Wpływ koncepcji i pozycji marki produktu na proces budowania marki pracodawcy
Streszczenie
W warunkach konkurencyjnego rynku posiadanie przez organizację silnej marki umożliwia osiąganie
przewagi konkurencyjnej. Marka odgrywa istotną rolę podczas dokonywania wyborów na
rynku pracy. Silną markę wyróżniają: świadomość, lojalność, pozytywne skojarzenia, komunikacja
oraz jakość. Budowanie marki pracodawcy jest długotrwałym procesem, przez który firma zyskuje
ugruntowane stanowisko na rynku pracy. Usatysfakcjonowani pracownicy stają się wizytówką na
zewnątrz firmy. Natomiast kandydaci stają się zmotywowani, aby aplikować do firmy. Myślenie
o obecnych oraz potencjalnych pracownikach jako o klientach staje się kluczowe przy osiąganiu
pozytywnych efektów dla wizerunku pracodawcy. W rozdziale tym dokonano przeglądu literatury
na temat koncepcji budowania marki pracodawcy oraz wskazano na konieczność spójności marki
produktu i marki pracodawcy. Wspólna strategia marki pracodawcy oraz marketingu pozwala
na efektywne zbudowanie konkurencyjnego i interesującego miejsca pracy. Atrakcyjna marka
pracodawcy w powiązaniu z silną marką produktu firmy zwiększają lojalność zatrudnionych już
pracowników i pozwalają przyciągnąć nowych wartościowych kandydatów do pracy w danej organizacji. In a competitive market, a strong brand enables the organization to achieve a competitive advantage.
The brand plays an important role in making choices in the labour market. A strong brand
is distinguished by awareness, loyalty, positive associations, communication and quality. On the
labour market there is a growing interest in building the employer’s brand. The aim of the article
is to review the literature on the concept of building the employer’s brand and to highlight the
need for consistency between the product’s brand and the employer’s brand. A common strategy
of the employer’s brand and marketing allows to effectively build a competitive and interesting
workplace. An attractive employer’s brand combined with a strong product brand of the company
increase the loyalty of existing employees and allow to attract new valuable candidates to work in
a given organization.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: