Przeglądaj Acta Universitatis Lodziensis. Folia Germanica 06 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 9-15 z 15
-
Statt eines Vorworts
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010) -
Traum der Valenzforscher – ein brauchbares Valenzwörterbuch
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Niniejszy tekst traktuje o potencjale teorii walencji – o możliwości wykorzystania jej w różnych dziedzinach nauki o języku i dydaktyki, głównie zaś o korzyściach związanych z umieszczaniem informacji dotyczącej łączliwości ... -
Überlegungen zur Isochronie-Hypothese und rhythmustypologischen Klassifizierung von Sprachen (silben vs. akzentzählend) am Beispiel des Polnischen und Deutschen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Już w 1775 r. Joshua Steele sformułował tezę o występowaniu równych pod względem czasowym interwałów – nie tylko w muzyce, ale również w mowie ludzkiej. Tak zwana teoria izochronizmu stała się w późniejszym okresie ... -
Zum integralen Multilingualismus im Europäischen Parlament aus sprachwissenschaftlicher Sicht
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Karta Praw Podstawowych zobowiązuje Unię Europejską do poszanowania różnorodności językowej. Parlament Europejski, jak żaden inny organ Unii Europejskiej, zobowiązał się do przestrzegania zasad integralnej wielojęzyczności. ... -
Zur illokutionsmodifizierenden Funktion der Modalpartikeln in Pressetexten
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Zainteresowanie poznawcze autorki niniejszego artykułu koncentruje się na określeniu funkcji partykuł modalnych w akcie komunikacji. Autorka szczególnie uwzględnia rolę partykuł modalnych jako elementów modyfikujących ... -
Zur Kommentarleistung, oder warum man „wie die Biber heult“
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Komentarze prasowe należą, obok tekstów satyryczno-rozrywkowych (Glosse) i komentarzy redakcyjnych (Leitartikel), do tekstów o dużym potencjale illokucyjnym i silnym działaniu opiniotwórczym, choć wielu autorów, m. in. ... -
Zur Konkordanz der polnischen Originaltitel und deren deutscher Übersetzungen in der schöngeistigen Literatur
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Tytuły dzieł literackich są ważnym elementem makrotekstu, nie mówiąc już o ich znaczeniu marketingowym. W artykule poddano krytycznej analizie nie tylko izomorficzne tłumaczenia tytułów, ale także – a nawet w większości ...