Show simple item record

dc.contributor.authorKristanova, Evelina
dc.contributor.editorCzapnik, Grzegorz
dc.contributor.editorGruszka, Zbigniew
dc.contributor.editorLadorucki, Jacek
dc.date.accessioned2019-11-21T12:07:14Z
dc.date.available2019-11-21T12:07:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKristanova E., Formy promocji książki w katolickich czasopismach społeczno-kulturalnych 1. połowy XX wieku w Polsce, [w:] Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Czapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 215-233, doi: 10.18778/7969-372-6.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-372-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30793
dc.description.abstractBook and press relationship is important element of cultural phenomenon. Its particular dynamism appeared in 19th and first half of 20th century. Book was promoted mainly in social-cultural periodicals which existed since thirtieth years of 20th century. The catholic papers between 1918 and 1939, 1945 and 1953 were the another group of them. Author wrote in the article about most popular of them like „Kultura” (1936-1939), „Tęcza” (1927-1939), „Verbum” (1927-1939), „Tygodnik Powszechny” (1945-1953), „Tygodnik Warszawski” (1945-1948), „Głos Katolicki” (1945-1948). Frequently form of encouragement to read books were advertisements of publishing companies and book stores. After them were books reviews, information of the latest publications, notes of book events, articles about books and reading.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskichpl_PL
dc.relation.ispartofCzapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesNauka, Dydaktyka, Praktyka;151
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectformy promocji książkipl_PL
dc.subjectkatolickie czasopisma społeczno-kulturalnepl_PL
dc.subject1. połowa XX wieku w Polscepl_PL
dc.titleFormy promocji książki w katolickich czasopismach społeczno-kulturalnych 1. połowy XX wieku w Polscepl_PL
dc.title.alternativeForms of book promotion in social-cultural catholic periodicals in the first half of 20th century in Polandpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number215-233pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-727-4
dc.identifier.doi10.18778/7969-372-6.12


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe