uniwersytet Warszawski. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych Warszawa 2011pl_PL
dc.description.abstractDynamiczny rozwój współczesnej turystyki pociąga za sobą znaczące przeobrażenia przestrzeni turystycznej. Z jednej strony kurczy się ona i zanika (np. w wyniku ekologicznej degradacji), z drugiej zaś rozrasta – dzięki powstawaniu nowych form turystyki i nowych obszarów zainteresowania turystów. Poszerzanie przestrzeni turystycznej odbywa się w trzech wymiarach: • geograficznym (poprzez wykorzystywanie nowych, do tej pory nieuznawanych za atrakcyjne, obszarów), • czasowym (turyści przebywając „tu i teraz”, przemieszczają się też w czasie: wędrują w przeszłość i przyszłość), • percepcyjnym (poprzez wykorzystanie istniejącej w umysłach turystów sfery symboliczno-magicznej, a także tzw. rozszerzanie rzeczywistości – augmented reality). The dynamic development of modern tourism brings significant modifications of tourism space. On one hand, it shrinks and dwindles (e.g. due to ecological degradation or change in market trends), while on the other hand it expands, along with the new, emerging forms of tourism and new fields of tourists’ interest. The expansion of tourism space is progressing in three dimensions: • geography – owing to the exploitation of new areas, previously considered unattractive (industrial, military and ‘everyday life’ areas, cemeteries, places affected by natural disasters), • time – although tourists arrive ‘here and now’, they frequently travel in time – to the past (e.g. historical reconstructions) or into the future (e.g. city games), • perception – through the use of the symbolic-magical sphere already existing in the minds of tourists and through the so-called augmented reality, which involves combining real world with elements created with the use of information technology.pl_PL
dc.publisherUniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnychpl_PL
dc.subjectprzestrzeń turystycznapl_PL
dc.subjectrozszerzanie rzeczywistościpl_PL
dc.titleWspółczesna przestrzeń turystycznapl_PL
dc.title.alternativeContemporary tourism spacepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number39-51pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzipl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record